Anbefalte innlegg

Min bror måtte nylig bytte alt av bremser bak på sin 96 Passat 2.0 Variant, pga EU-kontrollen. Greit nok, egentlig, så nye skiver, calipere og hele sulamitten ble installert. Vi luftet bremsene på den tradisjonelle måten ved at jeg pumpet pedalen mens han åpnet luftenipelen.

 

Problemet er at etter bytte av caliperne bak så tar pedalen fryktelig langt inne, og i noen tilfeller sier bror at han nærmest må pumpe opp trykk for å få en gunstig bremselengde. Dermed så forsøkte vi å lufte på nytt, da to uker etter byttet, men likevel er problemet tilstede. Noen som har noen ideer om hva som foregår?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er utrolig vanskelig å lufte disse calipterene... har slitt med det på flere av mine biler.. Jeg har funnet ut at 4-5 bar trykk på bremsevesketanken er letteste og mest effektive løsning !

 

Jeg vet dette høres brutalt ut.... men jeg har gjort det på 5-6 biler uten å ødelegge noe !!

 

Plukket rett og slett lokket fra bremsevesketanken på en gammel golf... og borret hull i den, monterte så en vanlig luftnippel på den med o-ringer og mutter på undersiden. Funker helt kanon !!

 

 

Jan Brede

(Som koser seg i en lugar på hurtigruta....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en slik lufteslange kjøpt på Mekonomen som fungerer på samme måten, bare at man bruker et dekk til trykkluft. Kanskje vi burde prøve det? Får vente til han er hjemme fra Danmark.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.