Zenith 18" Skoda RS felger

Anbefalte innlegg

Noen som vet ET på disse, og om de evt vil passe på min A6-02?

 

Det skal være 5x112, men finner ikke så masse info om de.

 

Men pene, dèt syns jeg de var...

 

5074_1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet jeg vet! :D Jobber jo tross alt med disse her.

edit: ........................

 

Din 02 modell skulle nok helst hatt ET35 eller så tenker jeg. Men, vanlig 15" aluminiumsfelg til 4Aen jeg hadde (og da sikkert din A6 og noe av det samme) var ET42.

 

Pene felger ja, og kurante å holde rene med avfettning og høyttrykk. Ene kolegaen har disse på demobilen sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet ET på disse, og om de evt vil passe på min A6-02?

 

Det skal være 5x112, men finner ikke så masse info om de.

 

Men pene, dèt syns jeg de var...

 

5074_1.JPG

 

Delenummer 1Z0 601 025 M 7ZS 7.5x18 ET 51

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet ET på disse, og om de evt vil passe på min A6-02?

 

Det skal være 5x112, men finner ikke så masse info om de.

 

Men pene, dèt syns jeg de var...

 

Orker ikke lete etter ET på felgene (finnes på internett ;)), men siden ny Oktavia har ET50 eller noe slikt originalt, så er det sikkert høy offset på de. Dvs de passer på bilen din, men bør spaces ut 10mm for å se riktig ut.

 

Rudi kom meg i forkjøpet, men jeg hadde, som alltid, rett, hihi ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet jeg vet! :D Jobber jo tross alt med disse her.

edit: ........................

 

Din 02 modell skulle nok helst hatt ET35 eller så tenker jeg. Men, vanlig 15" aluminiumsfelg til 4Aen jeg hadde (og da sikkert din A6 og noe av det samme) var ET42.

 

Pene felger ja, og kurante å holde rene med avfettning og høyttrykk. Ene kolegaen har disse på demobilen sin.

 

Er 4000,- for disse dårlig pris? I 18" altså... Tenkte siden du jobber med disse....

 

Helt nye i eske...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo originalfelg, så jeg synes absolutt IKKE 4000kr er noe å klage på.

Har ikke pris pr felg klart for meg, men et sett 15" conti vinterhjul til

Octavia II er jo rett under 13 000kr... ;) Løp og kjøp! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg se hva jeg får til, håper å få dne ned litt...

 

Ikke at det er noen upris, men allikevel... :P

Er jo nok penger som skal ut av kontoen.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orker ikke lete etter ET på felgene (finnes på internett ;)), men siden ny Oktavia har ET50 eller noe slikt originalt, så er det sikkert høy offset på de. Dvs de passer på bilen din, men bør spaces ut 10mm for å se riktig ut.

 

Rudi kom meg i forkjøpet, men jeg hadde, som alltid, rett, hihi ;)

 

 

 

Så det vil si at min bil, med ET 42 og denne felgen med ET 51 passer...? Sorry dumme spørsmål, men har ikke snøring på det ET greiene... : bh :

 

Og så får jeg tak i spacere foran og bak på 10mm, slik at de kommer "nærmere" hjulbuene...?

 

Da har jeg to ting jeg lurer på:

 

1: Tips til steder som selger TÜV godkjente spacere.

 

2. Tips til et ålreit dekk i en passende dim. (Jeg tror kanskje ikke 205 som er orig. blir så utrolig fett... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at min bil, med ET 42 og denne felgen med ET 51 passer...? Sorry dumme spørsmål, men har ikke snøring på det ET greiene... : bh :

 

Og så får jeg tak i spacere foran og bak på 10mm, slik at de kommer "nærmere" hjulbuene...?

 

Da har jeg to ting jeg lurer på:

 

1: Tips til steder som selger TÜV godkjente spacere.

 

2. Tips til et ålreit dekk i en passende dim. (Jeg tror kanskje ikke 205 som er orig. blir så utrolig fett... :P

 

Jepp felgen passer på bilen, men havner 10-15mm for langt inn ift det som er "vanlig" på ettermarkedsfelger til bilen din (som stort sett har ET35-40).

 

http://www.felgimport har slik jeg husker TUV-spacere i ulike bredder.

 

225/40 18 ville jeg brukt på disse felgene på bilen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp felgen passer på bilen, men havner 10-15mm for langt inn ift det som er "vanlig" på ettermarkedsfelger til bilen din (som stort sett har ET35-40).

 

http://www.felgimport har slik jeg husker TUV-spacere i ulike bredder.

 

225/40 18 ville jeg brukt på disse felgene på bilen din.

 

Kanskje jeg skulle ha kjøpt et 30mm space sett menst jeg først er i gang? Altså 15mm på hver side?

 

Tror du ikke det blir best? Eller går jeg for 10...? :confused:

 

ET på denne er 51, min bil tror jeg er 45(jfr motorvognregisteret...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle ha kjøpt et 30mm space sett menst jeg først er i gang? Altså 15mm på hver side? Tror du ikke det blir best? Eller går jeg for 10...? :confused: ET på denne er 51, min bil tror jeg er 45(jfr motorvognregisteret...)

 

Hvis vi tar utg.punkt i at 8x18 ET35 stikker passe langt ut på bilen din, så vil 7,5x18 ET51 felgen bygge 22mm lengre inn uten spacere, så 15mm kan du nok fint ha ja. Kan bruke 20mm også, men så brede spacere er aldri en fordel mht slitasje på hjullagre og fare for vibrasjoner under kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.