El-feil i A100. Tapper batteri...

Anbefalte innlegg

Hvor mye strøm skal bilen trekke når den står uten å bli brukt?

 

Pappa's A100 2.6 har jeg målt til 0.47amp med sikring til sentrallås i, og 0.17 med sikring til sentrallås tatt ut.

 

Bilen blir brukt bare hver 14-21 dag, og til da blir batteriet tappet..

 

Både dynamo og batteri er nytt, og den virker fint bare den blir brukt jevnlig..

 

Forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alarm?

Radio?

 

Hvis du ikke klarer å finne feilen er jeg på nippet til å anbefale en hovedstrømbryter montert i nærheten av batteriet som kutter all strøm.

Brukes jo normalt sett bare i fritidsbåter da men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke alarm.. Og orginal Audi Gamma kassett-spiller..

 

Det er på sikringen til sentrallåsen jeg har målt mest trekk..

 

Vurderer dette med bryter nå.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sikringen...er den kun til sentrallåsen eller er det også andre forbrukere tilkoblet denne?

 

I og med at det er denne som trekker mesteparten skulle det ikke være store jobben å feilsøke dette.

Prøv å mål forbruk på sentralen og deretter på hver enkelt sentrallåsmotor.

 

Er det vacuum eller elektrisk?

 

Er det vacuum kan det være en magnetventil som trekker strøm, er det elektrisk kan det være feil på en av motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal feilsøke litt ang det du sier.

 

Det er vacuum på denne også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være en liten lekasje på en slange en plass, slik at vakumpumpa går og går? Er den helt stille etter at du har låst/låst opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knut Arne;

vet ikke om dette er relevant altså, men har opplevd to ganger (første gangen bak en Hiace og trodde den var årsaken) at det begynner å lukte svidd som H og ryke greit fra selve tenningsbryteren. Ikke noe her som kan kortslutte og herje på bilen til faren din? Luktet ikke svidd støv, men svidd kortslutning. Røyken kommer ut fra rattstammen (ikke airbag, kun procon-ten)

 

Jeg har nå kjøpt meg en ny del som jeg skal bytte ut, må bare orke det først :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke dere måle strømtrekket i bilene deres?

 

Sentrallåsen virker, den går på samme kurs som lys i dashbord og pære i taket også.

 

Etter at bilen låses, går ingen pumpe den er helt stille.

 

Det lukter ingenting, og bilen virker ellers helt som normalt. Også om den blir brukt hver dag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.