1100 hk og 1250 nm, og dette i 1973!

Anbefalte innlegg

Hiver meg på her, og anbefaler ALLE å ta en tur til Oldtimer Grand Prix, her er noen smakebiter fra min tur i 2005:

 

http://gallery.raboc.org/2005_Oldtimer_Grand_Prix

 

 

Beklager å måtte si det men Mantorp,Våler,Gatebil og andre VW/Audi-treff blir rimelig pinglete greier i forhold til Oldtimer Grand Prix! : rock : Først bare måper du : eek : etter å feks. ha sett fem Ferrari F50 parkert siden av hverandre eller like mange Renault 5 Turbo2 feks. , dag nummer to er du blasert for livet..: rolleyes det er bakdelen, for da blir de fleste andre treff en nedtur i forhold...

 

Det er bare å si at dem som ikke har vært der kan ikke tenke seg hvordan det er.. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager å måtte si det men Mantorp,Våler,Gatebil og andre VW/Audi-treff blir rimelig pinglete greier i forhold til Oldtimer Grand Prix! : rock : Først bare måper du : eek : etter å feks. ha sett fem Ferrari F50 parkert siden av hverandre eller like mange Renault 5 Turbo2 feks. , dag nummer to er du blasert for livet..: rolleyes det er bakdelen, for da blir de fleste andre treff en nedtur i forhold...

 

Det er bare å si at dem som ikke har vært der kan ikke tenke seg hvordan det er.. :tilber:

 

 

For ikke å glemme at man kan tasse rundt i pit-en og se *alt* på kloss hold om man ønsker det, ta en prat med mekanikere og førere og bare generelt storkose seg.

 

Helt rått, hverken mer eller mindre :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på Oldtimer Grand Prix på Nurburgring 11-13 august 2006.. Det var en OPPLEVELSE alle burde unne seg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bana er ikke på GT3 men på GT4;) Kjører vel en eller annen Mazda (R92CP?) Er 8 km lang eller noe slikt: klø : (har nesten ikke spilt det spillet jeg:rolleye: )

 

Det er en Nissan R92Cp race car man tar den Licensen med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en Nissan R92Cp race car man tar den Licensen med. :)

 

Nissan ja for f... Har ikke greie på Jap-crap egentlig: rolleyes Er vel en som heter R89CP også tror jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes å huske at Porsche hadde utviklet en enda større motor til 917 dersom det ble behov for mer ytelse. Den skal visstnok ha vært en 16 syl. luftavkjølt boxer. Effekt var på over 2000hk, men den ble aldri brukt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at det ble bygget en 16 syl motor, men som sagt ble den aldri brukt. Mener å huske at det var 2100 hk i turbo-utgaven og "bare" 900-1000 hk i den utgaven uten turbo. Sistnevnte står utstillt på Porsche-museumet..

 

Så 917-30 er og blir den raskeste bil som noensinne har gått i løp på noen racer-bane.. les..

The 917/30 is the most powerful sports car racer ever built and raced. The 5.4 litre 12 cylinder twin-turbocharged engine could produce 1500 bhp with twin turbochargers run up to full boost, a simply astonishing 39 p.s.i, though it usually raced with around 1100bhp to preserve the engine. The 917/30 dominated in the CanAm series during the 1973 season. The 917/30 could go from 0-60 mph in 1.9 seconds, 0-100 in 3.9 seconds and 0-200 in 10.9 seconds and on to a top speed of 245 mph+. These staggering levels of performance, the attendant fuel thirst of the engines, and ever increasing risk, has led to the 917/30 sometimes being cited as the car that killed CanAm racing.

 

Med tanke på alle "GATEBILER" som Supra´er osv som stever med å få motorene sin til å holde noen sekunder/minutter å komme opp i 250 km/t på kanskje 10 sek, klarte denne vogna i 1973 å komme opp i 200 mph på 10,9 sek...:tilber: Forskjellen her er at disse bilene gikk mange timer om gangen og at det er 35 år siden.. :tilber: Kjapp utregning blir 200 mph ca. 323 km/t på 10,9 sek!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man ser slikt så forstår man ganske kjapt at Porsche overhode ikke har fått eller får den respekten de fortjener for sitt merke og sine produkter.

Dette er helt sinnsykt og i forhold til japcrapet med 100 kilo plastikk så blir det som å sammenligne en rakett mot en skilpadde : rock :

 

Men må slenge med det at den bilen jeg liker aller best er et samarbeid mellom Audi og Porsche :tilber::o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

luftavkjølt 12 syl. boxermotor.. med mekanisk innsprut, butterfly (eller hva det heter)spjeldhus. ganske så gromt ja!!

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men denne er vel hakke kvassere? ;) Det sto at den hadde rundt 850-900hk mener jeg å huske. Bildet er tatt på Porschemuseumet ifjor.

 

Samme motoren som i 917 ser det ut til, bare at denne har 4 syl. til!!

porschemotor_2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe så sykt: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LITT arbeid å sveise nytt grenrør til den motoren! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men denne er vel hakke kvassere? ;) Det sto at den hadde rundt 850-900hk mener jeg å huske. Bildet er tatt på Porschemuseumet ifjor.

 

Samme motoren som i 917 ser det ut til, bare at denne har 4 syl. til!!

 

Det er vel den motoren Roar Rønning prater om i et innlegg et par hakk oppi her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til det som Roar skriver:

"Med tanke på alle "GATEBILER" som Supra´er osv som stever med å få motorene sin til å holde noen sekunder/minutter å komme opp i 250 km/t på kanskje 10 sek, klarte denne vogna i 1973 å komme opp i 200 mph på 10,9 sek... Forskjellen her er at disse bilene gikk mange timer om gangen og at det er 35 år siden.. Kjapp utregning blir 200 mph ca. 323 km/t på 10,9 sek!!"

 

Disse bilene gikk jo 24 timers løp på Le Man!

Her snakker en om holdbarhet!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.