S4'n vil ikke starte, helt død!

Anbefalte innlegg

Oki.. *springer ut til bilen*

 

Men om det er hallgiver, må jeg av med kamdrev.. dvs. reg.reima ol.?!? : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsjda, har ikke nøkkel til pasasjerdøra.. har vært bytt førerdøra, så har bare den nøkkelen og den til tenninga... hmm. Hva om jeg kobler av sentrallåspumpa?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler ihvertfall på at det er pga. tennpluggene at den ikke vil starte..

Hallgiver eller bensindysene? -eller kan det være så ille at tenningsmodulene er gåne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter som jeg husker så ligger vel hjernen(e)til motor osv. i gulvet på disse bilene. (Audi 100 S4?)

Hvis du har hatt så mye vann i gulvmatter etc. som du skriver tidligere i tråden så er det vel en viss mulighet for at du har fått vann inn i disse ettersom de ikke er vanntette.

 

Jeg husker en tilsvarende bil som kom inn til forhandleren i Kristiansand for noen år siden.

Kunden hadde hatt allverdens små problemer med det elektriske (før han gikk til verkstedet) og til slutt fikk han ikke start på bilen. Jeg kom innom etter at de hadde demontert det meste inni bilen, og de skulle ta ut selve gulv teppet. Vannet rant av gulvteppet og også ut av den ene hjernen når de løftet den ut: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter som jeg husker så ligger vel hjernen(e)til motor osv. i gulvet på disse bilene. (Audi 100 S4?)

Hvis du har hatt så mye vann i gulvmatter etc. som du skriver tidligere i tråden så er det vel en viss mulighet for at du har fått vann inn i disse ettersom de ikke er vanntette.

 

Jeg husker en tilsvarende bil som kom inn til forhandleren i Kristiansand for noen år siden.

Kunden hadde hatt allverdens små problemer med det elektriske (før han gikk til verkstedet) og til slutt fikk han ikke start på bilen. Jeg kom innom etter at de hadde demontert det meste inni bilen, og de skulle ta ut selve gulv teppet. Vannet rant av gulvteppet og også ut av den ene hjernen når de løftet den ut: eek :

Hmm.. huffda! Kan jo være noe i det... kanskje vært litt fuktigt til hjernen. Men vet sikkert at den ikke har vært gjennomvåt. Den ligger jo ikke direkte i gulvet der det har vært vått, men opp mot under dasjen på pasasjersiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. *springer ut til bilen*

 

Men om det er hallgiver, må jeg av med kamdrev.. dvs. reg.reima ol.?!? : eek :

 

 

Ja, du må ta av kamhjulet. Eller, man må ikke ta det helt av, men det er det "enkleste" ( se tråd av Stian Paulsen, ref link i denne tråden).

 

Når du ikke har nøkkel til høyre dør; sett deg inn i bilen. Lukk og å åpne igjen med låseknappen oppe på døren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så i en annen tråd at du hadde en alarm som sto og tuta, er ikke alarmen som har hengt seg opp så du ikke får starte pga av den da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nå har jeg styra og stelt litt med bilen og har igjen litt småtteri jeg lurer på;

Motoren burde starte selv med u-orginale plugger!? Og jeg er ganske sikker på at den får bensin.. men hvor er det best å sjekke det? Og hvordan sjekke at bensindysene fungerer?

HELP!

 

 

Dysene kan løses, men jeg anbefaler deg ikke å gjøre det. Men sjekk at kontakten på dysene sitter godt på plass.

 

Min tanke er at du først må løse de enkleste problemene før du gir deg i kast med hallgiverproblemet. Å bytte hallgiver er en relativt omfattende jobb. - Så det enkleste først!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, heh.. da prøver jeg å låse "Upp å att" med knappen på døra, smart! hehe! ;)

Nja, er det mulig at den ikke vil starte pga. alarmen altså.. men har jo ikke peiling på hvor den sitter. Viste ikke at det fantes alarm på den engang jeg.. hehe! Hvor pleier de å sitte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene kan løses, men jeg anbefaler deg ikke å gjøre det. Men sjekk at kontakten på dysene sitter godt på plass.

 

Min tanke er at du først må løse de enkleste problemene før du gir deg i kast med hallgiverproblemet. Å bytte hallgiver er en relativt omfattende jobb. - Så det enkleste først!;)

Oki.. ja, har sjekket at kontaktene på bensindysene sitter som de skal. : ja :

 

Ja, skal jeg skifte hallgiver så kan man jo like så godt skifte reg. reim å litt sånn med det samme... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: smil :

 

Selve tuta sitter bak venstre deksle mot baksjermen, godt sjult. Grønn eller orange farge(husker ikke). Ellers er det meste av elektronikken til alarmen i sentrallåspumpen.Relèet har du under pedalene, som vis på et bilde du ar lagt ut i dene tråden. 204 eller 206

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skal jeg skifte hallgiver så kan man jo like så godt skifte reg. reim å litt sånn med det samme... : rolleyes

 

 

 

Ja!

 

Lurt, ikke sant?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, heh.. da prøver jeg å låse "Upp å att" med knappen på døra, smart! hehe! ;)

Nja, er det mulig at den ikke vil starte pga. alarmen altså.. men har jo ikke peiling på hvor den sitter. Viste ikke at det fantes alarm på den engang jeg.. hehe! Hvor pleier de å sitte?

 

På min sitter den bak dekselet/hylla på venstre side av rattet. Fjernkontrollen på min slutta å virke, men jeg fortsatte og kjøre med den uten å bruke alarmen. Gikk fint helt til laderegulatoren røyk og batteriet ble tomt, tok ut batteriet for å lade det og når jeg satte det inn igjen gikk alarmen på automatisk. Måtta ta ut hele alarmen og koble om noen ledninger for å få start igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: smil :

 

Selve tuta sitter bak venstre deksle mot baksjermen, godt sjult. Grønn eller orange farge(husker ikke). Ellers er det meste av elektronikken til alarmen i sentrallåspumpen.Relèet har du under pedalene, som vis på et bilde du ar lagt ut i dene tråden. 204 eller 206

Jeg så ikke bilen når alarmen gikk på'n... men bestefar hadde sett på'n, å da hadde den rista/bråka noe fælt fra bak. Så da sitter den bak der en plass ja.. men hvilket deksel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja!

 

Lurt, ikke sant?;)

 

Hehe, yes-- - : ja :

 

Håkon, vil du mase med deg Geir å komme hjelpe?? Skifte reg. reim pluss diverse snack og hallgiver... har vi en deal?? Skal få noe lommerusk for det... *graver i lommene* fant en 50lapp, holder det? Hihi.. :P Neida, skal få en kiste med gullmynter... (er jo en liten pirat på fritiden jeg vett'..) Yes, men da ordner jeg med et gjesterom, så kommer dere.. : ja :

 

Kan jo selvsagt prøve å gjøre det selv da, meeen må nok ha noen der til å fortelle meg hva jeg skal gjøre steg for steg.. er litt sånn smånervøs når det gjelder reg.reim ol. Vil ikke at sweethearten min skal skjære seg... : faint : Jeg er jo ganske "handy" ..øh.. tror jeg, så hadde nok fixa det. Men hadde sikkert brukt mere enn dobbelt så lang tid enn det egentlig tar. Æsj!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: smil :

 

Din bil, en avant vel? ... har, når du har åpnet bakluken, et rom på hver side helt bakerst. Se i det venstre rommet. Alarmen ligger liksom "inni baksjermen".

 

Men, prøvde du å starte etter att du hadde forsøkt å dra opp og ned i låsemekanismen fra passasjersiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: smil :

 

Din bil, en avant vel? ... har, når du har åpnet bakluken, et rom på hver side helt bakerst. Se i det venstre rommet. Alarmen ligger liksom "inni baksjermen".

 

Men, prøvde du å starte etter att du hadde forsøkt å dra opp og ned i låsemekanismen fra passasjersiden?

Nå har jeg prøvd, låste opp og ned på pasasjersiden.. men ville fortsatt ikke starte. : nei :

 

Kaldt ute, er blitt is på taket på bilen... brrr!

 

Foresten, bilen er avant ja.. å ganske så ribba innvendig bak så skal ikke være noe problem å finne bråkmaker'n da.. :) Men tar det i mårra, mørkt å kaldt ute... *huttre*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg bra pris på reg.reim pluss diverse? Hallgiver kan jeg vel muligens da bestille hos Stian Paulsen, var det dè han het?

Like greit å kjøpe det på Mekonomen liksom... eller er de svindyre? Hva er ca pris på en komplett reg.reim pakke med div. løpehjul å sånt?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt har jeg skifta coilrekka (fra RS2).. og det gjorde jeg etter at den hadde stoppa.

Er det ikke noe sånt at den skal tenne i riktig rekkefølge?! Mulig det er noe med det? Også har jeg tenkt å prøve skifte tilbake til de gamle orginalpluggene.. kasnkje det hjelper, selv om de er litt slitne?!

 

Holder dere oppdatert. Skal ut sjekke nuh!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikkla litt på den gamle coilrekka mi nå.. : eek : Skjønner ikke at den har fungert i det heletatt jeg. Djiiiises! Såvidt jeg tok på ledningene så sprakk de opp. Har nok vært veldig varmt til den, for alle ledningene var veldig sprøe!!! Tenkte jo jeg skulle prøve å skifte tilbake til den å se om den starta da, men det har da ingen funksjon...

 

Kan pluggene ha grunn til at bilen ikke vil starte?

 

Har prøvd med de orginale pluggene nå.. men fortsatt ikke etter til å starte. Den ene pluggen var litt herpa. Ringen inni var løs.. Men selv om f.eks 2 av 5 plugger ikke fungerer, burde den ikke starte alikevell? Eller er det sånn at det må være tenning på alle pluggene?

 

Kan coilene ha grunn til at den ikke vil starte? -hvordan evt. finner jeg ut om en coil fungerer som den skal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også høre i dag at det ikke hadde noe med hallgiveren om det var tenning på pluggene... stemmer det?!

 

Den enkleste måten å sjekke pluggene på er å ta ut hele rekka... deretter ta ut en plugg for å sette den i plugghetta og holde den mot godset mens jeg kjører den på starteren!? Dette må gjørest med alle pluggene eller? -jækla vansklig å skru alene ass.. heh!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket kontakten på hjernen? Som Walter sier kan den ha vært fuktig. Har vært borti at plussen til hjernen var eiret av bak på kontakten til hjernen, inni den hetta som er over pluggen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også høre i dag at det ikke hadde noe med hallgiveren om det var tenning på pluggene... stemmer det?!

 

Den enkleste måten å sjekke pluggene på er å ta ut hele rekka... deretter ta ut en plugg for å sette den i plugghetta og holde den mot godset mens jeg kjører den på starteren!? Dette må gjørest med alle pluggene eller? -jækla vansklig å skru alene ass.. heh!

 

Hallgiveren er vel i sammenheng med tenninga såvidt jeg veit?

 

Men om pluggkablene/hettene er helt morkne, så burde du bytte de. Da vil du nok mest sansynlig bare få fusk når den skal gå. Hadde nettopp samme problem på min!

 

Men ettersom jeg leser her nå, så tror jeg du er ganske nærme en løsning her.

Hvis du peller opp hjernen og sjekker den. Sjekker alle kontaktene og eventuelt sprayer hele dritten med noe CRC elektrorens eller noe slikt..

Så hadde jeg nok prøvd å fjerna alarmen. Eller hvertfall tatt den startsperra på en måte.

Er det ikke to tjukke ledninger inn på alarmsentralen som er til startsperra? Hvertfall på det alle andre jeg har sett, isåfall kan du dra de ut fra alarmesntralen og koble de sammen..

 

 

 

Mulig jeg er helt på bærtur her, men da får du/dere heller skyte meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpa skal sitte midt bak baksetene, ikke sant!? -skal man høre den godt? For jeg hører ikke den i heletatt. Har tatt av dekselet over området og greier.. men ingen lyd! : klø : Skal det være bra med trykk på bensinen som sprutes inn? -prøvde å åpne der bensinen går inn til dysene, og var ikke alverden til trykk når jeg kjørte den på starteren.. bare rant litt liksom. : klø :

 

Så prøvde jeg å onkel å sjekke om pluggene tente. Skrudde av dele greia, tok ut en plugg å satte den i plugghetta og la den mot godset og kjørte den på starteren, men ingen gnist... !?? Burde jeg sjekke det på alle, eller er det nok om jeg prøver det på en?! HVa kan det da være om pluggene ikke tenner?!? Hallgiver elle tenningsmodul?? : klø :

 

HJÆLP!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiveren er vel i sammenheng med tenninga såvidt jeg veit?

 

Men om pluggkablene/hettene er helt morkne, så burde du bytte de. Da vil du nok mest sansynlig bare få fusk når den skal gå. Hadde nettopp samme problem på min!

 

Men ettersom jeg leser her nå, så tror jeg du er ganske nærme en løsning her.

Hvis du peller opp hjernen og sjekker den. Sjekker alle kontaktene og eventuelt sprayer hele dritten med noe CRC elektrorens eller noe slikt..

Så hadde jeg nok prøvd å fjerna alarmen. Eller hvertfall tatt den startsperra på en måte.

Er det ikke to tjukke ledninger inn på alarmsentralen som er til startsperra? Hvertfall på det alle andre jeg har sett, isåfall kan du dra de ut fra alarmesntralen og koble de sammen..

 

 

 

Mulig jeg er helt på bærtur her, men da får du/dere heller skyte meg :)

Okai!

Plugghettene er fine, så da kommer den ikke til å fuske pga. av de om den skulle villa starte en gang.. Good to know! ;)

 

Skal ta å sjekke hjernen å kontakten der jeg... Synest det er litt skummelt fikkle med den men! :S

Apropo hjernen, den grønne ledningen som går ut fra den å til motorommet til noe med bensinen å gjøre (eller helt på jordet nå?) ..hva er det? Map-sensor?

 

Hvor er alarmsentralen/startsperra? Fant bråkemakeren som korekt sitter bak venstre bakskjerm og er grønn. : rolleyes ..kan jo sikkert prøve å følge ledningene til den, men går jo sikkert ned i gulvet og opp igjen venstre framme en plass!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.