Blinkende kjølevæskelampe

Anbefalte innlegg

Eldre VW har jo en rød lampe i temperaturmåleren som blinker hvis det blir for varmt og på noen modeller også hvis nivået i ekspansjonstanken blir for lavt.

 

Hva kan være grunnen dersom dette lyset blinker hele tiden, også ved kald motor? Temperaturmåleren virker, temperaturen på motoren er riktig og kjølevæskenivået er riktig. Har prøvd å ta ut kontakten til sensoren på ekspansjonstanken og både ha den frakoblet og kortsluttet, men det gjør ingen forskjell.

 

Noen gode tips til feilsøking?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min blinker når nivået er for lavt, og når kontakten er ute.

 

Det er ikke kontakten eller føleren din som er fubar da? Evt ledningsbrudd inn mot lampen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid lurt på: hva står FUBAR for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fu**** Up Beyond All Repair eller.no sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalen kom fra krigens dager, og amerikanerene brukte dette utrykket spesiellt da infanteristene kom inn etter bombetokt.. Da var stedet og menneskene ofte "f.. up beyond any recognition", men i dag brukes det som Per sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på famens golf. Har blinket i flere år snart nå :) hehe.... Har prøvd å bytte kjøleveske og rense sensorer, men det hjalp fint lite. I min bil blinka det i krappe svinger, da nivået ble for lavt der føleren lå (vil jeg anta), like etter at jeg bytta kjøleveske i går. Fyllte etter, og prob borte.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten svakhet på litt eldre vw er at ledningene som kommer ut av strømpene på ledningsnettet har lett for enten og slite seg av eller slite vekk isolasjonen på ledningene og ligge inntil hverandre.. Har akkurat skjøta og isolert kabler på en bil i helga med akkurat samme problem! Se akkurat der kablene kommer ut av den svarte strømpa..... Mulig feilen ligger der... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.