Avstemning: Hvor ofte vasker du bilen?

Hvor ofte vasker du bilen?  

150 stemmer

  1. 1. Hvor ofte vasker du bilen?

    • Aldri
      3
    • 1 gang i måneden
      13
    • 1. gang hver 14. dag
      27
    • 1 gang pr. uke
      59
    • 2 ganger pr. uke
      20
    • 3 ganger pr. uke
      13
    • 4 ganger pr. uke
      6
    • oftere enn 4 ganger pr. uke
      9


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier: Hvor ofte vasker du bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en gang annenhver måned... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på været. Er det mye fint vær kan det bli flere ganger i uken, er det bare drittvær, blir det altfor sjeldent!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør jeg gjette på en viss hvit Scirocco som har stemt aldri??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som per vasker gjerne bilen ofte hvis været er fint. Men når det regner gidder jeg ikke vaske den. Venter heller til det tørker opp først da :P

 

På vinteren er det en gang i uka... eller hvis de akkurat har salta og det regner etterpå, så vasker jeg den når det blir tørt igjen... for å få vekk saltet. Salt er ekkelt.. og bilen min er ikke vant til det, så jeg vasker den sånn at den ikke skal bli redd :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker i gjennomsnitt bilen 2 ganger pr. uke gjennom hele året....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spyler bilen ca. 1 gang i uka året rundt, vanskelig på vinteren når det er ekte Nord-Norsk vinter! Skikkelig vask blir det vel 1.gang i måneden, da med polish!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim

Jeg spyler bilen ca. 1 gang i uka året rundt, vanskelig på vinteren når det er ekte Nord-Norsk vinter! Skikkelig vask blir det vel 1.gang i måneden, da med polish!

maskinvask???? :eek: :eek: :eek:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

maskinvask???? :eek: :eek: :eek:

 

Liten drittplass, 770innbyggere, MANGE sjømil til nærmeste maskinvask, masse vind, masse snø, masse minusgrader:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Sætremyr

Tør jeg gjette på en viss hvit Scirocco som har stemt aldri??

 

JOda, han vaska felga før VW internationals i Fredrikstad og ruta ble vel vaska i synsfeltet på vei til BugRun på Mantorp hvis jeg ikke husker feil... ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker så ofte jeg kan ,MEN ALDRI MASKINVASK FY, FY ,FY,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imens jeg hadde bil som funket ble den spylt og vasket daglig. Kjekt å ha vaskeanlegg på jobben : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskinvask SUX BIG time !!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minst en gang i uka...men det kommer litt an på været og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lærte engang at Skoenes tilstand var omtrent som undertøyet og etter den tid kjøpte jeg meg mye skopuss.. En verkstedsmester nevte da at Bilens tilstand var omtrent som kona (eller kjærringa var vel mest riktig ord)....

 

Så jeg sier heller at jeg vasker så ofte jeg kan! Skal ikke ha noe smuss og rust vøttø!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En gang i uka får jaggu holde, om ikke det trengs oftere da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med det skiftende være som er i dette landet om dagen, så er det ikke lett. Men det går fort ett par ganger i uken når det er fint vær.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg gjelder følgende: Det er EN søndag i uka - altså EN bilvask i uka. Håndvask, selvsagt. På vinteren blir det vasking og saltfjerning de dagene det er -5 eller varmere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen år siden ville jeg sagt over 3 ganger i uka, men har blitt eldre og latere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fullt vaskeanlegg på jobb, så hvis det er fint vær så går bilen gjennom en lett høytrykkspyling før jeg går hjem for dagen, ellers så er det absolutte minimum hver fredag på vei ut fra jobb, eller i arbeidstiden, alt etter hva som passer best.. He he:p

Polering skjer 2 til 4 ganger i året. Jeg har og begynt å bli gammel og lat. Skamme meg skulle jeg....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Maskinvask SUX BIG time !!!!

 

For å si det slik, børstevask suger (ødelegger lakken), børsteløs maskinvask bruker jeg i blant på sommeren, ofte på vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

For å si det slik, børstevask suger (ødelegger lakken), børsteløs maskinvask bruker jeg i blant på sommeren, ofte på vinteren.

Jeg prøvde børsteløs vask i forrige uke for første gang (tok det dyreste programmet, i håp om at det var det beste). Da jeg skulle gå over med pusseskinnet etterpå ble dette helt grått av skitt. Takke meg til håndvask

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får det selvfølgelig ikke helt rent med børsteløst, men den værste dritten blir jo likevel fjernet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker bilen når den blir skitåt, bli vel mange ganger i uken når man bor ved en grusvei og det dårlige været vi er velsignet med i trøndelag. Det er svamp vask som duger med pusseskin etterpå. pluss avfetting en gang i uken slik at man får bort asfalten fra bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... er det bare jeg som ikke tåler støv og dritt på bilen her? :rolleyes:

 

Så fremt det ikke regner så vasker jeg bilen veldig ofte. Kanskje ikke hver eneste dag men annenhver dag.

Kjører aldri bilen i maskin. Svampvask er det eneste som gjøres på min bil. :)

 

Mulig jeg er litt ekstrem og overdriver litt, men vasker bilen nesten hver dag.... :rolleyes: :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.