S4'n vil ikke starte, helt død!

Anbefalte innlegg

Da er den vel hjernedød ja, tåler ikke sånn.. men hadde dere forsøkt med en annen hjerne eller er det fortsatt uprøvd? Burde jo teste de enkle tingene først spør du meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde hjernen min. like død da!.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har dere balla med denne bilen i over ett år, er det ikke snart på sin plass å sjekke batteriet ?? :jegerdum:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Planen fremover er, iallfall fra min side, dersom bileieren har planer om å låse meg inn, å sjekke om det kommer strøm frem til hjernen. Hvis det ikke gjør det, så får man sørge for at det gjør det. I mitt rare lille hode, så kan jeg ikke innse at det gjør noen stor forskjell om hjernen får strøm fra en original eller en uoriginal ledning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Planen fremover er, iallfall fra min side, dersom bileieren har planer om å låse meg inn, å sjekke om det kommer strøm frem til hjernen. Hvis det ikke gjør det, så får man sørge for at det gjør det. I mitt rare lille hode, så kan jeg ikke innse at det gjør noen stor forskjell om hjernen får strøm fra en original eller en uoriginal ledning.

Riktig. Var vel det vi ble enige om å sjekke nå nestegang ja. ...Anette må bare reparerest først, SÅ kan S4'n repareres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men for å kaste ut en liten tanke jeg gjorde meg i går...

- Bensinpumpe går ikke

- Ikke gnist

- Ikke kontakt med hjernen via Vag-Com.

 

I mitt hode, så virker vel det veldig som om det er ett rele eller ett eller annet sånt som har kvelda, og derfor ikke sender strøm videre fra tenninga. Sikkert noen her inne som har studert S4 ledningsnett litt mer enn meg!

Hørte noe rykter om noe som skulle kalles ett X-rele, som skulle ha denne funksjonen. Fikk dessverre ikke noe delenummer eller noe sånt på det, så er ikke helt sikker på om det var det jeg fant i går.

 

Jeg hadde nesten det samme på min,, S2 vel og merke,men jeg rygget bilen inn i garasjen, tok ut hjernen, satte inn nye chipper og satte inn hjernene igjen.. null start.. prøvde en annen hjerne samme skjedde..målte og sjekket.. fikk ikke benins og pumpa gikk ikke.. Sjekket sikringer til bensinpumpa osv.. men nada.. alt var helt.. UNNTATT.. I min sikringsboks er det er rød sak,med 2 sikringer i seg.. der var den ene knekt, byttet denne og bilen fyra på første forsøk! Vet ikke hvordan det er med S4,men kan kanskje sjekkes ut ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke sett no slik på s4'n min i allefall. mulig de sitter sammen med resten av sikringene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke sett no slik på min i allefall. mulig de sitter sammen med resten av sikringene?

 

Sjekk ALT ;)

 

Riktig. Var vel det vi ble enige om å sjekke nå nestegang ja. ...Anette må bare reparerest først, SÅ kan S4'n repareres.

 

Tiden reparerer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke sett no slik på min i allefall. mulig de sitter sammen med resten av sikringene?

 

Sitter sammen med resten ja.. Nå vet jeg ikke hvordan det er på s4 som sagt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nesten det samme på min,, S2 vel og merke,men jeg rygget bilen inn i garasjen, tok ut hjernen, satte inn nye chipper og satte inn hjernene igjen.. null start.. prøvde en annen hjerne samme skjedde..målte og sjekket.. fikk ikke benins og pumpa gikk ikke.. Sjekket sikringer til bensinpumpa osv.. men nada.. alt var helt.. UNNTATT.. I min sikringsboks er det er rød sak,med 2 sikringer i seg.. der var den ene knekt, byttet denne og bilen fyra på første forsøk! Vet ikke hvordan det er med S4,men kan kanskje sjekkes ut ? :)

Hu? Kan ikke huske at det er noe sånt i sikringsboksen, hmm, men lurer litt på om det kan være noe med de sikringene som sitter ved hjernen der... Selv om vi egentlig har sjekka dem. Men først i dag skal det sjekkes strøm til hjernen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan evt få tak i koblingsskjema hvis du trenger det.. kompis av meg har tilgang til masse til vw og audi.. alle biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har koblingsskjema liggende på mail...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har koblingsskjema liggende på mail...

 

hadde vel ikkje hatt mulighet til sendt det til mail til meg?! pondus83(at)gmail.com

 

beklager ot, må ha lykke til med bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok meg turen til Lillehammer for å se på denne så vidt.

 

Prøvde først å åpne hjerne å se om denne var stygg da den hadde vært med på en liten svømmetur :o

Pen var den ikke, så tok å renset den og satte i to nye chips. Bil ville fremdeles ikke starte.

Gikk over alle sikkringer og alt jeg kunne finne av disse var i orden.

 

Monterte så instrumentpanel igjen. Ser da at det eneste som virker i det er lyset, klokka også gir oljetrykk utslag når vi prøver å starte opp. Ellers er alt annet av lamper dødt. Starter går men ingen tenning.

 

VAG-COM får ikke kontakt med ECU, men 12v linje opp til diagosekontakene er i orden. Fikk tak i en helt lik ECU som akk har vært plukket ut av en bil som var OK. Samme feil her.

 

Så jeg begynner å gå tom for ideer, virker som om ECU ikke får strøm. Noen her som veit hvilke pinner som skal ha 12v og eventuelt hvilket reele som styrer strøm til ECU? Eventuelt om Audi har gjemt en sikkring som jeg ikke er kar om å finne ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen feillamper som tennes?

Ble jordingene på a-stolpene sjekket og renset???

Er alle pinnene i den store ECU-pluggen i orden?

Har dere spenning i pinnene på ECU som skal ha spenning (se http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vpin.html#s4mot ) og har dere god jording der det skal være det?

Det over denne linja er *kritisk*.

Dersom det er mulig, (trangt å komme til) sjekk at det er liv på pinnene på ECU når du setter på strøm..

Med skjema i hånd; ta ut ECU og mål at kabler til:

1. Diagnosekontakt (har du diagnose i orden, er alt så mye enklere..) er intakt.

2. Hvis det er liv i (1), så sjekk kabler til bensinrelé og hallsensorer.

Har dere prøvd med en annen tenningsbryter? (mener jeg leste det en gang for leeenge siden..) Er ikke den i orden, funker ingenting..

Det sitter en haug reléer under dashen, ta ut og sjekk (brist/loddefeil) de som har med ECU og tenning å gjøre.

Milde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen lamper i det heletatt som tenner i instrument. Sjekket ikke joring.

 

Veit bare at det er strøm opp til diagnosekontakt, lampe på vag-com kabel tenner og lyser grønt.

Skal måle om det er strøm på pin inn på ECU..

Bensinpumpe går heller ikke, men det kommer vell av at ECU ikke har strøm, så da virker vell neppe noe annet også.

 

Bilen er jo ikke kjørt på lenge, den bare ble sånn her ved å stå parkert i garasje i følge eier.

 

Kanskje Anette kunne kommet med noen flere innspill her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jordingene på A-stolpen er sjekket men ikke gjort noe med enda. Er veldig med ir der! Skal ta det i mårra.

 

Alt det er med ECU og koblingsskjema har jeg egentlig ikke så mye snøring på.

Jeg har ikke sjekka over om pinnene på den store kontakten til ECU'n, titta du på den Tor Egil?

Tenningsbryter/tenningslås er det samma? Den er isåfall ny! Men kan jo sikkertsjekke over kontakten til den òg.

 

Ja, bilen ble kjørt inni garasjen. Jeg å Lars Kristian prøvde å blinke ut noen feilkoder. Fant ikke ut stort. Prøvde så å starte den igjen. Helt død! Det sa bare 'klikk' og ingen reaksjon. Ikke starteren heller gikk rundt a. Alt dette skjedde under 2timer. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har denna bilen stått helt siden ifjor nå, uten at du har fått start å kjørt med den? Tror du kanskje bør vurdere å sette den bort til noen som får fiksa detta :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lærer ingen ting av å sette det bort:P

 

men over til strøm. anette snakka på at hjerna ikke fikk den strømmen den skulle ha. hva med da å ta en ledning fra bateriet å sette den på hjerna, for å se om det kan ha noen virkning, og om det eventuelt skjer noe da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at det ikke virker som om ECU får strøm, får feilsøke mer i morgen. Skulle du skru i morgen Anette?? I såfall kommer jeg opp igjen med multimeteret mitt.. Se om vi finner igjen noe strøm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at det ikke virker som om ECU får strøm, får feilsøke mer i morgen. Skulle du skru i morgen Anette?? I såfall kommer jeg opp igjen med multimeteret mitt.. Se om vi finner igjen noe strøm

 

Strøm finner du nok, men ikke inn til ECU..

 

Er det bensin på tanken a? :P

 

 

Foreslo til Anette igår å sjekke ALT av rele'r....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner nå med at a har bensin på tanken :P

 

Får måle ut de pinnene som skal ha konstant 12v og 12v via tenning. Se om det er strøm der først.

Så gå over relene. Det som forundrer meg mest er at instrument er helt dødt også. Ingen lamper som lyser av noe slag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner nå med at a har bensin på tanken :P

 

Får måle ut de pinnene som skal ha konstant 12v og 12v via tenning. Se om det er strøm der først.

Så gå over relene. Det som forundrer meg mest er at instrument er helt dødt også. Ingen lamper som lyser av noe slag.

 

Rele'er vettu.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukker igjen om spørsmålet jeg nevnte før, om ett såkalt x-rele, som skulle gi strøm til diverse tenningsforbrukere. Noen som vet hvilket rele det er, og hvor det sitter?

Eventuelt ett delenummer på det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.