Stavanger: Jeg er ny i klubben og trenger tips angående senking av Passaten min.

Anbefalte innlegg

Du må uansett på et verksted å få tatt en 4-hjulskontroll på bilen etterpå, ettersom hjulvinklene vil bli forandret ved montering av senkefjærer, og biltilsynet krever også en utskrift av denne kontrollen, for og godkjenne senkesettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må uansett på et verksted å få tatt en 4-hjulskontroll på bilen etterpå, ettersom hjulvinklene vil bli forandret ved montering av senkefjærer, og biltilsynet krever også en utskrift av denne kontrollen, for og godkjenne senkesettet.

 

Ikke minst lysstillingskontroll..

 

Kunne fint montert det for deg jeg, hadde jeg bare hatt gamle garasjen min enda.. gidder ikke stå i innkjørselen å skru..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja...da får jeg bite i det sure eplet og bestille tid hos Fjetland.

 

Selv om de er dyre, så får jeg heller lukke øyene og trekke kortet : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor fjetland? Fordi det er en passat? Er jo mange andre verksted som er billigere enn fjetland som kan gjøre en like god jobb. Du kan jo høre med snap drive og slike kjeder. Ofte billigere.

Det er jo ikke en komplisert operasjon de skal gjøre da. Kan skjønne hvis du er litt skeptisk med tanke på at det er en ny bil, men jeg hadde hørt med andre på dette, da det sikkert er mye penger å spare...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja...da får jeg bite i det sure eplet og bestille tid hos Fjetland.

 

Selv om de er dyre, så får jeg heller lukke øyene og trekke kortet : eek :

 

Hør med http://www.racefix.no,holder til i Stavanger,telefon 41270770/92694942.

 

Har ikke brukt dem selv,men har fått bra tilbakemelding av andre som brukt de.

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Madland rett med Randaberg vgs er veldig gode på pris..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til Fjetland var at jeg hørte med Mekonomen og sa at jeg var medlem i VW-Audi klubben og da skulle de ha 8000 kroner for jobben innkludert senkesett. Dette var nesten samme pris som Fjetland skulle ha.

 

Derfor tenkte jeg at det er like dumt å velge Fjetland siden prisen nesten var den samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg justerbart til Prisen av 6000kr på døra, og ta deg en helg med en kompis og fyr det på. Er ikke noe magi. Så bruker du 1500kr på lys stilling og forstillingskontroll, og 500kr på å få det i vognkortet!

 

Jeg hadde ikke skrudd noe spes bil før jeg begynte, å på et år nå har jeg lært utrolig mye om min egen bil, og har gjort alt selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det å montere et senkesett er barnemat så lenge du ikke støter på fastrustede bolter etc. Det kan by på problemer! Finner somregel en løsning på det og montering/demontering er meget lett. Kjøp deg haynes, så kan du lese hvordan det gjøres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det no stress å få godkjent senking me bare fjører? Hvis man har tuv papirer og papirer på 4-hjulsmåling? Vurderer å senke min passat, men må vite at jeg får godkjent dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sålenge du har TUV er det bare å sette på og vise bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også å justere lys og lastavhengig ventil hvis bilen din har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.