Biltreff: Gatebil Vålerbanen

Anbefalte innlegg

Alternative tilbud:

 

En dagsbillett på Tusenfryd: 280,-

En dagsbillett på Tryvann for russen: 290,-

Et dagskort i Trysil: 295,-

En kinobillett i Sandvika: 75,-

 

En dagsbillett på Gatebil: 200,-

 

 

dette er ett veldig dårlig sammenligningsgrunnlag, slik som tusenfryd og dagskort i trysil, er det noe man er med på selv, ikke bare å stå å se på karusellene\stolheisen,

 

og når man ser hva pengene går til (gatebiltaxi og las vegas tur for gutta, da skjønner man jo at dere drar inn mye penger)

 

har ikke noe problem å betale 200kr for dette, men å begynne å forsvare inngangsprisen slik blir for dumt, bedre å holde kjeft og ta dette opp internt i Gatebil AS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaha Er samme suure greia her inne etter hvert eneste gatebil treff. Hvis dere synes det er så dyrt, ikke reis da, er rett å slett ikke værre en det. Men gatebil har blitt buisniss, god buisniss. Å alle som har sans for litt økonomi å selge ett produkt som faktisk gatebil har blitt, vet at prisen blir satt til det folk er villige til å gi. Å når folk er villige til å gi 200 for en dagsbillet så er det jo det markedet vil gi. Å det koster sikkert ikke akkoratt få kroner å stelle i stand ett gatebil arrangement. Å istedet for å sitte her å klage på at det er dyrt kan dere jo heller starte noe selv? Gatebil er her for å bli, grunnen til at det var mindre folk enn normalt har nok noe med været å gjøre å onkel politi som stod med kontroller. Har vel heller aldri vært stappfult på det første treffet på våler heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere har noe konstruktiv kritikk på hva som kan gjøres bedre er det bare å komme med dette.

 

 

Konstruktiv kritikk: Smisk litt med han vær guden neste gang. Hadde det ikke vært for regnet hadde jeg det helt knall. Mye kjøring. Og synes ærlig talt det er bedere å gå rundt å se når man ikke står som sild i tønne. Så jeg ser det heller positivt at det ikke var så mye folk der jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henrik nå er det vel ikke inngangs billetten som er dyr. Men det blir jo bra kostand om man skal være der hele helgen med egen bil på bane osv.. Det tar seg sikkert opp til de andre treffene utover sommeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på søndagen så var det storkontroll med statensvegvesen og den lokale lensmannen! de gikk rundt og plukket ut biler som så ble stoppet og avskiltet/bøtelagt rett utenfor utkjøringa ifra vålerbanen!: eek :

QUOTE]

 

 

Mange i klubben som blei stoppa eller.

skjenner et par som må vise bilen sin igjend, hørte det var et par som mista lappen inne på baneområdet for fylle kjøring også.

både fredagen og søndagen var det hvis store kontroller.

 

mange som fikk mangel lapp eller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om dette er begynelsen på herjingen til Politi/vegvesen på slike treff... Typisk Norge...:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis politiet kommer og stopper folk som fyllekjører på et festivalområde er det HELT GREIT for min del...

 

Gatebil er hva det er. For min del vurderer jeg det ikke lenger pga for mye folk osv, men ser gjerne DVDen

i etterkant.

 

Men kan ikke folk vise oss litt Seberg & Jørgensen, S1 replika, og endel andre "relevante" bilbilder fra treffet da? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om dette er begynelsen på herjingen til Politi/vegvesen på slike treff... Typisk Norge...:(

 

At de tar folk som fyllekjører inne på området synes jeg faktisk er helt bra.... og det at de har teknisk kontroll og sjekker biler ved ankomst/avreise er vel ikke akkurat noen bombe?

Jeg er bare litt overrasket over at det har tatt de så mange år før de har gjort det.....

Neste blir vel laserkontroll på enden av langstrekka tenker jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neste blir vel laserkontroll på enden av langstrekka tenker jeg ;)

 

Nesten;) Laserkontrollen var mellom Våler og Kongsvinger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis politiet kommer og stopper folk som fyllekjører på et festivalområde er det HELT GREIT for min del...

 

Gatebil er hva det er. For min del vurderer jeg det ikke lenger pga for mye folk osv, men ser gjerne DVDen

i etterkant.

 

Men kan ikke folk vise oss litt Seberg & Jørgensen, S1 replika, og endel andre "relevante" bilbilder fra treffet da? : rolleyes

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på søndagen så var det storkontroll med statensvegvesen og den lokale lensmannen! de gikk rundt og plukket ut biler som så ble stoppet og avskiltet/bøtelagt rett utenfor utkjøringa ifra vålerbanen!: eek :

 

det var mange som sikkert ikke syntes at det var verdt å dra ditt!

 

her er prisoverslag for noen av de uheldige (ca utgifter)

Festivalbillett tors-søn: 850,-

Campbillett Bil + telt/vogn tors-søn: 400,-

Kjøring på bane: 350,-

Teknisk kontroll og betale for time hos statensvegvesen: 500,-

og tapt inntekt pga fri ifra jobben: ca 500,-

mat/drikke: 1000,-

=3600,-

 

gatebil er bare penger rett i dass(eller i lomma til Leif nilsen).

 

Synes godt myndighetene kunne være litt mer på lag med de bilinteresserte i Norge enn å stå å bøtelegge og avskilte biler på et slikt treff. Må jo være fordi de ikke evner eller gidder å gjøre en innsats andre steder enn der de kan sitte på rumpa og ta imot bilene. Hadde kanskje vært mer interessant om myndigheter og forsikringsselskaper hadde trålet litt etter stjålne deler i endel av motorrommene ;) Hvis det krever sikkert for mye ressurser...

 

Dette med pris og etterspørsel styrer seg selv, jeg er sikker på at været på himmelen i Oslo-området om morgenen i stor grad styrer antallet besøkende på et slitk treff. Å tillegge utgifter til bøter/gebyrer og tapt arbeidsfortjeneste er kanskje å dra det litt langt..? Er bilen i orden og man drar i helga, så unngås jo dette ganske greit. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid syntest at Gatebil er et høydepunkt i det ellers så travle livet, med jobb, familie, hus og litt bil selvf.;) Det å kunne samle en guttegjeng og koble ut litt er deilig.. Var på Våler på lørdag og koste meg, selv om været ikke var helt topp.. Hadde forventet mer folk der, så kjørte motorsykkel dit, da slipper man køer og kan kjøre helt inn på området..

Men, det er en ting som ergrer meg, og det er at folk ikke kan la ting få stå fred: mad : Sykkelen til en som var med oss, ble stjålet inne på området der : eek : Den var rett å slett borte vekk.. Og slik skal IKKE skje på et slikt stevne..

Sykkelen er en blå/hvit/rød -01 CBR 900RR, reg.nr. HP 4387 som er påkostet masse penger.. Så hvis noen vet noe om dette, så send meg gjerne en Pm;) Han vil ikke ha igjen sykkelen, men ha tak i vedkommende som tok den:angrygun:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid syntest at Gatebil er et høydepunkt i det ellers så travle livet, med jobb, familie, hus og litt bil selvf.;) Det å kunne samle en guttegjeng og koble ut litt er deilig.. Var på Våler på lørdag og koste meg, selv om været ikke var helt topp..

 

Dette er et veldig godt poeng synes jeg. Kjenner meg absolutt igjen i beskrivelsen her. Var en dagstur på lørdagen med noen kompiser og storkoste meg, tross dårlig vær i et par timer. At det var lite folk var jo bare en bonus. Jeg syns heller ikke det er noen drøy pris å betale 200 kroner for å rusle rundt en hel dag å kikke. Greit nok at campingen er dyr, men den er på alle måter en frivillig affære.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har blit en evig diskusjon dette med billetprisene på Gatebil. Som mange sier her, prisene er nødt til og bli kortet ned, for folk begynner og boikotte Gatebiltreffene. Har selv 3 venner som ikke ble med i år pga usansynlige høye camp priser. PS: Har skrevet et reise brev fra Våler, ligger er: http://www.vwaudi-club.no/?s=viewarticle&article=13

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha. Stav hvertfall navnet mitt riktig neste gang da:) Blitt kaldt mye rart i mitt liv men Jan Erik er det første gang jeg har hørt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten;) Laserkontrollen var mellom Våler og Kongsvinger.

 

Det er ikke noe nytt... har vært mye kontroller på veiene der når det er treff.

Er alltid noen som "missforstår" og tar banekjøringen på riksveiene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes godt myndighetene kunne være litt mer på lag med de bilinteresserte i Norge enn å stå å bøtelegge og avskilte biler på et slikt treff. Må jo være fordi de ikke evner eller gidder å gjøre en innsats andre steder enn der de kan sitte på rumpa og ta imot bilene. Hadde kanskje vært mer interessant om myndigheter og forsikringsselskaper hadde trålet litt etter stjålne deler i endel av motorrommene ;) Hvis det krever sikkert for mye ressurser...

 

Dette med pris og etterspørsel styrer seg selv, jeg er sikker på at været på himmelen i Oslo-området om morgenen i stor grad styrer antallet besøkende på et slitk treff. Å tillegge utgifter til bøter/gebyrer og tapt arbeidsfortjeneste er kanskje å dra det litt langt..? Er bilen i orden og man drar i helga, så unngås jo dette ganske greit. ;)

 

 

Kompis av meg ble stoppet. De tok kniv skjærte opp filmen på front ruta hans for og vise at det var solfilm der.. Fikk også mangel lapp på felger og senk.

En kompis av han igjen ble anmeldt fordi han hadde for tungt anlegg i forhold til totalvekt osv.. De må ha lite og gjøre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompis av meg ble stoppet. De tok kniv skjærte opp filmen på front ruta hans for og vise at det var solfilm der.. Fikk også mangel lapp på felger og senk.

En kompis av han igjen ble anmeldt fordi han hadde for tungt anlegg i forhold til totalvekt osv.. De må ha lite og gjøre..

Mangellapp på felg/senk er jo ingen bombe. Om man ikke gidder å bruke 430 kroner på å få det godkjent, så får man leve med at man kan få problemer (sett at man ikke har noe som verken TUV/VAG/lignende går god for at passer på bilen). :)

Og hvor stor stereo hadde han? Om vekta går utover det fabrikanten har oppgitt at bilen tåler, så er det vel kanskje like greit at noen reagerer, uansett hvor mye fritidsproblemer dem måtte ha.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangellapp på felg/senk er jo ingen bombe. Om man ikke gidder å bruke 430 kroner på å få det godkjent, så får man leve med at man kan få problemer (sett at man ikke har noe som verken TUV/VAG/lignende går god for at passer på bilen). :)

Og hvor stor stereo hadde han? Om vekta går utover det fabrikanten har oppgitt at bilen tåler, så er det vel kanskje like greit at noen reagerer, uansett hvor mye fritidsproblemer dem måtte ha.. :P

 

Mener at den siste av bilene hadde alt forsikret og godkjent. Kompisen min gir faen, han bare viser biler så er det i orden.. Ny solfilm time er også bestilt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha ha. Stav hvertfall navnet mitt riktig neste gang da:) Blitt kaldt mye rart i mitt liv men Jan Erik er det første gang jeg har hørt:)

 

 

hehe... my bad!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilke felger det er på den røde 5'eren med sort felt på panseret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilhobby (kall det hva du vil) har alltid og vil alltid være dyrt. Campingprisen er noe drøy, men 200 kr for å se, høre og digge raske biler man ellers aldri ser syns jeg er overkommelig. Jeg koste meg hvertfall..selv om det regna:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder fra Våler: http://www.Moldestuket.com

 

Er et par feil i den repotasjen: Det er en Golf V med 8 Punch, og den 200sx s13, hadde s14 front. ;) ellers en veldig flott fremføring av bilder og tekst! Hvordan vet du alt dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.