#1 Skrevet Mars 26, 2007 Noen hidden: Porsche 917-30 Maks effekt : 1100 hk (i can-am serien opp til 1560 hk) Maks dreiemoment: 1250 nm(can-am 1380 nm) 0-300 km/t 9,2 sek Toppfart : 382 km/t (med annen utveksling er det målt 403 km/t) Vekt ca. 785 kg. En ting en bør huske her er at disse bilene gikk 24 timers-løp og ikke noen sekunder/minutter og at det var i 1973...!! http://video.google.com/videoplay?docid=1364173336824248734 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2007 1560hk på 785kg! 0-300 = 9.2:rolleye: River skinnet av pølsa det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2007 Denne er vel en av få biler i verden som har gjort at de måtte endre regelverket pga. konkurentene var utklasset i flere år. Et år dem vant Le Mans, så var nærmeste konkurent (Ferrari) 3 runder etter, men dette var med versionen uten turbo med "bare" 800 hk. Så et intervju med testsjåføren til Porsche som testet den i 1973... da han kom ut av bilen sa han .. : " for et drag, jeg kjente ikke forskjell på 3. og 5. gir!! " ... Vel 1250 nm setter vel sine spor i ryggen med kun 785 kg å dra på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2007 Har sett endel slike "gamle" filmer og det går jammen unna. Men ser ikke akkurat helt trygt ut heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2007 men ved max effekt (1560hk) da er det no nærmere 2 hp pr kg! Det er helt vilt! OG de dekka er jo en smule mandige! DORULLER:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2007 917 er vel noe av det råeste som noensinne har gått på en bane......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 26, 2007 Så og hørte en 917 i depoet på Nurburgring Oldtimer Grand Prix , det er det heftigste jeg har hørt når det gjelder motor-lyd... Det var versjonen uten turbo 917-10 K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 26, 2007 Mye sykt som susa rundt på banene den tiden. Feks formel bilene hadde jo turbo og 1500hk på 700kg! Her en enda en spesiell en. Toyota 7. 5.0L V8 Twinturbo 620kg og 800hk! Funker det og! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 26, 2007 OFF T: Litt morro å ha spilt såppas mye GT at du kjenner deg igjen på banen og vet hvor du skal bremse og hvor neste sving kommer og hvor krapp den er;) ON T: Fiks noen bilder av bilen da. Ikke bare on bord men også utvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 27, 2007 Her er ialle fall et par. 1. 917C 2. 917-30 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 27, 2007 Mario Andretti hadde visstnok hatt med svigermora i en liknende bil (to seter) og ho hadde visst besvimt under den avsindige akselerasjonen... Respekt... De hadde vel heller ikke noen form for traction control på den tida... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 27, 2007 Jeg ble fakstisk litt redd bare av å se den filmen jeg... 380 kmt og ei hånd på rattet, hmmm, går'an det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 27, 2007 Mario Andretti hadde visstnok hatt med svigermora i en liknende bil (to seter) og ho hadde visst besvimt under den avsindige akselerasjonen... Respekt... De hadde vel heller ikke noen form for traction control på den tida... Ingen abs eller antisladd eller noe!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 27, 2007 Gateversjonen av oppfølgeren er ikke så dårlig den heller http://www.mobile.de/SIDeVonm89NFX9EHRUf1T.ouA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1174999229A1Iindex_cgiD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A1%81M-t-vCaMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100E20100C962BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111136524245& 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 27, 2007 Det er dette som er løpsbiler av ekte vare!! Å sjåførene for ikke å snakke om dem, helt hinsides hva dem turde å hvor EKSTREMT dyktige sjåfører de var. Ikke slik som f.eks formel 1 nå med antispinn abs eller hva det er av hjelpemiddler de har "ødelagt" sporten med. Nei, dette er sjåfører av klasse som nådagens sjåfører gjør/burde tilbe å støvet! :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 27, 2007 Helt vannvittig. Krever sin fører å ha kontroll på noe slikt. Tenke seg til gummi blandinga de hadde på den tia. Ikke akkurat det samme som vi har nå. Og i så extreme påkjenninger, så er det alfa omega. Så dette var bare rått å se/høre på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 27, 2007 Det er dette som er løpsbiler av ekte vare!! Å sjåførene for ikke å snakke om dem, helt hinsides hva dem turde å hvor EKSTREMT dyktige sjåfører de var. Ikke slik som f.eks formel 1 nå med antispinn abs eller hva det er av hjelpemiddler de har "ødelagt" sporten med. Nei, dette er sjåfører av klasse som nådagens sjåfører gjør/burde tilbe å støvet! :tilber: Dette er hovedgrunnen til at jeg i dag ikke er veldig intressert i bla. Formel 1 eller var det Formel Data.. ? Akkurat i Porsche 917, så grenser det vel til å være stuntmann, da disse bilene må sies å ha ganske mye mer motor enn kjøre-egenskaper, men igjen det er der selveste gulrota ligger.. Det å temme et udyr! Har selv kjørt en del eldre 911 på bane, og de er jo kjent for å ha litt giftige kjøre-egenskaper, dvs. må kjøres på rett måte. Du verden hvor moro det var da jeg begynnte å "kjenne" bilen, men når det gjelder 917 så er det her i potens !! Ikke rart flere har kåret denne til tidenes race-vogn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 27, 2007 Dette er hovedgrunnen til at jeg i dag ikke er veldig intressert i bla. Formel 1 eller var det Formel Data.. ? Akkurat i Porsche 917, så grenser det vel til å være stuntmann, da disse bilene må sies å ha ganske mye mer motor enn kjøre-egenskaper, men igjen det er der selveste gulrota ligger.....Ikke rart flere har kåret denne til tidenes race-vogn! Må si meg enig i dine ord Roar. Synes Formel 1 er blitt bare stall-ordrer og biler som er mer eller mindre hiddenstyrte Synes nesten WRC har blitt litt slik også. Gode gamle Gruppe B er MYE bedre...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 27, 2007 Nå betyr liksom sikkerheten alt... Hvor gøy er det? Endringer som burde skje i Formel 1: På med slicks vekk med vinger maks 1.3l motor (v16) min 7 sekunder turbolag.. manuelt gir Kamera som filmet føttene til førerene, slik at vi kunne se litt av det også. Da kunne man begynne å skille klinten fra hveten igjen!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 27, 2007 Håper dem begynner å kjøre med Elf-bilen med fire hjul foran og giring i gulvet igjen.. Fått kombinert det med 1,5 literene med turbo hadde blitt bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 27, 2007 MEN.... Kansje jeg har misforstått her... Men klippet er ikke fra 1973? For å kunne kjøre så fort, så må du kjenne bana godt. Og å kjenne detaljer i 300+ er imponerende. På slutten av rett strekka, minner det meg om ei test løype du må klare for å få et eller annet førerkort på Gran Turismo 3.... Tror det er med en Toyota, som du makser ut på lang strekka, før en kvass høyre sving... ETC.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 28, 2007 MEN.... Kansje jeg har misforstått her... Men klippet er ikke fra 1973?For å kunne kjøre så fort, så må du kjenne bana godt. Og å kjenne detaljer i 300+ er imponerende. På slutten av rett strekka, minner det meg om ei test løype du må klare for å få et eller annet førerkort på Gran Turismo 3.... Tror det er med en Toyota, som du makser ut på lang strekka, før en kvass høyre sving... ETC.. Den bana er ikke på GT3 men på GT4;) Kjører vel en eller annen Mazda (R92CP?) Er 8 km lang eller noe slikt: klø : (har nesten ikke spilt det spillet jeg:rolleye: ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 28, 2007 Så og hørte en 917 i depoet på Nurburgring Oldtimer Grand Prix , det er det heftigste jeg har hørt når det gjelder motor-lyd... Det var versjonen uten turbo 917-10 K Hiver meg på her, og anbefaler ALLE å ta en tur til Oldtimer Grand Prix, her er noen smakebiter fra min tur i 2005: http://gallery.raboc.org/2005_Oldtimer_Grand_Prix 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 28, 2007 Tror det er bilen til Blodstrupmoen det der....i Flåklypa. Går som et helvete, og har mye triks i ermet. (dirty tricks!) he he.....ligner iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 28, 2007 Hiver meg på her, og anbefaler ALLE å ta en tur til Oldtimer Grand Prix, her er noen smakebiter fra min tur i 2005: http://gallery.raboc.org/2005_Oldtimer_Grand_Prix Mange fine bilder her ja!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...