Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne ta en diskusjon på dette med antall treff. Jeg har flyttet innlegg fra rudskogen tråden hit.

 

Opprinnelig postet av Hans Frisak

Ingen Porschekjøring på søndag - forslaget var å bytte, slik at begge klubbene kunne kjøre to dager.

Slik blir det altså ikke.

 

Porscheklubben kommer til å arrangere mange banetreff neste år, i motsetning til VW-Audiklubben.

Hmmm... kanskje en gammel 911 turbo kunne vært tingen....?

 

Leser jeg en antydning til at vi har for få treff?

Styret har ikke satt noen begrensning på antall banetreff/arrangementer, hvis noen (f.eks. lokallag eller bilsportgruppa) har lyst til å arrangere treff så er det bare å gjøre det. Er det seriøst så støtter styret det.

 

Det har jo vært 3 banetreff hittil i år (Vintertreff Sigdal, Hovedtreff Våler, Lokallagstreff Ålesund/Lånke), og det kommer 2 til: Banetreff Rudskogen, og Lokallag Bergen på Eikås. Er vel ikke så dårlig det?

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styret har besluttet å ha kun et vintertreff og et sommertreff i sentral regi. (ref Treffpunkt nr 1-2004)

 

Skal vi ha flere banetreff så er det en styrebeslutning. Banen må bestilles et år i forveien, det er stor pågang og blir fort opptatt. Enkeltpersoner har vel neppe fullmakter til å bestille Rudskogen og Våler for neste år.

 

Spør du meg om jeg vil ha flere banetreff - så er svaret ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes den diskusjonen burde bli tatt i styret, som et forslag ifra oss medlemene. Personlig så synes jeg sånne ting burde bli tatt opp der, istedet for å ta den diskusjonen her på et forum.

 

Er ikke meninga å tråkke noen på tærne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem Luis.

Før vi tar det opp i styret hadde det vært fint om flere kom med deres meninger om banekjøring. Er det for lite, for mye osv?

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kunne godt ha tenkt meg litt flere banetreff selv, men jeg må si att når oktober kommer så er jeg også nesten litt glad for att "sesongen" er over:) hehe...

 

vi på hadeland skal prøve og arrangere banetreff til neste år, har svein-erik har hatt litt kontakt med våler angående dette..

 

Etter som jeg har forstått så har vel klubben lagt opp til att flere lokalag kaster seg inn og gjør noe med f.eks banetreff att det er de som står ansvarlige for arrangemanget? eller er jeg helt på vill spor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er på rett spor ja. Vi i styret oppfordrer lokallagene til å bli mer aktive og også arrangere banetreff.

 

I treffpunkt nr 1/04 så uttalte vi at vi det kun ble 2 treff i klubbens regi. Det blir imidlertid (som dere vet) 3 treff i år også, men Rudskogentreffet er redusert til 1 dag (noe som bør gjøre det enklere/mindre ressurskrevende å arrangere).

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en vanskelig sak dette her og jeg for min del støtter styrets beslutning av den enkle grunn at vi som holder til litt lenger unna enn Oslo ikke har de samme mulighetene til å komme på treff.

 

Nå er det jo samtidig slik at det ikke finnes baner rundt hver sving, og dermed er det ikke så lett for lokallagene å arrangere noe.

 

Det som imidlertid er mulig er jo at klubben sentralt arrangerer treff på andre steder enn Våler og Rudskogen.

Nord-Norge har vel eksempelvis en av de beste banene i Nord-Europa...

 

Er det en ide at styret i samarbeid med de aktuelle lokallagene arrangerer treff på f.eks. Våler, Lånke og Artic Circle?

Da vil hele landet ha stort sett like muligheter til å komme på disse treffene og det blir en mer rettferdig fordeling av ressurser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men man må jo også se litt på tettheten av medlemer rundt de forskjellige banene rundt om. hvis et lokallag arrangerer noe så er vel muligheter for å søke om pengestøtte til å arrangere noe.

 

 

Har selv lyst til å dra på ACR for å kjøre en gang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med Lars-Inge her. Hjelp lokallagene med å arrangere treff så det blir jevnt fordelt. Har hørt mye fint om cruisingen som ble arrangert i fjor, dette er jo et kjekt alternativ til banekjøring for de som ikke har biler egnet for det. Dessuten har man en mulighet til å oppleve fin natur man normalt ikke ser i hverdagen :)

Vi i Drammen fikk jo hjelp av styret (og Albjerk Auto) til å sette i stand en utstilling som gikk langt over forventningene, ihvertfall fra min side.

: ja : til alle som satte av tid og ressurser til å få det gjennomført. Lignende burde ikke være så umulig får andre lokallag heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens !

Det er slik Bjørn sier. Styret har egentlig nok med de banearr. som er, og det erikke så enkelt å få folk som bor langt unna en bane til å stille opp og hjelp til. Enda verre er det på Artic Circle Raceway, i Mo i Rana. Det er en kjempejobb å få folk til stille opp med et arr så langt vekk. Derfor mener jeg og flesteparten i styret at lokallagene oppfordres til å ha arrangementer i sitt nærområde. Detfinnes faktisk flere baner enn vi er klar over. Go-Kart-anlegg (a-la Bergen), kan også benyttes. Etter min mening bør vi fokusere mer på KJØREFERDIGHET enn HASTIGHET. Jeg merket meg at noen mener vi ikke har sjanse mot Porscher på slalom. Vel, ved lavere hastigheter har kanskje bakhjulstrekk en fordel ? Jeg tror mer på at flere av de gutta har flere timer bak rattet på bane hvor hastighet er lavere enn på Våler og Rudskogen.

Fordi vi i styret har mer tro på at lokallag kjenner terminlistene ved de ulike anleggene rundt om i landet, mener vi nok at lokallagene lettere kan stå for dette. Det er en vesentlighet i dette: Styret støtter alle arrangementer økonomisk fordi vi vet det er forbundet med store værforbehold å arranger noe utendørs i Norge, sommer som vinter. Det er med andre ord på tide å planlegge, sjekke forhold osv for 2005-sesongen !

 

ACR ble benyttet i år, men hadde nok mer preg av et Gatebil-treff enn VW/Audi-treff. Dette skyldes rett og slett kostnadssiden og antallet mulige deltagere. På den annen side er klubbens bane-arrangementer STERKT susidiert fra hovedkassen. Vi opererer som dere vet med helt andre priser enn Gatebil (får de aldri penger nok?). Dette bør alle være klar over. Når vi f eks støtter et "gatebil-lignende" arrangement mindre (ikke i det hele tatt) skyldes det rett og slett at vi mener det er feil å benytte medlemmers penger på noen få deltagere som kanskje overhodet ikke er medlemmer. Vi tillater f eks svensker å delta på våre treff, og det er ikke billig ! Så lenge vi skal være generøse og være et hyggelig vertskap, får det til konsekvenser at vi får ekstra bøter for ikke å overholde støygrenser som til dels svenske biler overskider. Jeg mener det er vårt ansvar å behandle kontingentpengene på en skikkelig måte slik at de kommer FLEST MULIGE medlemmer til gode som et topp web-forum og klubbavis som alle betalende har glede av.

 

Altså: Arrangementer til medlemmenes beste med støtte fra hovedkassen, der medlemmer blir susidiert og får noe igjen for innbetalt kontingent. Ikke noe sløsing på aktiviteter som først og fremst tilgodeser ikke-medlemmer !

 

Egentlig, vennlig hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint innlegg. Kan ikke være mere enig. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John Kopperud

Vi tillater f eks svensker å delta på våre treff, og det er ikke billig !

 

Kun et par presiseringer, våre medlemmer kan delta på svenske treff på lik linje med at de deltar på våre treff. Dessuten synes iallefall jeg at det er artig at Dahlback og andre verstingbiler tar turen til våre treff for å kjøre. Jeg har inntrykk av at det er flere som er enig med meg i dette.

 

Mht. Porscheklubben, det er ikke my lav hastighetskjøring der. De arrangerer ca 10 kjøretreff i året, de drar nå til Nurnburgring for å kjøre på nordsløyfen. Etter Rudskogen den 14 august skal de til Kinnekulle 19 september.

 

Men, men... jeg forstår at det er jeg som er outsider her, de fleste er tilsynelatende enig med styret. Vel, vel, jeg får gasse på de treffene som finnes da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som så mange andre syns også bane kjøring er veldig morro, og hadde klubben hatt mulighet til flere, så hadde det selvfølgelig vært bra...

Kunne jo ha dratt på Gatebil treffene f.eks. med det er ikke så fristende å stå i kø for 500-600kr, kjempe topp at klubben har den prisen de har...selv om arrangementene blir noe ferre:)

 

 

Det skjer jo mye på Rudskogen vår,sommer og høst, som det knapt er noen som vet om, kunne jo vært litt bedre info om slikt, med mindre det er meningen at det skal være litt "hemmelig" da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klubben har mulighet for flere, det er ikke satt noe tak for hvor mange banetreff som det skal være.

 

Begrensningene vi har å forholde oss til er disse:

-Penger

Det koster å leie baner, men klubben klarer nok økonomisk flere treff enn vi har i dag. De som deltar på banekjøring er jo med på å betale for dette direkte også i og med at en betaler på treffene for å kjøre på banen (dvs at bare deler av treffkostnaden kommer fra medlemskontigenten).

 

-Ressurser

Det å arrangere treff krever at en del personer stiller opp og bruker tid til å gjennomføre det som må til.

Med dagens bemanning sentralt tror jeg det er vanskelig å få til flere sentrale treff.

 

For å få flere treff så kan vi evt prioritere forskjellig (bruke mindre tid på andre aktiviteter på sentralt hold) eller øke bemanningen.

Bemanningsøkning kan vi få til ved at lokallag i større grad er med på å (eller er ansvarlig for å) arrangere treff, ved at flere personer går inn i bilsportgruppa, eller det blir dannet en egen banegruppe eller noe.

En annen mulighet kan være å samarbeide med andre klubber slik at vi kan delta på andres treff.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendt mail til Våler angående mulighet for å leie banen til neste år en gang, ikke fått svar. Ca 2 uker siden nå.

 

Klar for mer banetreff jeg.

 

Og synes det var en god ide med egen banegruppe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Svein-Erik Bjørnholt

Sendt mail til Våler angående mulighet for å leie banen til neste år en gang, ikke fått svar. Ca 2 uker siden nå.

 

Klar for mer banetreff jeg.

 

Og synes det var en god ide med egen banegruppe.

 

Vi har jo hatt en Bilsport gruppe, kunne ikke denne stå for en slik planlegging da ??

 

Sendte mail til Rudskogen i går jeg og fikk svar i dag. Du får sende en ny mail.

 

Petter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Håvelsen

Vi har jo hatt en Bilsport gruppe, kunne ikke denne stå for en slik planlegging da ??

 

Sendte mail til Rudskogen i går jeg og fikk svar i dag. Du får sende en ny mail.

 

Petter

 

Jo, Bilsportgruppa burde jo kanskje det.... :rolleyes:

 

Nei, avventer litt jeg. Til terminlista for neste år er ferdig så får jeg se hva som blir ut av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom styret beslutter å kun ha et sommertreff, så kan ikke Bilsportgruppen overstyre styrets beslutning mht. antall treff. Lokallag, Bilsportgruppen og enkeltpersoner må være lojale mot sentrale beslutninger som er fattet.

 

Spørsmålet er - ønsker vi flere enn et sentralt sommertreff?

Dette er en beslutning som styret må ta.

Vi som medlemmer kan gi tilbakemeldinger til styret om hva vi mener om dette, ikke hvem bør organisere og planlegge. Planlegging og organisering kommer som en konsekvens av hva vi bestemmer oss for.

 

Jeg vil gjerne gi min tilbakemelding her og nå:

Vi bør ha et vintertreff over en helg

To sentrale sommertreff - et helgetreff på Våler (mai/juni) og et helgetreff på Rudskogen (aug/sept). Et av disse bør være uten støyrestriksjoner.

Dette er i tråd med det vi hadde for noen år siden. Styret bør bestille dette for neste år allerede nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Frisak

Vi bør ha et vintertreff over en helg

To sentrale sommertreff - et helgetreff på Våler (mai/juni) og et helgetreff på Rudskogen (aug/sept). Et av disse bør være uten støyrestriksjoner.

Dette er i tråd med det vi hadde for noen år siden.

 

Er enig med Hans.

To helgetreff i sommerhalvåret burde ikke være for mye å be om.

 

Greit nok at endel lokallag planlegger å holde treff til neste år, men det har en tendens til å virke litt "løst".

Personlig syns jeg det burde blitt sendt ut litt info til lokallagslederne med rettningslinjer for søknad om treff, og hvordan man går frem for å arrangere. Hvordan budsjett skal settes opp, og hva slags økonomisk støtte man kan få.

Det gir litt inspirasjon til å faktisk gjøre noe selv, fremfor å sitte på baken og vente på at noe skal skje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Mattis Wang

Er enig med Hans.

To helgetreff i sommerhalvåret burde ikke være for mye å be om.

 

Greit nok at endel lokallag planlegger å holde treff til neste år, men det har en tendens til å virke litt "løst".

Personlig syns jeg det burde blitt sendt ut litt info til lokallagslederne med rettningslinjer for søknad om treff, og hvordan man går frem for å arrangere. Hvordan budsjett skal settes opp, og hva slags økonomisk støtte man kan få.

Det gir litt inspirasjon til å faktisk gjøre noe selv, fremfor å sitte på baken og vente på at noe skal skje.

 

 

Samme her, helst 3 store treff i løpet av et år. :tilber: (spredt utover som foreslått.)

 

Vi har snakket litt i lokallaget om å prøve å arrangere noe men er mye jobb og hadde vært kjekt med en guide som Mattis sier. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Frisak

 

Jeg vil gjerne gi min tilbakemelding her og nå:

Vi bør ha et vintertreff over en helg

To sentrale sommertreff - et helgetreff på Våler (mai/juni) og et helgetreff på Rudskogen (aug/sept). Et av disse bør være uten støyrestriksjoner.

Dette er i tråd med det vi hadde for noen år siden. Styret bør bestille dette for neste år allerede nå.

 

: ja : Dette høres bra ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens !

Det er riktig som Hans skriver, og det har hele tiden vært en slags mål med antall treff (ett om vinteren og to om sommeren). MEN, MEN: Sist vi var på Rudskogen over en helg klarte ikke folk å holde "seg i skinnet". Vi ble politianmeldt for hærverk på biler og utstyr. Dette har vi kke "råd" til. Idiotisk adferd fra medlemmer og andre ødelegger for ALLE. Dette er hovedårsaken til at vi ikke vil overnatte på Rudskogen og følgelig har kun èn-dagstreff i år.

VAKTHOLD ?

Ja, men hvem vil ha denne jobben ? Rudskogen er etter mitt syn en "goudaost" med 100-vis av åpninger der både vedmone og uvedkomne kan komme seg igjennom i løpet av natten. De som driver anlegget til daglig leverer bare ifra seg en nøkkel, og dermed har vi overtatt et helt uoversiktlig ansvar for hva som kan skje fra fredag ettermiddag til mandag formiddag, flere timer etter at vi har forlatt stedet !

Når vi da skal gjøre opp for oss etter helgen, blir vi beskylt for både det ene og andre, mer eller mindre rettmessig.

Rudskoger er grie som bane, men helt elendig organisert med hensyn til støtte og hjelp under arrangementet. Til slutt får du en regning som du ikke hadde regnet med der flere forhold er tatt med. F eks : Hvem sørger for renhold på toalettene og papir og vann ? Dette er nøkkelmottagers ansvar på Rudskogen, Hans !

Toalettene blir benyttet av go-kart-folk og andre (Sist også Off-road- deltagere/arrangører). Rudskogen leier nemlig ut til flere samtidig for å maksimere inntektene i løpet av helgen. Dette fører også til at vaktholdet er relativt vrient. Plassen i depotet er redusert med en 1/3 del, mens det står 1/5 del i kontraktetn. Veien inn er i så dårlig forfatning (grus og støv) at alle må vaske inne på plassen. Vannet renner ut over, (fy f...) !

Nei, dette stedet holder vi oss langt unna hvis ikke forholdene blir langt bedre. Vi har forholdene på Våler å sammenligne med der servicen er langt bedre fra utleiers side. De er behjelpelig hele veien og finner løsninger. Toalett/dusj må ikke renholdes av leier. Nok vann, og ikke minst: Asfalt helt frem !

 

Det er ikke tilfeldig at vi i styret stemmer sterkt for KUN èn-dags-arrangementer på Rudskogen.

 

Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEG FORESLÅR AT DERER ARRANGERE ET STORT TREFF PÅ ARTIC CIRCLE RACE WAY TIL NESTE ÅR.

 

ER IKKE NOE PROBLEM Å FYLLE OPP ET SLIKT TREFF OM DERE I STYRET KAN JOBBE FOR DET.

 

GJØR EN TUR UT AV DET OG BESØK FLERE PLASSER SLIK DET BLE GJORT I 1999.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Beddari

JEG FORESLÅR AT DERER ARRANGERE ET STORT TREFF PÅ ARTIC CIRCLE RACE WAY TIL NESTE ÅR.

 

ER IKKE NOE PROBLEM Å FYLLE OPP ET SLIKT TREFF OM DERE I STYRET KAN JOBBE FOR DET.

 

GJØR EN TUR UT AV DET OG BESØK FLERE PLASSER SLIK DET BLE GJORT I 1999.

 

: ja :

 

og et på Vålerbanen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av John Kopperud

Vi har forholdene på Våler å sammenligne med der servicen er langt bedre fra utleiers side. De er behjelpelig hele veien og finner løsninger. Toalett/dusj må ikke renholdes av leier. Nok vann, og ikke minst: Asfalt helt frem !

 

Det er ikke tilfeldig at vi i styret stemmer sterkt for KUN èn-dags-arrangementer på Rudskogen.

 

Hilsen

synes dette er et meget godt argument til å bruke våler både til vår og høst treffet eventuelt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.