S4'n vil ikke starte, helt død!

Anbefalte innlegg

hmm...rart...samme var det med min...prøv å snu kontaktene du plugger på...

 

snu kontaktene sier du, hmm etter det jeg sjønner passer de kunn en vei. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passa begge veier på den jeg prøvde...hmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, må sjekkes ut. er den svarte å hvite du mener (odb elns.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sender en støttende tanke til deg med lednings problemer!!! er så sinsykt lyklig for at det ikke er meg!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en pm til Cato ang, kontakt mellom VAG-com og hjernen. Han har selv en S6 og er en kløpper på diagnosetrøbbel.

 

Og en ting til. Alle jordingspunkter i karosseriet og deres ledninger (kabelsko) bør pusses rene og påføres syrefri vaselin eller kontaktfett for å sikre god og stabil jordforbindelse.

 

Alle andre koplinger som ser hvite (irret) ut bør tas fra hverandre og smøres med CRC-556 eller WD40 og settes sammen i gjen.

 

Dette er en tidkrevende jobb men da får du eiminert alle muligheter for dårlig kontakt.

 

Tross alt så har du plundret så lenge med el-problemer nå at det kan vere lønnsomt å gå pirkete til verks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende det står her, men har du sjekket sikringen i den "røde" beholderen rett over hjernen? Det er gjennom den strømmen til hjernen går..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket sikringen i går. Såg hel ut den. Men er nok ikke dumt å gå over jordingspunktene, var ganske ira. Så kan nok være en ide å starte der. Pusse det blankt igjen, å smøre på no kobberfett el. Samt sjekke de fleste kontaktene til motorstyringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket sikringen i går. Såg hel ut den. Men er nok ikke dumt å gå over jordingspunktene, var ganske ira. Så kan nok være en ide å starte der. Pusse det blankt igjen, å smøre på no kobberfett el. Samt sjekke de fleste kontaktene til motorstyringen.

Jepp, skulle til å foreslå det samme som Heine (og som jeg faktisk har foreslått for 'ørten' postinger siden.. :P) for dette er virkelig et problem på gamle C4'er. Særlig jordingen i A-stolpene, sjekk også at selve kabelen ikke er irret inn i kabelsko/øyet! (den skiva med kabelkrimp på..)

 

Edit: Du må ikke kjøpe et oscilloskop, men finn en elektronikkdude i nærheten som kan låne med seg ett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det kan være grunnen til at det ikke er gnist på pluggenne? (ira ledninger)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv noen andre plugger...disse motorene er følsomme på pluggene og vil ikke starte om de er råe,evt brenn pluggene forsiktig med lighter når du har de ute og kinn motoren noen kast...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt å så på en annen post her inne øyvind, der du hadde skrevet noe om en fordeler lignende boks. sikkert samme boksen som anette har på sin. å da er det vel hallgiver som sitter på den boksen antagelig. mulig den er gåen, og det er derfor det ikke er gnist?? rart om alle pluggenne skulle ha tatt kvelden samtidig også.

hu snakka på at den bare plutselig hadde stoppa...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt å så på en annen post her inne øyvind, der du hadde skrevet noe om en fordeler lignende boks. sikkert samme boksen som anette har på sin. å da er det vel hallgiver som sitter på den boksen antagelig. mulig den er gåen, og det er derfor det ikke er gnist?? rart om alle pluggenne skulle ha tatt kvelden samtidig også.

hu snakka på at den bare plutselig hadde stoppa...

 

Hallgiveren gjør ikke at bilen stopper hvis motor går, men er den defekt får du ikke start hvis du stopper bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det kan være grunnen til at det ikke er gnist på pluggenne? (ira ledninger)

 

Ja irr er nesten det samme som isolasjon. Et irra kontaktpunkt kan faktisk gjøre at det ikke leder strøm i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men uansett hva som er galt av hallgivere eller veivpos giver osv. så burde man få kontakt med hjernen med vagcom. Jeg mener du burde prioritert det. Evnt. fått noen med vagcom og en hjerne som man vet er iorden , og prøvd det :) da får du jo opp evnt. feil og! ellers god helg =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd hjernen min, (orginal) da jeg kjørte diagnose, men fikk ikke kontakt..

fikk kontakt på bilen min...

men spørs om det kan være dålig kontakt på kontaktene..

men kan ta meg en tur neppå der igjen en dag. å prøve at..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okå.

Vet det er litt ir på jordingsledningene i A-stolpene... Har pussa litt på de før, men ikke smurt på noe gørr. Skal gå over dem en gang til. Men lurer på om jeg rett og slett skal røske ut hele dashboret, siden jeg kanskje må gå over 100-vis av ledninge uansett. Lei av å kråke under der...

 

At vi ikke får kontakt med hjernen tyder vel på enda en, eller to, dårlige ledninger mellom der mellom tilkoblinge og hjernen.

 

Fått kjøpt meg multimeter, men ikke helt sikker på hvordan jeg bruker'n... alt for mange stillinger på hjulet og 4 hull. Hehe.. Var vel med en bruksanvisning tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiveren gjør ikke at bilen stopper hvis motor går, men er den defekt får du ikke start hvis du stopper bilen.

Så det er en mulighet at det KAN være den. For jeg kjørte bilen inn i garasjen og stoppa den, og etter da så fikk jeg ikke starta den. Helt død.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det kan være grunnen til at det ikke er gnist på pluggenne? (ira ledninger)

Det lurer jeg også på.... !?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket de 2 sensorene på svinghjulet da?

 

Disse skal ha rundt 950ohm motstand mellom 2 av pinnene, som skal øke til bortimot 1100ohm når man kjører på startern.

Letteste er egentlig å skru de ut og vifte foran sensoren med en skrutrekker, da skal ohm variere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men for å kaste ut en liten tanke jeg gjorde meg i går...

- Bensinpumpe går ikke

- Ikke gnist

- Ikke kontakt med hjernen via Vag-Com.

 

I mitt hode, så virker vel det veldig som om det er ett rele eller ett eller annet sånt som har kvelda, og derfor ikke sender strøm videre fra tenninga. Sikkert noen her inne som har studert S4 ledningsnett litt mer enn meg!

Hørte noe rykter om noe som skulle kalles ett X-rele, som skulle ha denne funksjonen. Fikk dessverre ikke noe delenummer eller noe sånt på det, så er ikke helt sikker på om det var det jeg fant i går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde samme problemer med bilen min,der var det veiv pos sensor,men evt lån en først å prøv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket de 2 sensorene på svinghjulet da?

 

Disse skal ha rundt 950ohm motstand mellom 2 av pinnene, som skal øke til bortimot 1100ohm når man kjører på startern.

Letteste er egentlig å skru de ut og vifte foran sensoren med en skrutrekker, da skal ohm variere.

 

bare bra du ikke fikk kjøpt ohm meter...du må nok ha ociliscop skal du måle veivpos og turtallf følerene...

 

 

Har dere fått bestemt dere snart? Når jeg da i tillegg fikk tips om det i går, at man enkelt og greit målte vekselstrøm i kontakta til føleren, mens man kjørte motoren på starteren, så fatter jeg ikke HELT hva man skal med noe mer enn ett godt gammeldags multimeter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hørt at sånt nytter det ikke å ohme...men du kan vel prøve...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få kontakt med ECU. Sjekk at det er strøm inn på den. ingenting funker vist ikkje den er i drift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få kontakt med ECU. Sjekk at det er strøm inn på den. ingenting funker vist ikkje den er i drift.

 

Det var rart at ingenting funker da...

De får jo ikke kontakt med den..Men nå har hele dritten vært under vann, og det i seg selv tror jeg er et problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.