#1 Skrevet Juli 16, 2004 For andre gang skulle jeg bytte termostat på en 5'er...og for andre gang knekker den ene bolten som går inn på blokka. Sist gang knakk den langt inne, så jeg måtte til med noe kunstig stål-lignenden greier. Men har håp om å få ut bolten denne gangen. Har ikke skrudd av den andre bolten, da jeg tror det skal gå å kjøre den til en bedre utstyrt garasje. Noen som har forslag til verktøy jeg bør ha, og bruke? Har tilgang til sveiseutstyr, tenkte kanskje det går an å sveise på en ny ende på bolten, for så å skru med denne........ Dette er noe forbanna dritt! Begynner å bli lei dårlige bolter, muttere etc på disse bilene nå..... dere andre får ha ei fortsatt fin natt ps! Dette haster litt, jeg må ha bilen klar til kl 18 i morra..... Søndag edru tid, går turen til Gøteborg.. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2004 Skjedd nesten det samme med meg. Bare at da gikk gjengene i blokka på en bolt... Måtte inn med helicoil. Funka det asså. Men det er vel noe som heter moment nøkkel lærte jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2004 Har du sjans til å borre? For da kan du jo slå kjørnermerke i senter av bolt, og prøve å borre den ut, og deretter gjenge opp hullet igjen..Eller eventuelt bruke ekstraktor, populært kalt "grisepikk".. Lønner seg å varme boltene før man drar på de, da knekker de ikke så lett. Eventuelt, hvis det står igjen littegrann, kan du jo prøve å sveise fast en mutter. Legger mutteren over bolten, og sveiser innvendig i den.. men vent til sveisen har blitt kald før du drar på den.. Håper noe av dette kan være til hjelp.. Mvh Geir Opprinnelig postet av Eivind Windspoll For andre gang skulle jeg bytte termostat på en 5'er...og for andre gang knekker den ene bolten som går inn på blokka. Sist gang knakk den langt inne, så jeg måtte til med noe kunstig stål-lignenden greier. Men har håp om å få ut bolten denne gangen. Har ikke skrudd av den andre bolten, da jeg tror det skal gå å kjøre den til en bedre utstyrt garasje. Noen som har forslag til verktøy jeg bør ha, og bruke? Har tilgang til sveiseutstyr, tenkte kanskje det går an å sveise på en ny ende på bolten, for så å skru med denne........ Dette er noe forbanna dritt! Begynner å bli lei dårlige bolter, muttere etc på disse bilene nå..... dere andre får ha ei fortsatt fin natt ps! Dette haster litt, jeg må ha bilen klar til kl 18 i morra..... Søndag edru tid, går turen til Gøteborg.. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2004 Da er jeg hjemme fra ferie.... Takk for svar! Jeg hadde selvfølgelig gjort tabben med å løsne feil bolt. I stedet for der vannet går fra blokka til radiator, hadde jeg forsøkt å løsne der vannet går inn på toppen fra radiator....men det ble ingen lekasje, så jeg lot det bare være. En bolt holder bra virker det som. har nå kjørt 270 mil, og har ikke merket noe vannforbruk. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...