#1 Skrevet Juli 22, 2004 1. Hva skal ladetrykket være på en original G60, om laderen er i god stand? 2. Er det noen form for "innkjøring" som skal til etter man har overhalt g-lader? 3. Om G-laderen i en bil en gang i tiden har havarert er det noen fare for at det også er andre skader på selve motoren etter et "havari"? Håper noen kan gi noen tips på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2004 Ladetrykket på en org. G-lader skal vell være 0,6bar. Fikk høre etter overhaling av lader at man skulle kjøre rolig 10mil, altså ikke tomgangskjøring men man skal heller ikke "ri" på turtallsperra:) Det meste av deler som kommer ut i fra G-laderen etter havari, stopper i kjøleren.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2004 Jeg hørte først 1000 Km med bare lure kjøring, ikke over 3000 rpm, da pakningene og fettet blir kastet rundt og får festet seg slik det skal være. Og selvsagt, etter overhaling, eller ikke, aldri over 3000 rpm før olje temp er over 80 grader. Kan jo sikkert ha uflaks og at der har flydd noen deler fra laderen inn i motoren, men da har nok motor stoppet temlig likt med laderen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2004 1000 Km??:eek: Kommer jo og bli gammel for jeg er færdig og kjøre min inn...:rolleyes: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2004 Ok, takker for svarene. Var en bil jeg kanskje tenkte å se på, hadde så vidt jeg skjønte overhalt g-lader for 20000km siden, ladet med 04-05.....det er vel da kanskje noe under det den bør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 23, 2004 Opprinnelig postet av Stian Hodnekvam Ok, takker for svarene. Var en bil jeg kanskje tenkte å se på, hadde så vidt jeg skjønte overhalt g-lader for 20000km siden, ladet med 04-05.....det er vel da kanskje noe under det den bør? Da er den klar for overhaling igjen... eller så er det en lekkasje ett sted 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...