Anbefalte innlegg

Enda ikke fått bilen, men fått bestilt litt deler. Deriblant just. understell. I den forbindelse lurer jeg på om noen vet om og vil anbefale et verksted som kan sette på dette for en grei penge? Evt om noen har en plass jeg kan stå og gjøre det selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal få det gjort på verksted så vil jeg anbefale kjøretøyspesialisten på alstad.

Jeg har selv bestilt justerbart understell til min nå, og kommer til å stille meg i garasjen under BBL og gjøre det. Er sikkert plass til en bil til der når jeg bytter om. Får forhåpentligvis mitt om ca 2 uker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville anbefalt Autoteam, har alltid hatt et godt forhold til dem:)

Kjøretøyspesialisten har jo bremsetest til lastebiler rett innfor porten så det er jo litt vannskelig å komme seg inn dær med en senka bil?

En kompis av meg skulle på Eu-kontroll dær men måtte dra en annen plass for bilen var for lav.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal få det gjort på verksted så vil jeg anbefale kjøretøyspesialisten på alstad.

Jeg har selv bestilt justerbart understell til min nå, og kommer til å stille meg i garasjen under BBL og gjøre det. Er sikkert plass til en bil til der når jeg bytter om. Får forhåpentligvis mitt om ca 2 uker..

 

BBL? Ikke helt stø på lokalgeografien enda :o Hadde vært greit for min del å være to kanskje, skal ikke skryte på meg all verden av mekke-kunskaper.For din del blir det kanskje litt mye mas fra meg om hjelp :). Regner med å ha settet innen to uker selv, men bilen får jeg vel ikke før om ca 1mnd : bh :

 

Ellers takk for gode tips : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBL ligger i sjøgata, rett i nærheten av jernbanetorget.

Si fra når du får settet, så skal jeg prøve å få lånt det igjen, men kan ikke love noe :)

Hvis du kan like lite om om mekking som meg, så kan jeg også anbefale haynes verkstedhåndbok.. den har hjulpet meg veldig mye med diverse småting :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært gull i så fall : ja : Hadde Haynes-boka til Golfen jeg hadde før, ikke noe dumt kjøp nei. Da får heller du si fra om du vil ha selskap/hjelp når du akal til pers. Øve litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har allerede ordnet meg med en som skal komme og hjelpe til litt, men du er selvfølgelig velkommen til å slenge deg med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke. Du kan jo gi meg et hint når det skjer, så ser jeg om jeg har tid da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo hende du lærer et par små triks som kommer til nytte når du selv skal gjøre samme jobben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jo ikke vært feil. Er endel ting jeg lurer på allerede, så hadde vært fint å snappe opp et par ting mens du slipper bilen dit den skal være. På asfalten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du skal bytte Per så trenger du spesialverktøy i toppen av fjærbeinet, eller så må du trikse med å bøye til en fastnøkkel samt bruke en mellomstørrelse på en umbrako eller bruke muttertrekker. Siste blir kanskje vanskelig i parkeringen til BBL:)

Tror Biltema har dette spesialverktøyet, ring Tor, kanskje han kan dra innom Biltema i Tr.heim og skaffe deg dette:)

 

Ellers er det faktisk veldig lett å bytte hos deg Per, er en skru i topp og to skruer nede ved bærearmen:) Byttet på en Polo her en dag, tok meg 1time foran og bak:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres jo veldig bra ut.. har satt av hele dagen til det, så da blir det jo tid til litt testkjøring også ;)

 

Tror du de kanskje har det på mekonomen? Skal innom der i morgen en liten tur, så da kunne jeg bare tatt med meg et sånt i samme slengen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du de kanskje har det på mekonomen? Skal innom der i morgen en liten tur, så da kunne jeg bare tatt med meg et sånt i samme slengen :)

 

Nja, skeptisk til det.. Dette er et eget VW spesialverktøy,

ser ca. slik ut

Klikk her

:)

Mener det skal hete VW spesialverktøy 524..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tar nok ikke så skammelig feil der nei.. ifølge den linken der het det VW524 ja ;)

 

Får vel ta en liten telefon til sjefen og høre om han gidder ta turen innom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om det er samme mikket på A4? :confused: Eller er den mer lik passat? Fant en guide til den på hovedsiden, tror ikke han brukte det morsomme verktøyet der..

http://www.vwaudi-club.no/?s=viewGuide&GuideID=11

 

Edit: Kanskje du skal lage en slik guide til Golf når du først holder på Per?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen dum idè.. Kan jo prøve ihvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.