Er det noen felger (18") som tåler bank?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å sette 18" på Passaten, men veien til hytta er liksom ikke helt drømmen med store felger. Er det noen felger som tåler mere bank enn andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo kortere det er mellom eikene jo mere tåler felgene, Da blir det ikke så mye "dau" rom som er lett motagelig for slag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så er det en generell regel som sier at jo dyrere felgene er, jo mer juling tåler de (selvsagt har denne regelen unntak også)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

smidde felger er vel de som tåler mest, da disse er maskinert ut av et helt stykke aluminium, kontra "biilig" felger som er støpt

 

selv har jeg meget gode erfaringer med BBS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med AEZ..

 

Hadde Aez Paron i 9x16 på golf 3. og dem fikk litt juling kan man si... kom litt fort inn i en sving så slapp det visst.. haddde vel rundt 100 når jeg sklei sidelengs inn i midtrabatten.. og da bøyde en eike seig litt.. syntes det var bra med tanke på hvor juling dem fikk... mange andre hadde vel knekt vil jeg tru..

 

Men så var jo dette bare 16" da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du har godt med eiker på felgen, vil du få en sterk ytterbane. Men, du har fremdeles innersiden av felgen som blir det svake punktet. Det beste rådet for kjøp av felger på 18" eller mer, er å kjøpe annerkjent merke. Det er ikke tvil om at "billigfelger" fort blir 8-tall på norske veier! Lykke til med valget :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Nilsen

Jeg har lyst til å sette 18" på Passaten, men veien til hytta er liksom ikke helt drømmen med store felger. Er det noen felger som tåler mere bank enn andre?

 

 

Compomotiv Motorsport felger tåler MEGET mye bank.

Dette er felger som blir brukt i rally og andre motorsport utgaver.

Har selv kjørt 3 hele sesonger på en Golf IV som var senket med 225/40x18.Solgte dem nå til en kompis.Avbalanseret hjula bare for og ha gjort det.På en felg fikk jeg på 25 gram,de andre tre var det bare 10 og 15 gram.

Jeg har ikke kjørt som en "kjerring" for å si det på den måten.Har også kjørt mye på grusvei med vaskebrett og mye hull.

Felgene er å få kjøpt hos Kollevold Rally Import (kollevold.no)

Disse felgene kan bestillest med det innpresset du vil ha og blir laget med riktig koning til bilen slik at du trenger ikke ha andre hjulbolter til de.

Har også montert samme type felger på bilen som jeg har nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TSW Evo-R tåler også MYE pryl....... :rolleyes: :rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som tåler ekstra mye er så godt som alle BBS og O.Z. Særlig O.Z Superleggera tåler juling så det holder uten at de blir skjeve.

Og selvfølgelig disse rally felgene som er nevnt tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heine Matre

De som tåler ekstra mye er så godt som alle BBS og O.Z. Særlig O.Z Superleggera tåler juling så det holder uten at de blir skjeve.

Og selvfølgelig disse rally felgene som er nevnt tidligere.

 

Bortsett fra O.Z. Crono Evolution (tror dem heter det). Kompis som har det. Det er snakk om 1 eller 2 felger som er LANGTIFRA runde!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kompis hadde TSW felger(husker ikke hvilke) men disse ble ganske fort urunde...dårlig kvalitet på aluen (før iallefall, har ikke hørt noe om de i senere tid)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heine Matre

De som tåler ekstra mye er så godt som alle BBS og O.Z. Særlig O.Z Superleggera tåler juling så det holder uten at de blir skjeve.

Og selvfølgelig disse rally felgene som er nevnt tidligere.

 

Har BBS CH 19" til vanlig kjøring(blitt en skade på en av de på innerkanten, avbalanserte de forrige).

OZ 18" til banekjøring og lek.

 

:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.