'98 Passat 1,9 TDi Variant med multiknirk

Anbefalte innlegg

Ikke min bil men..

Er slakk nede og oppe og knirker og klonker værre i humper.

Mekonomen og Meca har komplette sett med bærearmer, lenkearmer, etc til 7500-7700,- og ser at Biltema også har enkeltdeler. Kjører med bærearmer fra Biltema på min S6 men er det noe å satse på for Passatens multilink?

Er det noen som vet om andre leverandører med bedre priser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke Biltema ?? En kompis har kjørt med Biltema bærearmer på en S4 sedan i 3 år ikke merket noe merkbar slitasje på den. Hvorfor betale i dyre dommer på Meca for eks. når man får "samme" delen på Biltema for en brøkdel av prisen ? Det er min mening iallfall :) Kan for eks. skifte mange Biltema bærearmer til C4 for prisen av en orginal en til 2400 kroner ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke min bil men..

Er slakk nede og oppe og knirker og klonker værre i humper.

Mekonomen og Meca har komplette sett med bærearmer, lenkearmer, etc til 7500-7700,- og ser at Biltema også har enkeltdeler. Kjører med bærearmer fra Biltema på min S6 men er det noe å satse på for Passatens multilink?

Er det noen som vet om andre leverandører med bedre priser?

 

http://www.autospar.no/show.asp?page=goxpage00000202dbp21502.html

6000kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..Kan for eks. skifte mange Biltema bærearmer til C4 for prisen av en orginal en til 2400 kroner ;)

Kjører selv med billig bærearm fra Biltema på min S6. Fungerer fint det. Var litt mer skeptisk til multilink siden den forstillingen er "mer komplisert" og at delene muligens har noe mindre toleranser...

Har noen erfaring med Biltema og multilinkdeler er det bare å poste ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette skulle det vel være mange som burde ha erfaringer med, siden dette er et velkjent problem skulle det jo være mange her som har byttet og vil dele sine erfaringer med forumet??

 

Har selv klunkelyder på venstre side, de minner veldig om den lyden som kommer når man bruker abs-bremsene(høres ofte vinterstid på is). Noen som har formeninger om dette er bærearm /endeledd /foring på stabilisatorstag??: klø : : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg kan skaffe alle 8 armene til 4600.- inkl mva.(+ frakt) til denne.Husker ikke merke men byttet på min egen passat 98mod. Kjørte vel i to år ( til den ble solgt) uten problemer etterpå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet på tyske ebay til 2700,- inkludert frakt, toll og moms. Tror jeg går for det. Møller Nord skulle forresten ha 11600,- for delene og 17900,- for deler og arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette skulle det vel være mange som burde ha erfaringer med, siden dette er et velkjent problem skulle det jo være mange her som har byttet og vil dele sine erfaringer med forumet??

 

Har selv klunkelyder på venstre side, de minner veldig om den lyden som kommer når man bruker abs-bremsene(høres ofte vinterstid på is). Noen som har formeninger om dette er bærearm /endeledd /foring på stabilisatorstag??: klø : : klø :

 

Klunk er som regel de øvre. På min var det den fremre av de øvre.

 

Knirking skal vistnok være de nedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde klunkelyd på min forrige passat, da var det nedre bakre bærearm.

kjøpte ny på biltema, kunne nesten ikke se forskjell på orginal og den.

kjørte ikke mere enn en måned etter bytte før jeg solgte bilen, så jeg kan ikke utale meg om varigheten på den. var jeg deg ville jeg med tanke på prisen på de hos biltema prøvd de:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de får tak i forsterket sett i sverige for ca 4000 kroner komplett. disse er det forsterket fra 21 mm som er orginal til 27mm. satt dette på den gamle bilen min og var kvitt problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet på tyske ebay til 2700,- inkludert frakt, toll og moms. Tror jeg går for det. Møller Nord skulle forresten ha 11600,- for delene og 17900,- for deler og arbeid.

 

 

Fikk tilbud i fra Audi i Harstad, de skulle ha 9.990.- for deler inkl arbeid her i vinter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er store prisvariasjoner her.. Byttet de samtlige bære- og lenkearmer, stab-stag og endeledd til den prisen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet på tyske ebay til 2700,- inkludert frakt, toll og moms. Tror jeg går for det. Møller Nord skulle forresten ha 11600,- for delene og 17900,- for deler og arbeid.

 

Kanon!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er store prisvariasjoner her.. Byttet de samtlige bære- og lenkearmer, stab-stag og endeledd til den prisen?

 

Beklager litt villedning:rolleye:

Prisen jeg fikk var skifte av de 4 nederste bærearmene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette skulle det vel være mange som burde ha erfaringer med, siden dette er et velkjent problem skulle det jo være mange her som har byttet og vil dele sine erfaringer med forumet??

 

Har selv klunkelyder på venstre side, de minner veldig om den lyden som kommer når man bruker abs-bremsene(høres ofte vinterstid på is). Noen som har formeninger om dette er bærearm /endeledd /foring på stabilisatorstag??: klø : : klø :

 

 

Lurer fortsatt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Har søkt mye på eBay og fant en leverandør i Tyskland. Prisen er 190 Euro + frakt. Det blir under 2500 inkl. norsk mva og tollgebyr. Er for et sett med 8 armer, 2 "bananer" og 2 endeledd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk vi pakken med deler fra Tyskland. Kom på 2600,- totalt for ett sett med 12 deler og alle bolter/muttere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utstyrt med Haynes, mye verktøy, pågangsmot og kaffe, ble alle lenkearmer, endeledd og støtdempere byttet nå i helgen. Begge sider foran har nå nye deler. Effektiv tid ca 8 timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig bra. hørtes ikke ut som en dårlig tid det. husker ikke selv hvor langt tid jeg brukte på gamle bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. i praksis gikk det jo med litt mer tid. Vi hadde ikke verktøy til å presse ut bærekulene når jobben startet. Når rett verktøy var skaffet til veie gikk alt veldig greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.