Ventil ved luftfilteret på A4 1.8t?

Anbefalte innlegg

Sitter en liten, antaglig magnetventil over luftfilteret. Denne er koblet til innsugs manifolden og går ned under filtere.

Hva er denne til og hvordan skal den fungere?

 

Har hatt noen tikkelyder som jeg ikke helt har funnet ut av fra motoren, men etter litt leiting fant jeg denne ventilen som til tider står og slår, men bare på tomgang.

 

Er det noe bensinåndesystem o.l? Er det normalt at den bråker?

 

Mvh Martin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er den ventilen på returen av beinsinen du har funnet.....ganske normalt at den tikker i ny og ne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fungere som du sier, en magnetventil. Tilhører AKF komponentene (Aktivt kullfilter) og er endel av "utslippskomponentene" for å minske utslippene av gasser i miljøet.

 

Disse har en tendens til å henge i åpen posisjon, så at den klikker er et sunt tegn. (Det vil ikke komme opp på feilregisteret om den henger).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså ikke noe å bekymre seg for...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

neida, klikker den ikke så vil du ant. bare få litt mager blanding.. men ikke nok til at det slår ut på LTFT. Måtte skifte min for å justere LTFT'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.