Turtallsperre på S2 (ABY)

Anbefalte innlegg

Jeg har mange spørsmål nå fortiden.

*Har S2`ene noen turtall sperre?

*Forskjell på sperrene på biler som er levert nye i Norge mot de i sveits/tyskland

*ser bare at turtalls måleren min går til 7800 rpm, regner med at jeg har vært gått over 8000 rpm, kanskje opp mot 8500. Bare husker på min gamle at der sperra den på 6400. Hvor langt kan man dra disse motorene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva som er sunt og hvor langt man kan dra dem er jo to ting,

 

en kamerat var nede på klokka., turboen havarerte etter det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Jeg har mange spørsmål nå fortiden.

*Har S2`ene noen turtall sperre?

*Forskjell på sperrene på biler som er levert nye i Norge mot de i sveits/tyskland

*ser bare at turtalls måleren min går til 7800 rpm, regner med at jeg har vært gått over 8000 rpm, kanskje opp mot 8500. Bare husker på min gamle at der sperra den på 6400. Hvor langt kan man dra disse motorene?

 

Original sperre er på 7200rpm mener jeg.

 

 

Å tyne en motor med hydrauliske løftere og standard ventilfjærer noe over 7500rpm er det liten vits i. Selve motoren tåler det for så vidt (iaf en stund), men noe effektivt turtallsområde blir det ikke..

 

Med mekaniske løftere og hardere fjærer skal toppen tåle 9000rpm. Jeg kjørte med turtallsperra på 8500rpm en stund, men senket den til 8000. Syns for synd på motoren :rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginalt er den på 7400 rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart det ikke er noe sperre på min : klø : Eller jeg har vel kanskje merket at det er "stopp" et litt lite stykke etter der instrumentet har streker. Men da vet jeg det, stopper når nåla passer 7500 rpm jeg!!! Har vel bare et par gangre dratt forbi det av ren nysjerrighet på hvor langt den går.

 

Hva med når turbo`n "slå inn"?? hvilket turtall har dere? Jeg har vel litt over 3000 kanskje 3200 rpm da jeg merker et skikkelig "skyv " i bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalt sperrer de vel på 7200rpm, men når du chipper taes sperra ofte bort. Jeg hadde ikke sperre på min 200 med 3b motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.