Anbefalte innlegg

Har et problem her angående risting i ratt... Har hatt av alle felga og avballansert de så alle gikk i "null"... Var en felg det var bittelitt kast i men den satt jeg bak... Men på de andre så var felgen helt rett men dekket hoppa ca 3-4mm når de gikk i avballanseringsmaskina... Kan det lønne seg å gå ned i lufttrykk og gå opp igjen når jeg har kjørt litt...?? Eller er det noen som har tips?? Men det er litt rart at på sletter å sånn i rundt 80 er rattet helt fint men f.eks i nedoverbakke rister det.... Har bytta alle foringer i forstilling i fjor... Kan det være slakk i styreledd eller noe?? Hmmm....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er bremseskivene dine da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir M Danielsen

Hvordan er bremseskivene dine da?

 

Er helt fine de... Ikke noe mere risting når jeg bremser iallefall....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes veldig ut som bilen har hatt en hard oppbremsing med låste hjul(får såkalte "flat-spots" som det heter på nynorsk). Hvis et dekk låses så slites gummien mer på ett sted, dekket blir urundt og man får slike flat-spots. Flat-spots kan gi risting i rattet. Det kan jo også være at dekket ikke ligger skikkelig på felgen, men siden flere av dekkene "hoppet" i avbalanseringsmaskinen så virker dette lite sannsynlig.

Du kan jo prøve med noen andre hjul og se da(feks. vinterhjul som er avbalansert), men jeg synes det lukter 4 nye dekk dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være at dekket har fått en skade som ikke er synlig. Jeg opplevde dette på Modern's Vento, der var det kast i styringen, og kun ved nøye kontroll oppdaget jeg at et av Hakkapeliittaene var litt rart. 2 punkter på dekket var banen slitt i en "U"-form, det var da tydelig at stammen har gått av en eller annen grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Schrøder

Det hørtes veldig ut som bilen har hatt en hard oppbremsing med låste hjul(får såkalte "flat-spots" som det heter på nynorsk). Hvis et dekk låses så slites gummien mer på ett sted, dekket blir urundt og man får slike flat-spots. Flat-spots kan gi risting i rattet. Det kan jo også være at dekket ikke ligger skikkelig på felgen, men siden flere av dekkene "hoppet" i avbalanseringsmaskinen så virker dette lite sannsynlig.

Du kan jo prøve med noen andre hjul og se da(feks. vinterhjul som er avbalansert), men jeg synes det lukter 4 nye dekk dessverre.

 

Hmmm.... Kan jo godt hende det... Men virker kanskje mere ut som at felgene har stått på en bil over litt lengere tid lissom.. At dekka har blitt u-runde på en måte.... det er snakk om 215-dekk som er strekt på en 9 tom felg... Skal ikke ha noe å si det?? Var ute en tur i går og da kunne jeg ligge i 90-100 uten noe særlig risting men det hender det rister som sagt i nedoverbakker o.l.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Det kan også være at dekket har fått en skade som ikke er synlig. Jeg opplevde dette på Modern's Vento, der var det kast i styringen, og kun ved nøye kontroll oppdaget jeg at et av Hakkapeliittaene var litt rart. 2 punkter på dekket var banen slitt i en "U"-form, det var da tydelig at stammen har gått av en eller annen grunn.

 

Dekket er helt fint med bra mønster rundt hele dekket... Men kan jo som du sier være at skaden ikke synes... Hmmm... Merkelig det her... :D Tenkt meg helt grønn i det siste.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.