Anbefalte innlegg

Har akkurat vært ute å prøve kjørt en 83' Golf.

Den hadde nye bremser bak og foran (tromler, sko, skiver og klosser), men allikevel var bremse pedal lav.

 

Er det bremse kraft forsterkeren som er det er noe galt med eller kan det være noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var den myk og eller? sikker på at det ble luftet skikkli?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke.

Den tok bare langt inne og virket "dvask".

Tror ikke jeg hadde klart å låse dekkene ved en nødbrems.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.

Skulle gjerne hatt noen teorier på hva det kan være da jeg har veldig lyst på bilen og må si i fra i morgen.......

 

Er det så enkelt som luft i slangene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis pedalen er myk som Helge skriver, så kan det være, og er mest sannsynlig noe så enkelt som luft. Hvis ikke så, hvem vet? :)

Jeg skiftet klosser og bremsevæske på min A80 for en tid tilbake (gamle-klossene var temmelig slitt), men jeg fikk ikke noe høyere pedal for det. Men bremsene er meget gode for det. . .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe justering på båndene bak?

Hvis disse ikke ligger inntil trommelene så vil man få lavere pedal for da må sylindrene pumpe de ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være en liten kile som presser seg lengre og lengre ned i et spor etterhvert som båndene blir slitt. Om denne er rusten eller sitter fast på ett eller annet vis, kan det som du sier føre til at pedalen blir lav.

 

På Santanen kommer man til denne kilen gjennom et hjulbolthull. Det er sikkert likt på Golfen. Kan prøve å pirke litt på den og se om den setter seg bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.