Xenon ettermonteringskit i grøftelys spm?

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å få satt på xenon i grøftelysa og har da noen spørsmål angående dette. Jeg har forresten en A4 B6 modell.

 

- Er dette bare å sette på uten noe omkoding i lysa?

- Passer dette rett inn uten modifiseringer? Jeg vet at ballast må festes et sted.

- 6000K eller 8000K hva hadde folket valgt. Jeg har hoen park lys og 6000k xenon lys i nærlysa fra før av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sendt en PM til Tom Are Andresen, han selger slike kit her på forumet og har god greie på alt dette.

 

Fikk selv et 6000K kit i dag som skal i grøftelysa. Det skal ikke vere noen store modifiseringer, bare kobling rett frem. Ligger god anvisning i pakken. Sendte nettopp en bestilling til, da jeg også skal ha i fjernlysa: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har xenon 10000k i grøftelysa, de er litt vel grønne, ville valgt nærmest mulig orginal xenon for å se best ut .

os meg var det bare plugg i, børre hull bak på lampa men ikke noe koding eller noe, sjekk først om du har autocheck på grøftelysa din( ta ut ei pære og start bilen, får du ikke feilmld er det bare kline inn xenon)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og marius på forumet her koblet opp xenon kit fra tom are.. Da måtte vi legge opp rele pga lysa slokka seg etter par sek.. Men måtte det ikke på min a4 b7.. Marius har 6000k og syns det matcher de orginale han hadde fra før.. Så hadde ikke valgt 8000k.. Min mening..

 

Det er H11 pærer og de passer rett på uten at du må gjør noe.. Bare "skrur" av den gamle pæra og slenge på den nye på samma plass..

 

Lykke til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og marius på forumet her koblet opp xenon kit fra tom are.. Da måtte vi legge opp rele pga lysa slokka seg etter par sek.. Men måtte det ikke på min a4 b7.. Marius har 6000k og syns det matcher de orginale han hadde fra før.. Så hadde ikke valgt 8000k.. Min mening..

 

Det er H11 pærer og de passer rett på uten at du må gjør noe.. Bare "skrur" av den gamle pæra og slenge på den nye på samma plass..

 

Lykke til ;)

 

Stemmer det John,alle B6 med Autocheck MÅ legge opp relê i fra batteriet,har man ikke Autocheck er det plug and play. ;)

Og jeg ville gått for 6000K. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og marius på forumet her koblet opp xenon kit fra tom are.. Da måtte vi legge opp rele pga lysa slokka seg etter par sek.. Men måtte det ikke på min a4 b7.. Marius har 6000k og syns det matcher de orginale han hadde fra før.. Så hadde ikke valgt 8000k.. Min mening..

 

Det er H11 pærer og de passer rett på uten at du må gjør noe.. Bare "skrur" av den gamle pæra og slenge på den nye på samma plass..

 

Lykke til ;)

 

Har ikke du 8000K da John? Regner med at det er autocheck på min. Det var hvertfall autocheck på nærlysa.

 

Du sier at man bare trenger å bytte ut pæra? Hva med ballastene da? Trenger man ikke disse?

 

Mye jobb med å legge opp rele? Dette er noe jeg har null peil på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det John,alle B6 med Autocheck MÅ legge opp relê i fra batteriet,har man ikke Autocheck er det plug and play. ;)

Og jeg ville gått for 6000K. ;)

 

Tom Are, hvor mye selger du xenon kit for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøvde jeg å montere xenon i grøftelysa og jeg fikk ingen feilmelding opp i FIS, men det lyste kun noen sekunder også sluknet det. Må jeg da ha relesett for at dette skal fungere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøvde jeg å montere xenon i grøftelysa og jeg fikk ingen feilmelding opp i FIS, men det lyste kun noen sekunder også sluknet det. Må jeg da ha relesett for at dette skal fungere?

 

Virker som at du må d ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som har montert dette i gørftelysa, hvor har dere lagt ballastene, ledningene, releet? aner ikke hvor jeg skal legge dette og hvor det er trygt å legge dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom Are, hvor mye selger du xenon kit for?

 

Send PM om pris så skal jeg lage ett godt tilbud til deg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom Are, dette har jeg allerede kjøpt av deg tidligere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Istedet for å lage en ny tråd tenkte jeg å bringe denne opp igjen..

Har en A4 B7 som jeg har planer om å montere xenon i grøftelysa. I forbindelse med dette så lurer jeg på om jeg må "ødelegge" grøftelysboksen.

Hadde en A4 B5 før og den måtte jeg borre hull i boksen for å få igjennom kablene til lyspæra, men dette var H7. I B7 så er det H11 i grøftelyset.

Håper noen av dere som har montert dette i en B7 kan svare meg kjapt på dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke lage hull for å få igjennom ledningene.. Bare tar ut pæra og sette inn xenon pæra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.