S4'n vil ikke starte, helt død!

Anbefalte innlegg

Øøh... Mikkel, du vet godt hvor jeg jobbe. :P ...har bensin på tanken og i tankene.

 

Ja, skal gå over å sjekke relè og ir på jordingene i A-stolpene i mårra!

 

Hvordan sjekke om ett relè er i orden?? Måle litt strøm inn til relène også sikkert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japp, blir nok skruing i mårra... bare å komme Tor Egil. Har multimeter jeg òg, så da er vi godt utstyrt! :) Begynner i hver vår ende, så møtes vi på midten!? Hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får slå på tråden i morra anette, viss du trenger relèer så tar jeg meg en tur, så kan vi om nødvendig tømme min for den slags: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øøh... Mikkel, du vet godt hvor jeg jobbe. :P ...har bensin på tanken og i tankene.

 

Ja, skal gå over å sjekke relè og ir på jordingene i A-stolpene i mårra!

 

Hvordan sjekke om ett relè er i orden?? Måle litt strøm inn til relène også sikkert...

 

For å sjekke ett rele, så må du kikke litt på koblingsskjema på det, og sette pluss og minus på de to kontaktpunktene som skal få det til å slå. Hvis det IKKE slår i releet, er det defekt. Hvis det slår, og du allikevel er i tvil, så måler du mellom de andre punktene på releet med den "pipe-tingen" du er så glad i.

Stikker kanskje innom verkstaden en tur i kveld jeg og!

Lykke til Anette! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håkon; velkommen skal du være.. er redd jeg bare blir en passiv bilskruer i dag òg. :P Gira på å se om vi får start på'n før jeg begynner med noe anna dall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi fått beskjed her.. BIleN GÅR!!!!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wohoo! Hehe..

På tide, skulle jeg tro? :P

Får håpe jeg slipper å "kule" like lenge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA gleder jeg meg til en oppdatering her :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var gode nyheter! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva var gæærnt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oioi :)

Da blir det bare og vente på rapport om hva som er byttet og hva som er sjekket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WEEEEEEEEEY..... :D:D:D:D:D

 

Tusen takk Tor Egil!

Kommer info. i mårra, sove nå! ..så jeg blir kjempe opplagt til i mårra; skru-skru-skuuu....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som til slutt viste seg å være feil var 12v til ECU fra tenningsnøkkel.

 

Altså null strøm på kabel til pin 27: ECU Power supply Terminal #15 (Ignition +12V).

 

Det som er gjort enn så lenge er å koble denne til 12v tenningsstrøm.

 

Håper kanskje noen her på forumet veit hvilket rele denne går via ????????

Er en hel sort kabel med ingen merking av noe slag. Bare lasket meg innpå og opp i tenningslåsen og BRUMMMMMMMMMMMMMMM : rock :

 

Skal se mere på en bedre løsning når en bedre startbryter er på plass :P

 

Men noen som har noen formening om hvilket rele sort ledning til pin 27 på ecu går via??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WEEEEEEEEEY..... :D:D:D:D:D

 

Tusen takk Tor Egil!

Kommer info. i mårra, sove nå! ..så jeg blir kjempe opplagt til i mårra; skru-skru-skuuu....

 

Etter hva jeg vet sov du ikke før litt etter halv tolv ;) heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg vet sov du ikke før litt etter halv tolv ;) heh

Ja-ja-jaa... Somle-frøken. OT :P

 

Men, så var det dèt relèet, noen som vet???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være brudd på ledningen, eller så kan det henge tenningslåsen er fucked, selvom den er ny? Siden det er fra den til ECU det mangler strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde dette jeg å, men den ledning som går til ECU styrer også instrumentet. Prøvde bare å klippe av ledning, lodde på en ny og la denne opp i tenningsbrytern. Det hjalp lite. Måtte lodde sammen igjen ledning jeg klippet av, loddet meg innpå her med den nye ledningen jeg la opp til tenning. Da virker det, virker som om denne ledning også trigger instrumentpanelet i tillegg til ECU.

 

Så da tenkte jeg kanskje at dette måtte gå via et rele??? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe! På tide!! :klapp:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde dette jeg å, men den ledning som går til ECU styrer også instrumentet. Prøvde bare å klippe av ledning, lodde på en ny og la denne opp i tenningsbrytern. Det hjalp lite. Måtte lodde sammen igjen ledning jeg klippet av, loddet meg innpå her med den nye ledningen jeg la opp til tenning. Da virker det, virker som om denne ledning også trigger instrumentpanelet i tillegg til ECU.

 

Så da tenkte jeg kanskje at dette måtte gå via et rele??? :confused:

 

Har du ikke rele-oversikten da? Pleier å stå der den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ble det Tor Egil? Du snakka på at ledningen gikk via en sikring?

Vet ikke om jeg tør å begynne å kødde med det ledningsstyret selv. : grønn : Men, skal prøve å nykke litt i ledningen i dag for å kanskje se om jeg finner ut hvor'n går.... Har fått skifta til en anna tenningsbryter nå som forhåpentligvis skal fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke rele-oversikten da? Pleier å stå der den...

Er jo på en måte relèoversikter i dekselene som sitter forran relèene... Skal ta en titt, men tviler på at jeg blir noe klokere. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo på en måte relèoversikter i dekselene som sitter forran relèene... Skal ta en titt, men tviler på at jeg blir noe klokere. :P

 

Kan ikke bli noe en alt er si... : haha : Eller hva gullhår? :P

 

Neidah, men det skal stå der, og om du ikke skjønner hva som står der kan du skrive det opp og legge det inn her så finner vi ut av det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i240925444_27186_7.jpg

 

i240925459_82331_7.jpg

 

i240925465_77681_7.jpg

 

Relèoversikt på dekslene på A-stolpene og under rattet.

 

Beklager dårlig kvalitet på bilde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja.. Der har du det du trenger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i240940621_40369_7.jpg

i240940622_86520_7.jpg

Sikringene v side på dash.

 

i240940623_54694_7.jpg

i240940624_49986_7.jpg

Sikringne og relè i motorommet.

 

DA har vi vel alt vi trenger, hehe! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.