Anbefalte innlegg

1. Hva skal ladetrykket være på en original G60, om laderen er i god stand?

 

2. Er det noen form for "innkjøring" som skal til etter man har overhalt g-lader?

 

3. Om G-laderen i en bil en gang i tiden har havarert er det noen fare for at det også er andre skader på selve motoren etter et "havari"?

 

Håper noen kan gi noen tips på dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladetrykket på en org. G-lader skal vell være 0,6bar.

 

Fikk høre etter overhaling av lader at man skulle kjøre rolig 10mil, altså ikke tomgangskjøring men man skal heller ikke "ri" på turtallsperra:)

 

Det meste av deler som kommer ut i fra G-laderen etter havari, stopper i kjøleren....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hørte først 1000 Km med bare lure kjøring, ikke over 3000 rpm, da pakningene og fettet blir kastet rundt og får festet seg slik det skal være.

 

Og selvsagt, etter overhaling, eller ikke, aldri over 3000 rpm før olje temp er over 80 grader.

 

Kan jo sikkert ha uflaks og at der har flydd noen deler fra laderen inn i motoren, men da har nok motor stoppet temlig likt med laderen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000 Km??:eek: Kommer jo og bli gammel for jeg er færdig og kjøre min inn...:rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for svarene.

 

Var en bil jeg kanskje tenkte å se på, hadde så vidt jeg skjønte overhalt g-lader for 20000km siden, ladet med 04-05.....det er vel da kanskje noe under det den bør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Hodnekvam

Ok, takker for svarene.

 

Var en bil jeg kanskje tenkte å se på, hadde så vidt jeg skjønte overhalt g-lader for 20000km siden, ladet med 04-05.....det er vel da kanskje noe under det den bør?

Da er den klar for overhaling igjen... eller så er det en lekkasje ett sted

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.