For de som savner grøftelys nede i fangeren på Passat 3B, her er løsningen:)

Anbefalte innlegg

Samme konto fungerer både på .com, .co.uk og .de ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan hadde dette blitt i s4 b5 fanger da tro? vis det lar seg gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det å koble disse lysene???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå går det jo tilfeldigvis en bil her i byen med slike lys, men jeg personlig syns det er litt vel mye lys i disse og da mister den liksom den fine looken.. Er det noen måte å få ned styrken? Blir jo nesten blendet når jeg møter den på kveldstid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå går det jo tilfeldigvis en bil her i byen med slike lys, men jeg personlig syns det er litt vel mye lys i disse og da mister den liksom den fine looken.. Er det noen måte å få ned styrken? Blir jo nesten blendet når jeg møter den på kveldstid.

 

trur ikke det var noen måter å skru ned styrken på dem: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montere dimmer! :) Skal vel gå greit med dioder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå går det jo tilfeldigvis en bil her i byen med slike lys, men jeg personlig syns det er litt vel mye lys i disse og da mister den liksom den fine looken.. Er det noen måte å få ned styrken? Blir jo nesten blendet når jeg møter den på kveldstid.

 

Derfor det ikke er lov å kjøre med tåkelys om natta, kun sammen med fjernlys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor det ikke er lov å kjøre med tåkelys om natta, kun sammen med fjernlys.

 

Er ingen regel som tilsier at det ikke er lov å kjøre med tåke og park på natta.

Eneste reglene sier (ja jeg er godt kjent med Lovhidden...) er at bilen skal ha tilstrekkelig lys til kjøring på veien, og i de fleste tilfeller er lyset godt nok på natta hvis veien det kjøres på er belyst med lysmaster uten at det trengs og brukes nærlys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er regler som tilsier det. Tåkelys skal kun brukes i kombinasjon med park, og ikke i mørket. Sier etter solnedgang alle politene som har stoppet meg : rolleyes Og Opplyste gater med gatelys er ikke godt nok, her er det heller ikke lov å bruke tåkelys. :) det er hvartfall reglene jeg har fått høre :P blitt stoppet 10 ganger siste året så har fått høre noen regler : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjøpt mitt sett på nbs

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Knut Røe her i tråden påpeker er faktisk korrekt. Det står ingen plass direkte i loven at du ikke kan bruke tåke-/kurve-lys som kjørelys selv om natten. Det som er av krav er at godkjent tåke/kurve-lys skal være merket med "B" på lykten og disse skal også være E-merket. Dem skal være montert slik at laveste nivå befinner seg 25cm over veibanen og øverste kant skal ikke være høyere enn høyeste kant på nærlyset.

 

Alt som brukes som nærlys har krav om at disse skal lyse opp veibanen minimum 40 meter fremover. Loven sier at kjøretøy som benyttes nattestid skal ha lysutstyr som minimum oppfyller kravene til nærlys. Får du dermed ett forelegg vil dette normalt gå på "utilstrekkelig lys" (siden dem normalt ikke lyser opp veibanen 40 meter) og ikke på det med ulovlig kombinasjon av lys.

 

Eksempelvis vet jeg at det finnes japanske biler med klafflykter hvor monterte tåke/kurvelys er godkjent for bruk nattestid etter lysmåling foretatt ved vegtrafikkstasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siterer fra "veien til førerkortet" hvor det står regelverk bak i boka:

 

§15.Bruk av lys

1. Lys som er påbudt for kjøretøy, skal være tent under kjøring når lys- eller siktforholdene gjør det påkrevd for å gi føreren tilstrekkelig synsfelt eller for å gjøre kjøretøyet synlig for annen trafikant. Under kjøring med motorvogn skal påbudt fjernlys, nærlys eller godkjent kjørelys alltid være tent.

 

2. Fjernlys må ikke benyttes slik at annen trafikant blir blendet. Det samme gjelder ved møte med jernbanetog, sporvogn eller fartøy som føres langs veien.

 

3. Nærlys skal nyttes når fjernlys ikke er påkrevd eller ikke er tillatt brukt.

 

4. Parkeringslys skal være tent under stans eller parkering på veg når lys- eller siktforholdene gjør det påkrevd for å gjøre kjøretøyet synlig for annen trafikant. Fjernlys eller nærlys må ikke være tent under stans eller parkering som nevnt i første ledd.

 

5. Tillat hjelpelys må ikke nyttes til annet formål enn det er bestemt for. Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys.

 

6. Denne paragraf gjelder så langt den passer også for fører av sporvogn.

 

(endret ved forskrift 14.des 2001 nr 1413( i kraft 1 juli 2002))

 

Vet at politiet praktiserer som de vil og vegvesenet også, men dette er gjeldende regelverk. Men har hatt lappen i 4 år, drasser bestandig med en kopi av dette når jeg drar ut.

Ingen kan gi deg mulk for feil lysbruk hvis du følger forskriftene, du HAR lov å kjøre med tåkelys dag og natt såfremt de er godkjent og du ikke har kjørelys på samtidig OG hvis de benyttes til det formål de er bestemt for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme post som Espen Listaul... Litt kjapp på avtrekkern der jeg.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er vel litt store men tror det hadde vært kult på golf 5...

 

(vet reklamen er der men vet ikke hvordan jeg fjerner den) ny bruker

 

 

 

pills11.com ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(vet reklamen er der men vet ikke hvordan jeg fjerner den) ny bruker

pills11.com ;))

 

Reklamen stammer fra at du har et virus lokalt på maskinen din. Har sendt deg en PM om hvordan du kan muligens kan løse problemet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har fått til å montere det på en 3b? Var dette da rett i orginal fangern?

Mulig jeg bestiller slik i kveldingen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har fått til å montere det på en 3b? Var dette da rett i orginal fangern?

Mulig jeg bestiller slik i kveldingen :D

 

 

Jeg lurer også på dette, vurderes sterkt! :) Men lurer på det samme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp, jeg monterte dette på gamle 3ben min

 

trenger bare å kappe litt i det orginale rillene nede i fangern så er sitter dem fint.

Bilder070208 132 (Medium).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye to lamper koster + bryter så man kan bruke park + grøftelys ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.