Stål eller aluminiumsplate under frontfanger?

Anbefalte innlegg

Syssler med tanken om å feste en slags plate under frontfangeren. Dette fordi den ble litt lavere enn eg hadde tenkt før eg kjøpte ny spoiler....Best å få ordnet noe før asfalten skraper helt gjennom fangeren...

 

Spørsmålet er hva slags material denne bør være. Stål er jo ganske kraftig, men igjen ganske tungt. Aluminium er lett, men samtidig kanskje for mykt?

 

Platen må være så tynn som mulig sefølgelig... Tenkte kanskje 3-5mm ?? Noen som har gjort dette før, eller har noen ideer ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aluminium er lett og ruster ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på den orginale fangeren, det må vær det beste tipset jeg kan gi he he...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva med hard plast? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stemmer på Alu. Plast blir bare fliset opp hvis det får kjørt seg litt...

 

Stål blir uansett tungt (billig senkesett?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruttern hadde en karbon/kompositt leppe til Merca, var forbanna hard og lett, men sikkert dyr..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne plata blir ikke så tykk av vekta av stål el alu har noe å si. Men stål ruster og alu korroderer bare å blir litt matt og grått. Alu vil nok bli finest etter noen år, men med tanke på holdbarhet er stål aller best. Karbon er dyrt å har en dårlig salgfasthet, det vil si får du et slag på den å får delaminasjon og dette begynner å trekke vann, blir det bare råttent å til slutt bare gå i oppløsning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper uansett materiale at den største utfordringen er å få den til å sitte godt fast i fangeren uten at skruehull og slikt utvider seg etterhvert. Event at den vil gi fangerens oppheng såpass mye juling at det over tid blir skader eller slitasje andre steder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å bruke sikaflex eller pl-400 sitter bedre en skruer. pluss at di limer på kalle fuktige og fete plater ikke så mye rengjøring. henger som f på alu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil støpe til karbonplater selv, kan du da klippe opp fire-fem tykkelser med matter og lime de med "flylim". Varmes godt.

 

Blir et tynt knekkebrøds tykkelse og du klarer aldri å slå i stykker dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.