Original sentrallås og alarm i volkswagen

Anbefalte innlegg

Jeg blir ikke helt klok på fjernbetjeningen til sentrallåsen min. Når jeg åpner døra og bare slenger den igjen, så låser den automatisk bilen etter ca. 1 minutt. Men har jeg vært ute og kjørt en tur, så låser den ikke bilen når jeg tar med meg nøkkelen ut (noe jeg MEGET gjerne kunne tenkt meg). Er det også mulig å få bilen til å lukke ruter i tillegg etter at man går ut ?

 

Er det noen triks med sentrallåsen ? Innstillinger eller knapper som holdes inne lenger enn to sekunder osv? Kan noen gi meg et lynkurs i dette ? Pleeeease.... Forstår LITE av min bruksanvisning som er på SPANSK !!!!

 

Er den originale volkswagen alarmen bra nok ? I forhold til FG godkjenning osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Audi'n min og de forrige bilene jeg har hatt, kan man lukke vinduene ved å holde inne "låseknappen" på nøkkelen, og åpne vinduene ved å holde inne "åpneknappen" :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kasper Naasen

På Audi'n min og de forrige bilene jeg har hatt, kan man lukke vinduene ved å holde inne "låseknappen" på nøkkelen, og åpne vinduene ved å holde inne "åpneknappen" :D

 

Var ute og prøvde dette, men fikk det ikke til å funke. Er dette noe som programeres i fjernkontrollen eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det kun er på audiene man kan åpne/lukke vinduene med fjernkontrollen.

 

Men på boraen jeg hadde mener jeg å huske at jeg kunne styre vindu opp og ned ved å sette nøkkelen i dørlåsen og vri og hold i 3-4 sek... Vri til høyre for å åpne og vri til venstre for å lukke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christer Kvalheim

Men på boraen jeg hadde mener jeg å huske at jeg kunne styre vindu opp og ned ved å sette nøkkelen i dørlåsen og vri og hold i 3-4 sek... Vri til høyre for å åpne og vri til venstre for å lukke.

 

Dette fant jeg tilfeldigvis ut ved et uhell ja ! Gjett om jeg skvatt ! :eek: Hehehe..... Skulle likevel ønske at det skjedde fjernbetjent eller automatisk.

 

Ser forresten ikke at du har ført på den Bora'n din i listen din ?! En hver Bora er bestandig viktig å få med ! :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bernhard Reknes

Dette fant jeg tilfeldigvis ut ved et uhell ja ! Gjett om jeg skvatt ! :eek: Hehehe..... Skulle likevel ønske at det skjedde fjernbetjent eller automatisk.

 

Ser forresten ikke at du har ført på den Bora'n din i listen din ?! En hver Bora er bestandig viktig å få med ! :cool:

 

Den er i listen nå....

 

Hvis du ettermonterer Defa-alarm tror jeg du kan få den funksjonen du er ute etter iallefall :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christer Kvalheim

Hvis du ettermonterer Defa-alarm tror jeg du kan få den funksjonen du er ute etter iallefall :D

 

Hehe ! ;) Dobbelt alarmsystem MÅ være FG godkjent uten tvil !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bernhard Reknes

Hehe ! ;) Dobbelt alarmsystem MÅ være FG godkjent uten tvil !!

 

Kun om det er montert av godkjent verksted. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Eller du kan montere Alientech vinduskontroller.

Da kan du lukke åpne/vetilere vinduene via fjernkontrollen.

http://www.Alientech.net

 

Tusen takk ! Dette var jo både billig og akkurat det jeg kunne tenke meg ! :tilber: Allerede bestillt en jeg.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den noen som har montert dette? er det en enkel sak?

Funker det på alle VW?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du dæven det gikk fort å få denne Alientech saken fra USA (9 dager !! Er jo det samme som å bestille noe fra Oslo det !!). Sprang så fort jeg klarte ut i garasjen og reiv av dørtrekk og ledninger slik beskrevet i instruksjonen jeg fant for Golf/Bora/Jetta IV på internet. Ca. et par timer etterpå var det klart for programering og testing av de nye vinduslukker/-åpner og ventilasjonsfunksjonene fra fjernbetjeningen! :D Hehe det fungerte som bare pokker ! Dette anbefaler jeg for alle med VW original alarm og sentrallås m/el-vinduer (påkrevd).

 

Det eneste jeg kunne tenke meg nå er automatisk lukking av vinduer og låsing av bilen om jeg skulle springe fra den uten å låse den. Og gjerne autolukking av vinduer om det skulle begynne å regne. Jeg har jo regnsensor som må kunne brukes ?!Men men, det får bli en annen gang, nå har jeg mere enn nok å leke meg med en stund fremover. :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint du blei fornøyd:)

Har ikke rota meg til å få bestilt min enda....selv og jeg brurde ha gjort det for flere måneder siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av espen andersen

Er den noen som har montert dette? er det en enkel sak?

Funker det på alle VW?

 

Jeg har !:D

 

Det var faktisk enkelt når man fulgte instruksjonene som lå på internet. Eneste som var litt uklart for meg var at dekselet bak håndtaket måtte av for å få fjernet håndtak/vindusåpner enheten. Fant ut av det også til slutt UTEN å ødelegge den. :-)

 

Fungerer på VW Beetle, Golf/Bora/Jetta og Passat fra 98 og oppover. Forutsetningen er at du har original VW alarm slik jeg tolket det fra papirene som fulgte med. Dette fordi Alientech benytter ledsignalet til alarmen til å forsikre seg om at alarmen er aktivert mm.

 

Det må også være alarm fordi Alientech ikke ønsker å lage eller ta ansvaret for en ventileringsfunksjon uten at bilen blir låst med aktiv alarm etter at funksjonen er utført. Av sikkerhetsmessige årsaker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Fint du blei fornøyd:)

Har ikke rota meg til å få bestilt min enda....selv og jeg brurde ha gjort det for flere måneder siden

 

Ingenting å vente med !! :) Tusen takk for tipset igjen !!! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.