Anbefalte innlegg

Eg har en 93 Audi Coupe2,3e som tikker en del når eg starter motoren, varer i ca. 5 sekund og så gir det seg. Men hvis motoren blir litt belasta før eg får skikkelig temp. på den,begynner den å tikke igjen. Og da tikker den en god stund før det gir seg.

Samme skjer når eg kjører veldig hardt, f.eks. på bane.

Bruker en del olje også.

 

Er det ventilløfterene som begynner å bli modne for utskifting? Eller er det andre ting som gjør det?

Har det noe betydning å bruke annen type olje?kjører synt. 5-40.

 

Eg skal skifte reg.reim snart, er det en fordel å skifte ventilløftere samtidig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et problem a la dette.

 

Min tikker fra jeg starter bilen. (samme varm som kald) Men idet jeg setter den i gir, og kjører så forsvinner det.

Min ventil er helt ny, om det skulle ha noen betydning..

 

Vet ikke om det blir noe av det samme jeg?

 

Uansett så er det fint om noen vet noe om det.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på 90'en min Raymond. Går an å prøve med litt forskjellige oljer osv. Men jeg måtte bytte løftere... Det var og en mulighet at det kunne være et plastlager på noe besinfordelingsgreier... Men min ble bra etter løfterene var byttet.

Det kan og være koks på dem... Da er det nok å rengjøre dem..

 

Lykke til iallefall...

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer om dette finner dere her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kristoffer Holth

Min tikker fra jeg starter bilen. (samme varm som kald) Men idet jeg setter den i gir, og kjører så forsvinner det.

Min ventil er helt ny, om det skulle ha noen betydning..

 

 

Uansett så er det fint om noen vet noe om det.. :)

Dersom du har nye ventilløftere bør du ta ut "støtstanga" i vakumpumpa di for å sjekke om det er pumpa som lager lyden. Dette er gjort på 5 minutter, bare å skru av to 13 mm muttere, ta ut "støtstanga" og sette pumpa på igjen. Dette går ikke ut over bremseeffekten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfaring med at VAG motorer er veldig glad i Castrol helsyntetisk olje. Både forbruk og tikking forsvinner gradvis over tid. Litt dyrt, men det lønner seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil oljeforbruket roe seg ved å skifte løftere eller må eg skifte ventiltetningene evt. slipe ventilene og?

 

Tenkte eg sku ta det på verksted, så eg må forhøre meg litt ka som er hensiktsmessig å ta samtidig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På S2 en hadde jeg samme problemet.Tikking ved oppstart og tålte ikke at man rørte gassen over lengre tid før det hørtes ut som et hønsebur.

Kjøpte et produkt fra Valvoline ( en slags engine clean som var nevnt tidligere) og ikke bare tok det vekk tikkingen helt,men oljeforbruket minket også.

Kjørte stoffet i 20 min på tomgang med lett rusing avogtil.Tomte oljen og monterte nytt filter samt valvoline 5-50 olje og bilen har ikke lagt en lyd siden.Kjørt ca 10 000 km etter dette.Bare pass på å skift olje og filter litt ofte.

 

Har prøvd mobil 1 olje også,men denne gav mer tikking når jeg hadde problemer.Har ikke prøvd denne oljen etterpå

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.