Problem med AC på S4, 93mod

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Jeg har et klimaanlegg (spes AC) som lever sitt eget liv. Det er dager hvor jeg ikke klarer å koble inn AC i det hele tatt. Andre ganger kan den funke helt fint hvorpå den plutselig skrur seg av (AC igjen). Når den skrur seg av blir det som kjent veldig "fuktig" inne i bilen... dugger igjen!

Hva kan dette skyldes? Kan det være en sensor sak? Jeg innbiller meg nemlig at det ikke skjer når jeg virkelig behøver AC, dvs. når det er varmt og tørt...

 

Setter pris på alle tips og råd.

 

Mvh,

 

Atle

------------------

¤ S4

¤ Integrale evo2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AC'n har en temp-føler som gjør at det ikke skal gå ann å slå på kompressoren på AC'n hvis temp er under 5 grader pga. fare for ising i anlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...er dette samme temp føler som registrerer ute temp?? Ute temp viser nemlig helt feil. Noen som vet om dette er en og samme "føler"?? I så fall, er dette den som sitter i under grillen foran?

 

Takk for tipset.

 

Mvh,

 

Atle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en defekt tempsensor. har du prøvd å lese av feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, men hvordan leser jeg av feilkoder? Merk at jeg har en 92-93 S4...

 

Og bruker virkelig temp og klima samme sensor?

 

Atle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en oppskrift på hvordan du kan lese av feilkoder på klimaen rett i displayet. Du får dog ikke slettet dem herfra.

 

Aternativt kan du oppsøke et verksted. På en god dag tar de ikke noe for slikt.

 

Eller det er kanskje noen medlemmer som har VAG-COM i nærheten av der du bor. Jeg har VAG-COM, men siden du ikke har spesifisert sted i profilen din er det ikke godt å si om det kan være til hjelp.

 

Klimaen har i alle fall to sensorer som den bruker for å kalkulere utetemperatur. Det sitter en i støtfangeren forran og en i inntaket, rett før klimaregisteret tror jeg. Disse to gir utetempverdi både til klimaen og til displayet i instrumentpanelet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Det gjorde meg bare mer forundret. Fikk melding; 00.0 = No errors!

 

Tror nok neste steg blir å bytte sensoren foran. Vet definitivt at den er feil da den viser gal temp. Noen som har en slik til salgs??

 

Takk igjen for alle gode råd.

 

Atle (som har en Integrale evo2 til salgs!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.