S4'n vil ikke starte, helt død!

Anbefalte innlegg

Ingen?

 

Kanskje ikke så mansge som sitter forran pc'n på en lørdagskveld.. hih! :P -men her har du meg.

 

Hmm... : klø : -hva ledninger bør jeg skjekke da??

Hva kan være galt når det ikke skjer noe når man vrir på tenningen? Relè? Strøm? Brudd i ledning?

 

HJELP!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ække det to kontakter på S4 startmotor, hvis du setter feil så slår ikke startmotoren inn, har du sjekket dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ække det to kontakter på S4 startmotor, hvis du setter feil så slår ikke startmotoren inn, har du sjekket dette?

Den minste kontakten fra tenningen?

De to andre er der de skal være... men alikevell så er det merkelig at det ikke lyser i instrumentet. Men det er muligens en annen feil!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

good luck sier jeg bare =) kjedelig når bilen er sånn! men må vel være noe veldig galt med noe elektronikk et sted? iomed målere osv. løper løpsk? :\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

good luck sier jeg bare =) kjedelig når bilen er sånn! men må vel være noe veldig galt med noe elektronikk et sted? iomed målere osv. løper løpsk? :\

 

Er ikke noe galt med målerene nå... skjer nada når jeg vrir på tenningen. Hm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe galt med målerene nå... skjer nada når jeg vrir på tenningen. Hm...

 

Sjekk kontakten bak på tenningslåsen/den elektriske "bryteren" som sitter inni der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den minste kontakten fra tenningen?

De to andre er der de skal være... men alikevell så er det merkelig at det ikke lyser i instrumentet. Men det er muligens en annen feil!?

 

Jepp, på startmotoren sitter det vel 2 flatstift kontakter og bare den ene er liksom i bruk?

 

Har du målt at du får strøm ned til den kontakten?

 

Er det strøm til hovedkablene til starteren?

 

Sett en startkabel mellom minus på batteri og direkte på motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wuuhuuu.. : smil :

Ett lite framskritt; Starteren går rundt.... men motoren starter ikke. : bråk :

 

Hva nå? Skjekke pluggene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...tørr nesten ikke å si hva feilen var. Flaut! Var at tenningsledningen var koblet feil på starteren ja... Takk-takk Sigmund! :) Vært så sta å ment att den var koblet rett, så før jeg reiste fra bilen i dag, i vill irritasjon, så tenkte jeg at jeg fikk sjekke det... å jadda, da, ENDELIG, gikk starteren rundt igjen! Gråt en happy-skvætt da ja... : gråter :: smil :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ække så ille som det folk skal ha det til at jeg er, eller? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du e jo most wanted her på forumet i dag da :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..men, er det pluggene jeg må skjekke nå? Hvordan gjør jeg evt. det?

Eller bensinpumpa? ..hører man godt at den går når tenninga står på? Gjør det på 80'n min... men har ikke lagt merke til en sånn lyd på S4'n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..men, er det pluggene jeg må skjekke nå? Hvordan gjør jeg evt. det?

Eller bensinpumpa? ..hører man godt at den går når tenninga står på? Gjør det på 80'n min... men har ikke lagt merke til en sånn lyd på S4'n.

 

 

Er det stille nok skal du klare å høre bensinpumpa starte opp i ett sekund når du setter på tenning. Hvis du ikke hører den så kan det være flere feil, sjekk sikring til å begynne med, NB: Sjekk alle sikringene, det er vel noen sikringer litt rundt omkring på S4.

 

Er sikringene hele så sjekk om det kommer strøm til bensinpumpe.

 

Kommer det ikke strøm så kan det være bensinpumpe-relè, eller i verstefall brudd på ledning.

 

Men jeg har forstått det sånn at du har hatt litt problem med denne bilen før?

 

Da kan det være en dårlig kontakt en plass, da er det bare å sjekke alle kontakter, jeg vet det er mange, men det er det eneste du kan få gjort. Eventuelt dårlig jordingskontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du enda problemet med at oljetrykksmåleren går løpsk? Fordi den vil gi fullt utslag om den kun får en pol, tror det er kun + som gir fullt utslag, husker ikke helt.

Om du enda har dette problemet, så er det nok jordfeil ett eller annet sted. En liten jordfeil kan gjøre utrolig mye med det elektriske i biler!

 

Og husk å mål sikringene, ikke bare se at det er kontakt ;)

De kan lure deg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du enda problemet med at oljetrykksmåleren går løpsk? Fordi den vil gi fullt utslag om den kun får en pol, tror det er kun + som gir fullt utslag, husker ikke helt.

Om du enda har dette problemet, så er det nok jordfeil ett eller annet sted. En liten jordfeil kan gjøre utrolig mye med det elektriske i biler!

 

Og husk å mål sikringene, ikke bare se at det er kontakt ;)

De kan lure deg!

 

Hmm.. glemte å se etter hvordan oljetrykksnåle oppførte seg, men mener jeg rett så er det ikke noe problem med den nå. :) -men skal sjekke til helga igjen når det blir masse mere dulling å skruing på S'n! :)

 

Måle sikringene, hva mener du? -etter det jeg vet så er alle sikringene hele. Men du mener kontakten inni der de sitter? -bruke voltmeter å skjekke?

 

Jah! *puh* Jodingsfeil er noe dritt.. men tror faktis ikke jeg sliter med det akkurat nå. Men har tenkt å gå over de fleste kontakter å (muligens.. men er et ork) alle ledningene i motorommet... Har studert ledningene inni bilen gange MANGE ganger nå, ser bra ut.. eller, har ikke skjekka de som ligger i gulvet men, burde kanskje gjøre det siden det har vært litt vann der. ..ops! :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. glemte å se etter hvordan oljetrykksnåle oppførte seg, men mener jeg rett så er det ikke noe problem med den nå. :) -men skal sjekke til helga igjen når det blir masse mere dulling å skruing på S'n! :)

 

Måle sikringene, hva mener du? -etter det jeg vet så er alle sikringene hele. Men du mener kontakten inni der de sitter? -bruke voltmeter å skjekke?

 

Jah! *puh* Jodingsfeil er noe dritt.. men tror faktis ikke jeg sliter med det akkurat nå. Men har tenkt å gå over de fleste kontakter å (muligens.. men er et ork) alle ledningene i motorommet... Har studert ledningene inni bilen gange MANGE ganger nå, ser bra ut.. eller, har ikke skjekka de som ligger i gulvet men, burde kanskje gjøre det siden det har vært litt vann der. ..ops! :o

 

Med tanke på at det har vært vann i der kan det ha oppstått irring. Men tviler på det om det ikke er noen kontakter som ligger i gulvet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg mente med å måle sikringene er at du skjekker at det faktis er kontakt gjennom dem. De kan ofte se hele ut, men det er et lite brudd som du ikke ser.

De fleste multimeter har ett punkt for diode-test. Det er en funksjon som gjør at apparatet piper om du den ene "teste pinnen" får kontakt med den andre ;)

Bruk denne funksjonen, en pinne i hver ende på sikringen. Piper det er den ok!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at det har vært vann i der kan det ha oppstått irring. Men tviler på det om det ikke er noen kontakter som ligger i gulvet...

Er noen kontakter/relè som ligger i gulvet venstre side på førersiden... der vet jeg at noen av relèa er veldig *kremt* rustne og litt irra. Men er ikke sikker på hva de relèene er til.. Skjønner liksom så dårlig tysk. Heh! Å husker ikke nr på dem.. hm.. skal skjekke ut nærmere. Kan jo sikkert være en fordel at de er hele uannsett.

Vet jeg måtte bytte ut den ene relèet for at vinduene i bilen skulle fungere... å da fikk jeg et relè som ikke akkurat var til den bilen, så er litt morsomt når man trykker på knappene på førersiden, for da er det liksom sånn at høyre knapp øverst er til venstre vindu bak å litt sånn.. fniiis! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skumlest tråden din, forstår at du ikke får startet?

 

Dette var mystisk.

 

Noe sier meg at problemet ligger i startsperren. Har du forsøk å lukke og låse opp bilen på passasjersiden(høyre side), med nøkkel? Det hender at sentrallåspumpen ikke gir signal til startsperren selv om dørene er åpnet (fra førerdøren)!

 

Hallgiver kan og være gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Preben sier er hallgiver en ganske vanlig feilkilde på 2.2t motorene, så er verdt å prøve å bytte :) Var det første som slo meg når jeg leste tråden din. Koster noen kroner ny desverre (2000-3000?), så prøv å bytt med en kamerat:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, nå har jeg styra og stelt litt med bilen og har igjen litt småtteri jeg lurer på;

Motoren burde starte selv med u-orginale plugger!? Og jeg er ganske sikker på at den får bensin.. men hvor er det best å sjekke det? Og hvordan sjekke at bensindysene fungerer?

Å hva i huleste er hallgiver? Prøvde å lese litt om det men skjønte ikke helt.. det skal sitte under kamdrevet?! Hvordan ser den ut? Er det en duppeditt sak? Bilde noen?

HELP!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiveren er plassert ved kamdrevet.

 

Men først, sjekk dette med å låse opp bilen med nøkkel fra passasjersiden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.