Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet hva som må til for å få godkjent senkesett? Har hørt at man ikke trenger forhjulskontroll...? At de bare ser på papirene... Var på biltilsynet tidligere idag,men de viste vist ikke hva som måtte til....

 

Mvh sigmund nilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykk på knappen det står søk på.

 

Du må ha firhjulskontroll, ny grunninnstilling av lys, TUV papirer på senkesettet.

Kommer ikke på mer nå, men prøv og søke og du vil finne svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på hvor.. Jeg var på gjøvik (hunndalen) kun med TUV papirer.. Så over fjærene og noterte nummer osv så var det i orden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det anbefales at det blir tatt 4-hjulskontroll med tanke på slitasje på dekk og kjøreegenskaper.Der det er lasteavhengingsventil skal den også justeres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på hvor.. Jeg var på gjøvik (hunndalen) kun med TUV papirer.. Så over fjærene og noterte nummer osv så var det i orden..

 

Er din godkjent?

Du må jo ha Norges laveste B5.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er din godkjent?

Du må jo ha Norges laveste B5.. : rock :

 

Det er godkjent ja, men har nok justert det litt mere ned enn det som står i papirene.. Men står ikke noe ekstra i vognkort om hvor mye jeg kan senke.. :)

Sikkert en av de laveste uten luft, men også en av de mest ubrukelige.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha TUV papirer på senkesett (leslige) og 4-hjulskontroll, va og viste min for noen uker si, reis til Egersund å ikkje Stavanger er vanskeligge der....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men også en av de mest ubrukelige.. :P

 

: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha TUV papirer på senkesett (leslige) og 4-hjulskontroll, va og viste min for noen uker si, reis til Egersund å ikkje Stavanger er vanskeligge der....

 

Han Cato eller hva han heter har begynt å jobbe i Egersund så det er ikke så lett lenger desverre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykk på knappen det står søk på.

 

Du må ha firhjulskontroll, ny grunninnstilling av lys, TUV papirer på senkesettet.

Kommer ikke på mer nå, men prøv og søke og du vil finne svar.

 

Regner med du skal på trafikk stasjonen på Forus/Stavanger!?

Var der med S8 i påska og fikk mitt godkjent. Og kan si at han fyren er litt spesiell og du bør ha tinga i orden. Og som andre nevner, må du ha dette på plass. Det har blitt nytt sytem der nå, så det meste av papirene du har med blir kopiert og lagret dobbelt. Han skriver en vudering som en annen person vuderer og godkjenner.

 

Du må ha med deg:

Vogkortet- også del 2, ellers så får du ikke midlerlertidg og nytt vogkort.

TUV papirene.

Ark med forstillingskontroll, og gjerne regningen/faktura fra det firma som gjode det.

Har du Xenon er det automatisk regulering av lys høyden, eller må du stille inn dette og han kontroller dette.

Og det som har sånn lastventil på bakakslingen bør vel også justere denne.( hadde ikke jeg)

 

pris: 480,- og herligheten varer vel en god halvtime :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på forus med den nyeste golfen min i Mars og fikk godkjent senkesett, og felger.

Mannen som tok denne kontrollen var meget hyggelig, og det virket som han var ganske så fersk, det meste av tiden slet han med pc en ,men fikk det til, Goe Mann.

Tuv godkjenning på fjærer, samt hjulstillingskontrollskjema + del 2 av vognkort, dekk, og felger hadde jeg ingen dokumentasjon på , han kikket på de og sa: ja det stemmer med med profil, og dekk, bra når du har sjekket på forhånd at rulleomkrets er lik orginaldimensjon.

Takk , og farvel alt OK;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for all respons! Noen forslag om hvor jeg skal bestille forhjulskontroll da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når ei viste senkesettet på min bil brukte kontroløren 45 min, greit nok de. Problemet var berre at kontordama ikkje forsto ka han hadde skreve: rolleyes så ei matte sei ka ho skulle skrive. Fekk ført inn felgane i samme slengen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for all respons! Noen forslag om hvor jeg skal bestille forhjulskontroll da?

 

Merkerverkted er et bra sted. Bil & Maskin på gandal har bra utstryr og har stort sett tatt alle forstillingskontrollene de siste årene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.