omregistrering til stasjonsvogn

Anbefalte innlegg

Er det riktig at jeg skal bruke denne kalkulatoren her:

 

http://www.toll.no/bin/bilavgift#focus

 

for å regne ut hvor mye det koster meg å bygge om bilen min? Syntes bare at 75k for en som var importert 20.12.98 hørtes mye ut, men det kan jo være at det faktisk er slik?

 

Regnet da med egenvekt på 1650 kilo og 2222(ccm) husker ikke nøyaktige hidden, men jeg mener å huske at automatkassa var 40 kilo tyngre enn manuell. Sitter ikke med eksakte hidden foran meg så om noen vil korrigere så...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres desverre ut til å stemme det... Hva årsmodell bilen er (som for deg 1993) har ingenting å si når du skal omregistrere fra vare til person bil, da er det kun 1. gangs registrering i Norge som teller.

 

Jeg vurderte å gjøre det samme med en S4 jeg hadde for en stund siden, slo dette ifra meg da det viste seg å være mye dyrere å omregistrere enn å importere en fra Tyskland. Heia Norge :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, visste at det ikke regnes ifra årsmodell, men jeg hadde bare et visst håp om at jeg brukte feil kalkulator eller noe... :D

 

Har regnet litt på det, og egentlig kommet til at det mest fornuftige må være å omregistrere når det er under 2 år igjen, da koster det bare 12k eller no. Så får vi se om jeg holder ut med audin i drøye 2 år til da... Har jo hatt den i et år nå... Lang tid for meg det... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt nøyaktig er det 2226 ccm på den motoren.

 

I vognkortet ditt står det oppgitt egenvekt til 1769 kg, så det blir nok enda litt dyrere ;)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.