Min nykjøpte Audi S6 2.2 TQ -96 mod.

Anbefalte innlegg

vinduet kosta 1500,- ferdig sota og satt på plass... ellers takk... men har du styreenheten til klima-anlegget, så kanskje ;)

 

Hvor ligger styreenhet til klima hen? under dashbordet?

 

Jeg har noen sånne enheter liggende, men vet ikke helt hva det er :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det som ble gjort på det oljeskiftet på girkassen nærmere spesifisert? Skiftet olje og filter på en sånn automatkasse her om dagen selv, brukte akkurat en time og det var ikke akkurat særlig vanskelig eller trangt. Lurer på hvordan de kan klare å ta nesten 5 lapper for det.. :P

 

Jeg bare sjekka pris hos Møller ;) Veit ikke hva dem gjør som koster så sykelig mye peng...

Skulle hatt en bibel med bilder over vitale deler av bilen, sånn at man kunne surra sånt selv.

 

Surfet rundt på nett og fant denne oversikten over olje og mengde...

 

Engine LubeCap 4,5 liter

Check/Change:

Change 15000 km / 12 months

 

Differential, rear LubeCap 1,7 liter

Check/Change:

Check 15000 km / 12 months

 

Transferbox, automatic LubeCap 1,02 liter

Check/Change:

Check 15000 km / 12 months

 

Transmission, automatic 4/1 LubeCap 2,7 liter

Check/Change:

Check 15000 km / 12 months

Change 30000 km / 24 months

 

Hydraulic system, power steering/brake booster/levelling LubeCap 2,5 liter

Check/Change:

Check 15000 km / 12 months

 

Hydraulic brakes/clutch system

Check/Change:

Change 24 months

 

Cooling system LubeCap 9 liter

Check/Change:

Change 24 months

 

----------------------------------------------------------

 

Og når det gjelder styringsenheten er det den med displayet på som står i midtkonsollen.... Min er usaklig "treig"... trykker på knappene og det går lengde før det skjer noe og må ofte trykke flere ganger før det reagerer. Så skulle hatt tak i en anna styreenhet for å sjekke om det er den som gjør at det går treigt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det som ble gjort på det oljeskiftet på girkassen nærmere spesifisert? Skiftet olje og filter på en sånn automatkasse her om dagen selv, brukte akkurat en time og det var ikke akkurat særlig vanskelig eller trangt. Lurer på hvordan de kan klare å ta nesten 5 lapper for det.. :P

 

Er det noe nytt at Møller har blodpriser?

 

Prisen er følgende:

Ut og hente tillegg: 1000 kr

Verkstedsmateriell (kaffe, setetrekk, håndsåpe, tobakk): 500 kr

Arbeid: 1000 kr

Deler: 1000 kr (olje og filter)

Kjøre ut tillegg: 1000 kr

Ut å teste tilegg: 500 kr

 

Og da er selvfølgelig hyggelig service og gode garantier IKKE inkludert...

 

Det skulle vel bli ca 5000 kr : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh.... hehe ;)

Måtte være noe sånt ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når det gjelder styringsenheten er det den med displayet på som står i midtkonsollen....

 

Ok, tenkte kanskje denne hadde en separat hjerne jeg, men da så :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jadda... olje og filter skiftet :)

Noen som kan hjelpe med vag-com og "nullstille" OEL-blinkinga i trip-disp ved oppstart ? :D

Tørr ikke dra innom Møller... dem skal vel ha peng for det og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er gratis her nede ivertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal kjøre innom Arendal og punktere bakdekket dit når jeg kjører forbi, om dem tar seg betalt her :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, lønnsomt ;) stikk ned til ES tuning vel, de har der og, men det er vel kanskje mindre tid til overs der enn at du får "vagcommet" bilen : klø (skal bytte dekk snart uansett ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ES gjør det vel neppe gratis de heller.. ;) Koster å drive butikk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ES gjør det vel neppe gratis de heller.. ;) Koster å drive butikk..

 

hahaha.... 200 kr skal Møller ha for å nullstille!!!! : bh : Må ut på bygda og finne noen andre... av prinsipp driter jeg i om jeg må betale 200 kr i bensin for å finne noen andre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaha.... 200 kr skal Møller ha for å nullstille!!!! : bh : Må ut på bygda og finne noen andre... av prinsipp driter jeg i om jeg må betale 200 kr i bensin for å finne noen andre ;)

 

Prat med Vidar her, han har jo Vagcom, han gjør det sikkert for 150, hehe: smil :

Du traff ham på sist treffet forestn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vagcom liggende ja, Kan være real, kun 199,50 ;):nana:

 

Send meg en PM du, så avtaler vi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vagcom liggende ja, Kan være real, kun 199,50 ;):nana:

 

Send meg en PM du, så avtaler vi.

 

:tilber: Oh store vidar... pm sendt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kosetur på 1100 km fra fredag til lørdag (kjørt fra Trondheim-Åfjord-Stavanger).... snittbruk på 0.89 (Fra Flakk til Fagernes), men så ble høyrefoten litt tung over hardangervidda og forbruket krøp opp i 1.12... jaja litt morro må man da få ha det :P

Det hjalp med nytt luftfilter og oljeskift... nå må oh store Vidar få kabelen i hus og ikke la den ligge i bilen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.. nå må oh store Vidar få kabelen i hus og ikke la den ligge i bilen ;)

 

Hehe. Vidar er vel for opptatt med og kjøre og kjenne turbo suget tenker jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Butikker tenker kun profitt og ikke paa a faa kunder til aa komme tilbake, saa for enkle ting som nullstilling og saant maa man nok til privatpersoner som faktisk ennaa kan kunsten aa vaere hyggelige. Jeg kjoepte meg en uoriginal vagcom-kabel paa Ebay for ca. 450 kroner og slipper naa aa vaere avhengig av noen andre.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok få tak i en sånn og koble til gamle laptop`en... men skjønner ikke helt hvilken kabel jeg skal ha, etter kort søking fant jeg 4 forskjellige, noen med og uten div. artige bokstaver... skjønte ikke noe... men så har jeg ferie nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger en "vanlig" kabel med standard ODB2-kontakt, og i tillegg en overgang fra OBD2 til VAG 2x2 som det er paa din bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var ferien over for iår, dama takla fint 1105+850 km :D gikk faktisk som en drøm! Men så et litt sånn nybegynnerspørsmål, skal bilen svive på høyt turtall (dvs mellom 1000-1500) på tomgang etter 4-5 timer i marsjfart ca 100 ? Den roer seg ned etter kort tid (maks lite minutt). Virker som om bilen har justert seg til marsjfart og da man endelig stopper så går det en liten stund før den justerer seg tilbake ? Eller er dette noe jeg bare drømme ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ooh yeah.... obd2 + 2x2 kabler i hus, nå blir det å fyre opp gamle lappisen og sjekke om bilen er syk : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært søppelvær, så har ikke orket å trekke med meg lappisen ut i friskluft for å teste... driten tåler jo ikke vann :P

Men imårra skal jeg prøve å finne tak over hode og teste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha :

 

Funet det : dum :

 

Jeg skjønte hva du forsto... eller noe sånt.

 

VAG`et bilen idag... :D men har ikke *host* fullversjon av programmet. Men fikk nå kontakt :)

Er etpar feil, men dem blir rettet på når jeg skifter reg-reim/vannpumpe/spennhjul neste torsdag (for 5300,-)

B.la ustabil "temp-regulator" regner med det er ifm termostat og tomgangs-dings som er ustabil. Men har hørt at det er "enkel" sak ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.