parklys og instrumentlys funker plustelig ikke. B4

Anbefalte innlegg

På min audi 80 2.0E -93

sluttet instrumentlysene og parklys å funke

dvs når jeg vrir om tenningen kommer parklys på.

men får aldri noen instrumentlys,

har sjekket alle sikringene under panseret.

men vet ikke om noen releer kan være gåen(om det er noen til denne funksjonen) "skjønne ikke mye tysk"

 

er det noen sikringer andre plasser som er "gjemt" bort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være en liten plast-sak bak på tenninga di. Det er helt normalt at de ryker, og de står på stort sett alle vag biler fra begynnelsen av 90-tallet. Plasten blir sprø og knekker når de blir gamle nok.

 

Har du sett under det røde plast-dekselet i sikringsboksen? Tror det står "Motor" på det. Sjekk sikringene under der. . Jeg fant nemlig en der som var røket, da virket ikke speedometer, kupelys osv.

 

Men når jeg tenker meg om, høres det egentlig ut som om hendelen din er gåen. Det er nemlig den som slår på både nær/park og belysning. Får du lys i instrumentene når du slår den helt opp på kjørelys? Har du kjørelys/nærlys?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekket sikringene under det røde motor dekselet.

 

 

har kjøre lys både i posisjon 1 og 3 (som vanlig)

tar jeg den i posisjon 2 (når det kun skal være parklys) kommer bare det lys fra parklysene når jeg har i tenningen.

men uansett ka jeg gjør får jeg ikke lys i dashbord nuh.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det väre så enkelt som å justere opp lysstyrken på dashbordsbelysningen kanskje? :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet i min. Lyset som er i hanskerommet sitter litt kjært til så man vis man har div. i hanskerommet kan man slå oppi dær, da blir det ikke bra før du har fått den på plass, men det var bare instrument lys som forsvant til meg+ sikring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det väre så enkelt som å justere opp lysstyrken på dashbordsbelysningen kanskje? skulle ønske det var så lett:P

 

ikke noe feil under hanskerommet som jeg så...

 

men jeg må takke for alle tipsene jeg har fått så langt å tar gjerne imot flere.

 

sjekket bak tenningen.. så ikke noe tegn til sprekker.

 

 

* håper noen har en løsning, så jeg slipper å bli fri for hår på hodet:P *

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å skifte vippebryterne. Om du har noen med lik bil, kan du jo bare flytte over og prøve.

 

Om dine vippebrytere er av den runde typen, så har jeg å selge deg. Den er todelt, så å selge bare venstre side kan gå bra. Høyre side er for biler med bakrutevisker, altså coupe og avant.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal få testet dette. skal også innom audi imårra tili å se om jeg får kopi / låne boken deres om bilen før å se koblings skjema.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil satse på at det er hendlene på rattstammen. Dette har skjedd på 90'n TO ganger :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikset takket være Eivind Windspoll som fikser dette på en lørdagskveld rett før han skal på byen:D

 

eneste som er litt uvant er at delen var fra en tysk bil, dvs må ta opp bryteren før å få hovedlys på.

 

men dashbord lys FUNKER:D

 

det er konge:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

No problemo mister :D

 

Som på alle andre biler som er importert fra tyskland uten kjørelys, så skal det sikkert gå an å få lagt en tjuvkobling som fikser kjørelys, uten bruk av hendelen. Du roper ut om det skulle bli problemer :)

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.