Anbefalte innlegg

Har trøbbel med at min motor begynner å fjuske,skyte litt,jage på tomgang og stoppe i enkelte tilfeller når den er blitt varm.

Noen som har vært borte i dette før?

Har sjekka angående falskluft og alle dårlige slanger er nå byttet.

 

Forrige eier praktes også en del med dette tror jeg da jeg fikk med ett utall chip sett til bilen.Map er også byttet til 2.5bars.

Hva skjer hvis en slik MAP vil begynne å streike.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å ta av stikket på luftmassemåleren, å la den gå på nød program se om det er likt da. Er ofte defekte dei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde¨å ta av kontakten på luftmengdemåleren men da ble den helt rabiat.Lambda er også målt og sjekket og den virker som om den er ok.

Noen som vet innstillingen på gassspjeldet på disse er.Lå på 0.30 men satte den på 0.50 nå.Gikk litt bedre på tomgang da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min jagde litt på tomgang før.

den kom å gikk liksom da jeg hadde konstant gass også, dette kom av at det var olje i fordeleren....

 

er jo bare å ta av fordelerlokket og sjekke om det er olje der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja var av med fordelerlokket her om dagen og jo d var litt olje der inne.Har bestillt nytt lokk og rotor,men skullle vel kanskje ha tetta den lekkasjen.Er det en simmering/o-ring på innfestinga på denne fordeleren?

 

Vaska det men det ble liksom ikke den helt store forskjellen...

Funker bra bilen helt til den blir god og varm da begynner den å plage vettet av meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt en trykktest men fant to små lekkasjer som nå er tettet med nye slanger.Svart røyken forsvant og tomgangen ble absolutt bedre.Litt usikker på hvor stort trykk jeg fikk sjekka slangene på men,jeg brukte en flaske og trykkluft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IC er ikke sjekka.får ta en titt på den imorra....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg måtte bytte fordeler jeg, men det var pga at han som skulle fikse dette slo i filler tanhjulet som sitter inne i motoren, han måtte vist ha hele fordeleren ut for å gjøre den rent ordentelig

 

har du sjekket pluggledninger og plugger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan den berømte tomgangsstabilisatoren gi slik oppførsel ?

 

Var jo en annen tråd om akkurat det for ikke så lenge siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo trodde faktisk det var den som var problemet mitt.Hadde faktisk falskluft på to slanger der og de bytta jeg.Tomgang ble bedre og svartrøyken på tomgang forsvant.

 

Men resten av problemene er der.

Er det noen temp.følere eller no sånnt som har innvirkning på f.eks dette?

Har prøvd å feilsøke på bilen med Texa men vi fikk ikke kontakt med bilen.Kanskje VAG com går?

Fant ikke noe hidden på motoren i diverse bøker og hiddenprogram eller.......

 

Bare sorgen dette,og jeg som skal fikse den for salg snart.

Får ta lakkering og de andre småtingene først da......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv vag com du funka på min men fant ikke noe ut av det men sjekk kan hende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HANS!

Har dere Vag com hos dere???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suverent!!!!

Skåål right back!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVA ER DENNE GOD FOR???????

Når du ser ned i motorommet og på høyre side litt nedi der ca midt på motoren,er det en sort rund plast ting som det går to slanger inn på.Ser ut som noe vacum greier eller no...

Når jeg setter trykk på "luft" systemet kommer det luft ut ifra denne via ett hull.Ser ut som om det hullet er originalt å,men skal det være sånn eller er denne "tingen" ødelagt.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det denne du mener???

denne.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei tror heller det er den 4a der.Ikke helt sikker,ble litt forvirra av den tegninga.Men nummeret på delen var: 034 129 101 A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det nummeret er vel en ventil på veivhusventilasjonen, om det skal komme luft ut der må noen andre svare på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om jeg ikke tar feil så fortsetter det røret rundt motoren og kommer inn i luftrøret like ved turboen... og da kommer det luft der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det gjør det men hos meg kommer det luft ut av denne ventilen.Det betyr jo at når motoren går vil den vel trekke falskluft der.Eller?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John Fredrik Hansen

Ja det gjør det men hos meg kommer det luft ut av denne ventilen.Det betyr jo at når motoren går vil den vel trekke falskluft der.Eller?????

 

Disse slangene var helt, og da mener jeg HELT, ødelagte på min.. :) Dette hadde lite, om ingen innvirkning på tomgangen.

 

Hadde noe av de samme problemene som du har, og da var det tett bensinfilter, som resulterte i at bensinpumpa røyk.

 

Sjekk dette, for ny pumpe koster fort 5-5500,- med arbeid.

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært på tanken at det kan være bensintilførsel som er problemet.Så har bestillt nytt bensinfilter og jeg skal få sjekka den pumpa.Sjekka fordelerlokk og rotor å og det var vel klart til utbytting det å.

Så det ligger an for en stor service nå......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vær forsiktig da du rengjører fordeleren, anbefaler deg å rengjøre den der den sitter koster vist 6000kr hvis du må kjøpe ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir opp nå!Bilen tåler definitivt ikke varmt vær.Har vært opp imot 27 grader i sola i det siste og bilen har vært helt umulig.Vurdere å avlive driten!

Finnes det noen følere eller sensorer som kan være defekt,og hvor sitter de.Kanskje det er en temp.sensor som er med å styre litt signaler ellerno..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble overaskende bedre etter litt gasspjeld justering.Bytta også en resirk ventil veivhusventilasjonen,og systemet ble tett nå.

Takker for tipset og hjelpen Egil (ES Tuning).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen måte en kan sjekke om dette spjeldet er riktig justert?

 

Og isåfall, hvordan justere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.