Anbefalte innlegg

Akkurat da jeg svingte inn veien her jeg på vei hjem fra jobb så jeg at det glødet litt i olje lampa. Eller pulserte er vel kanskje riktiger å si.

Stoppet motoren og peilet olja. Nivået var midt mellom max og min på pinnen. Etter fyllte olje for sikkerhets skyld.

Når jeg startet den opp igjen noen timer seinere var det ingen lampe, men etter å ha kjørt motoren varm kom lampa igjen.

Den kunne slokke helt noen ganger for så å lyse ordentlig opp. Virket ikke som det hadde noen innvirkning om det tomgang eller turtall på motoren.

 

Er det et elektrisk problem eller er olje pumpa mi i ferd med å ryke?

Motoren virker fin ellers ingen ulyder, blir ikke unormalt varm.

Hvordan får jeg feil søkt dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel trykket det er snakk om her går jeg ut fra...

 

Skru ut giveren og vask den ren, det lille hullet som oljen skal gjennom kan rett og slett være bortimot tett.

Vask først med avfetting (forsiktig så det ikke kommer mye ritt inn i giveren) og fjern avleiringer vha. en nål.

 

Alternativt er muligens giveren dårlig. Mulig jeg kan finne noen verdier på denne hvis du kan gi meg nummeret på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eeh, av frykt for å stille et dumt spørmål men hvor på motoren finner jeg denne giveren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter venligvis i toppen...på høyre side sett forfra.

 

Liten sak som er skrudd inn i toppen med en ledning inn på.

Ledningen er festet med vanlig flat kabelsko.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

Var nok bare dårlig kontakt her. Tok å gjorde rein kontakten siden har bilen vært ok.

:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.