Anbefalte innlegg

bremsing av bilen i rotortest............

 

ved 5000 r/m 582 hk på hjula.

 

950Nm i motor.

 

fant filmen på hjemmesida til dahlback

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å legge til filmen som en link, men det gikk dårlig..

filmen av bremsinga ligger iallefall der : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Filmsnutten og link til den har vært lagt ut her på forumet flere ganger allerede. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.

 

lenge siden jeg har vært på forumet. :rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tage Rensmoen

bremsing av bilen i rotortest............

 

ved 5000 r/m 582 hk på hjula.

 

950Nm i motor.

 

fant filmen på hjemmesida til dahlback

Verdt å merke seg at disse tallene er på 5000 omdr., mens motoren gir maks på over 8000 omdr. Trykket er på 2,3 bar, mens maks er 3,2. De reelle tallene er på over 1000 hk vil jeg tro.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja en heftig bil det der... men det jeg syntes er merkelig er hvorfor de aldri har fått gjort en vellykka bremsing av golfen?? alttid for svak bremsebenk, hjula spinner eller et eller annet som ikke stemmer... slik at toppefekten kun er en spekulasjon.... når andre klarer å komme med bremsepapirer opp mot 1000hk.... enkelte over og... burde det vel være mulig å bremse denne til turtallsperra og!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med deg Helge men jeg må bare si det at det er flere som har til gode å dra i fra denne rundt bane, men det er jo mere enn bare topp effekt som skal til for å gjøre en god runde tider da....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er "hull" i map'et til Hr. treskomann ( :D;) ).. Derfor klarte ikke rototesten å få motoren til å holde stabilt turtall. Utifra slutthastigheter ved stripekjøring og bilens vekt (moroso-stikka) er utregningen noe tilsvarende de resultatene han har fått på Rototesten og Dynapacken (som han bremset på i USA)..

 

Jeg skulle også likt å se golfen gå et par runder rundt rudskogen med 3,2bar ladetrykk.. Spørs nok hvor langt han hadde kommet, og om bilen i det hele tatt hadde kunnet generere nok luftmotstant til å kunne klare å få et såpass høyt trykk stabilt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.