ABS lys i intrumentpanel i dashbord

Anbefalte innlegg

Har bygd om bremsesystemet mitt i caben. Og fått komplett S2 system med ABS modulator,calipter,skiver og alt det der. Kjørte først med org 2.0E ABS hjerne nå i 200 mil for jeg fant ikke ut hvordan satt for så å bytte den ut med S2 hjernen. Men nå fant jeg den og byttet den. La også merke til at det er samme delenr på begge hjernene mens et annet nr så slutta det ene på 050 og den andre 056. Jeg trodde det var det som skulle til for å få vekk ABS lyset i intrumentet. Men det var det ikke :( Noen andre glupe idéer? Det går helt fint å bremse vanlig, mens ABS funger ikke :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest ut feilmeldingene? Jeg fikk lysende ABS-lampe (ca 3 minutter) etter å ha hatt på tenningen med instrumentpanelet ute (ikke spør hvorfor..) og ble kun kvitt det ved å slette koder hos VAG..

Gikk turen hjem bra forresten?

Syntes synd på deg der du tøffet avgårde i 3.gir med stavanger som mål!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke lest av noen feilkoder. Trodde problemet løste seg seg da jeg brukte riktig hjerne (serie nr) til riktig ABS modul. Har ikke sjekket om ABS fungere med "S2" hjernen som jeg satt igår. Men den "org 2.0" hjernen fungerte ikke ABS. Mendet var kanskjeet tips å svinge innom ett verkted å lese av feilmeldinger.

 

offtopicTuren hjem gikk bra. Starte bilen i 3gir og når jeg kom til en bratt bakke startet jeg den på 5`te og tuslet til Stavanger->Aldri kjørt så fint og brukt så lite bensin!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ledningsnettene like da?

Ikke noen forskjeller på ledningene i kontaktene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet jeg ikke. Men regner nesten med at de er like, siden det er samme delenr på 2.0E hjernen og en S2 hjernen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.