S4'n vil ikke starte, helt død!

Anbefalte innlegg

Trallalaa.. hjernen dukka aldrig opp i posten. Muffins! Har hatt inn hjernen min til tørk, så håååper at den kanskje har fiksa seg selv, hi-hi. Etter å ha prøvd den så er det forstatt ikke noe mere liv i den enn at starteren går rundt... hm. Skal prøve å sjekke gnist på pluggene igjen og høre om bensinpumpa er med. Så skal jeg fara over å sjekke litt med ohm-meteret, jord/strøm her og der.

 

Kom vi fram til hvordan koble av startsperra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes ikke noen mulighet for å koble ut startsperre på noe slags vis?

Per, stikker du innom verkstede en dag kanskje? Kunne fåt prøvd hjernen din tenkte jeg.. er jo fort gjort, 10min. :) evt. jeg kan komme til deg å du får prøvd hjernen min?!

 

For, hjernen kan ikke bli ødelat av å byttelånes, el?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekka veivposisjonsføler?den var gåen på min...hjerna blir ikke ødelagt av å prøvebyttes...kunne lånt den som sitter i bilen min,men er vel ett stykke å reise for å prøve...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekka veivposisjonsføler?den var gåen på min...hjerna blir ikke ødelagt av å prøvebyttes...kunne lånt den som sitter i bilen min,men er vel ett stykke å reise for å prøve...

Øøh.. Veivposisjonsføleren har jeg ikke sett nærmere på nei. Hvor sitter den? Å hvordan ser jeg at den er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden er nå over ett år gammel. Jeg kan enda ikke begripe at det ikke er noen i nærheten av deg som kan hjelpe deg med å få liv i kjerra. Feilsøking på internett er sjelden den beste måten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden er nå over ett år gammel. Jeg kan enda ikke begripe at det ikke er noen i nærheten av deg som kan hjelpe deg med å få liv i kjerra. Feilsøking på internett er sjelden den beste måten ;)

 

I'm so enig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel låne deg en hjerne jeg om du vil, men da må du betale porto :) Enig med Guillen her jeg og, syns det er kjipt at ingen har stilt opp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veivposisjonsføleren sitter på førersida på clutchhuset på girkassa...sitter en turtallsføler og en posisjonsføler...posisjonsføleren er den med svart kontakt,turtallsføleren er den med hvit/grå kontakt...er vel ingen måte å se om de er ødelagte på,må bare prøve noen andre å se om den starter med den..slår ikke gnister om denne er gåen...vært borti flere som ikke har starta som denne er gåen på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øh.. er ikke denne bilen i gang ennå???

Makan til lokallag! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gutter, dere som bor nærme henne og har litt peil på disse bilene, ta ansvar og stikk og hjelp henne med den her bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gutter, dere som bor nærme henne og har litt peil på disse bilene, ta ansvar og stikk og hjelp henne med den her bilen.

 

Det er opptil flere som bor oppi der med S4 :P Så det burde gå ann..heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er opptil flere som bor oppi der med S4 :P Så det burde gå ann..heh

 

Syns de som har vært mest aktive i denne tråden burde ta seg en tur og hjelpe henne jeg..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Er nok litt min feil også at jeg ikke har kommet lengre med bilen. Den har jo stått i Skjåk mens jeg ha bodd på Lillehammer.... Uansett glad for all hjelp jeg kan få, både over forumet og i verkstede.

Per kommer i mårra og skal titte litt. Har jo S4 han og, så blir nok litt utprøvninger av ymse fra bilen hans. Skal bli morro å se! ;)

 

Prøvde å sjekke gnist på pluggene i dag, null utslag. Grrr-hmf!

 

Å, jeg skulle kjøpe ohm-meter i dag. Men noen har vært i forveien å kjøpt opp alle på Lillehammer, merkelig!!! Hehe... haff! begynner å tvile litt på den som har med bestilling å gjøre på de foretningene jeg har vært innom... røyka ett eller anna?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foresten, hva nå? ..når det ikke tenner på pluggene.

 

Og fant heller ikke ut mere om den startsperra... hmm? Har sikker spurt hundre ganger snart, men ikke fått det helt inn i nøtta. Var det under setene bak det kanskje skulle være eller uner dashen på førerside? Tror å huske at det ihvertfall er ett relè uner dashen som hadde med startsperra å gjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare bra du ikke fikk kjøpt ohm meter...du må nok ha ociliscop skal du måle veivpos og turtallf følerene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heihei.! det anngående startsperra, så skal det vist være en hvit boks på størelse med et kredittkort en eller anna plass vistnok. å mulig det ligger innkodet i chippenne, el no.. etter som hva jeg har forstått innpå her i kveld.

å vissom at det er det, så har jeg to chipper vi kunne prøvd, viss vi gidd.

el barre bytte om hjerner. får se på saken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også lest/hørt at bilen vil starte selv om startsperre har slått inn. men den vil da stoppe etter få sek. hmmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Og fortsatt ikke fått kontakt med ECU via Vag-Com, regner jeg med? Tror det må være oppgave nr. 1, evt. slenge din ECU i en annen bil og se om den funker der. Er i hvertfall én sikring som forsyner ECU.

Nå er Skjåk i overkant langt unna til at jeg gidder/orker å ta turen, (jeg har ennå i min 8-årige medlemshistorie ikke vært på Vålerbanen heller..) ellers er jeg veldig glad i å 'redde jomfruer i nød'! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi... la ikke merke til alle de siste innleggene på linken før nå jeg.

Så hyggelig at det er så mange som bryr seg! :) ...setter virkelig pris på det. Takk!

 

I dag var Per innom å titta litt på bilen. Men vi ble vel ikke så mye klokere noen av oss. Eller, vi fant jo ut av ett par ting da;

- Pluggene tenner ikke. Hmf!

- Bensinpumpa går ikke, må tvangskjøres.

- Prøvde hjernen hans, fortsatt ikke noe forskjell.

 

Så, hvorfor tenner ikke pluggene? Kan det være ven veivposisjonføleren? ..eller er det så "enkelt" som jordingsfeil på en ledning en eller anna plassen?? -helvet!

Tenkte begynne i mårra å sjekke en å en ledning.... Hurra!

 

En ting positivt; Jeg kommer til å bli en KLØPPER på S4 motor, elektronik OG ledningsnett etter detta asså! : smil : ..ha-ha!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare bra du ikke fikk kjøpt ohm meter...du må nok ha ociliscop skal du måle veivpos og turtallf følerene...

Ociliscop er notert på lista... Å hvor får jeg kjøpt det? Multimeter liksom!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ociliscop er notert på lista... Å hvor får jeg kjøpt det? Multimeter liksom!?

 

Ikke for å virke nesevis her men. For summen av det et oscilloscop koster, så kan du kjøpe en kraftig laptop og VAG-com. Og sansynligvis alle følerene og styringen til motoren.

 

Få noen i nærheten til å lese ut og slette alle feilkoder med VAG-com. Da har du også mulighet til å se hva som i tilfelle er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ociliscop er nok en smule dyrt,er ikke sikker hvor en får tak i det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde med slik håndversjon i kveld (feilkodeleser/sletter) men fikk ikke kontakt, mulig det bare var lesern.. men har funka på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm...rart...samme var det med min...prøv å snu kontaktene du plugger på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke kontakt med vag-com fra ledning til pc heller.. så mulig det er noe krøll en anna stann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.