Min nykjøpte Audi S6 2.2 TQ -96 mod.

Anbefalte innlegg

Da var damen friskmeldt for denne gang. Humørsyken er borte. Ny regreim,pumpe,spennhjul og dynoreim på lønsethagen på leangen. Så nå blir det å skru ut boksen og sende til Johan i osloområdet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jadda... dama har rulla litt over 5000 km siden kjøpet i sommer.... hadde en liten snartur til oslo, gikk skummelt radig. Var innom bilradiospesialisten og kjøpte ei garmin-dame som sitter på dashbordet og skriker høyre og venstre... for ca 2100 spenn så funket ho meget bra. Jeg fulgte instruksene hennes og bomma på huset i oslo med 12 m... bare fordi innkjørselen hadde blitt flyttet :P 512 km og litt over 6 timer... østerdalen ftw :)

Var glad jeg hadde shoppa nye vintersko, for idet jeg passerte tynset påvei nordover igjen, møtte jeg en vegg av snøslaps/regn. Vindusviskerne gikk for fullt, men måtte bare sikte etter gulstripa ja :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp hepp, girkasseolje /filter og pakninger, diff-olje bak byttet, bremsevæske byttet, 4-hjulskontroll... nette sum av 6023 kr... samt 2 sideblinkers mindre... noen hodeløse jævler som trengte hvite sånne og reiv dem av bilen mens den sto uttafor verkstedet.... makan til rasshøl!!!

 

Men så kommer 10 000 kr`ers spørsmålet...

Verksted-figuren sa;

"vakumkompressoren til sentrallås går når bremsepedalen slippes."

 

Noen som kan oversette det til dummy-norsk og har noen idèer ?

Hvordan kan bremsesystemet henge sammen med sentrallås ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorgens høst for lommeboka... toppakningen er gåen. Liten lekasje.... Så hvem kan overhale topp i nærheten av bartebyen ? Erfaringer/ca pris ?

ES-T virker meget opptatt for tiden... Har liksom ikke lyst å sende toppen til oslo heller (motor teknikk).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tore topplokk ? : klø : aldri brukt han selv men de sier han er ok , ellers finnes det vel noe andre også

cylmo eller hva den nå heter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cylmo er jo knallflinke på motor-mekanikk. God service, og helt ok priser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker gutter :)

Skal ta en tur å prate med dem, for å se hvor mange flasker jeg må samle ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meld fra om pris på porting og planing da. Hos de du får det fra. Jeg fikk fra ES, da var det rundt 10k.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp hepp, girkasseolje /filter og pakninger, diff-olje bak byttet, bremsevæske byttet, 4-hjulskontroll... nette sum av 6023 kr... samt 2 sideblinkers mindre... noen hodeløse jævler som trengte hvite sånne og reiv dem av bilen mens den sto uttafor verkstedet.... makan til rasshøl!!!

 

Men så kommer 10 000 kr`ers spørsmålet...

Verksted-figuren sa;

"vakumkompressoren til sentrallås går når bremsepedalen slippes."

 

Noen som kan oversette det til dummy-norsk og har noen idèer ?

Hvordan kan bremsesystemet henge sammen med sentrallås ?

 

Vis det er avant sitter nok feilen i overgangen på ledningene fra bilen til takluka, sjedde mye rart med min når ledningene blei slitte og tilslutt smeltet sammen, det er på venstre side oppe og du må dra av gummien.

Er vel ledninger der som gir beskjed til sentrallåsvacumpumpa når du låser bakluka at resten av bilen skal låses og bremselys og styr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis det er avant sitter nok feilen i overgangen på ledningene fra bilen til takluka, sjedde mye rart med min når ledningene blei slitte og tilslutt smeltet sammen, det er på venstre side oppe og du må dra av gummien.

Er vel ledninger der som gir beskjed til sentrallåsvacumpumpa når du låser bakluka at resten av bilen skal låses og bremselys og styr.

 

Skal ha det i bakhue om det dukker opp gremlins igjen :)

Det var faktisk ledningen til bremselyset og styreledningen til sentrallåsen på bakluka som hadde kortsluttet.. så hver gang jeg klemte inn bremsepedalen, fikk pumpa et start-signal ;)

Bytta hele faenskapet av spaghetti i bakluka.... og bytta taklukemotor... så nå funker alt som bare det :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meld fra om pris på porting og planing da. Hos de du får det fra. Jeg fikk fra ES, da var det rundt 10k.

 

Will do :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Etter lettere gjennomtenking, så blir det nok til at jeg modifiserer motorn når den først er "i biter". Da blir det enklere å leke med turbo og chip/styring senere ;)

Jeg har ikke peil, gikk bare og spurte etter pris for overhaling av motor.(lettere oppgradering). Dette er bare prisene pr del, fikk lova at totalpakken kunne bli hyggeligere mtp prisen ;) (men det koster å være kar).

 

SLIPESETT VAG 2,2 20V 1 490,00

TILLEGGSETT VAG 711,00

RÅDELAGER AUDI STD ( 5 PAR ) SPUTTER 1 718,00

RAMMELAGER AUDI STD 1 261,00

HEAD STUD KIT VAG 5 CYL. 20V 1 829,00

H-PROFILRÅDE H-PROFIL RÅDE AUDI/VW (5 stk) 4 975,00

RÅDEBOLT-SETT UNIVERSAL 3/8 X 40,6 700,00

STEMPEL AUDI 2,2 TURBO SMIDD 81,5MM 8,0:1 1 8 120,00

ARBEID

BORING OG MASKINHONING SYL. 2 850,00

PLANING TOPP 750,00

 

ca 24000..... ca 30 000 inkl moms.

 

Noen tanker ? bortsett fra pris og galskap :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg veldig lite kunnskap på dette feltet , men har sjekket en del priser selv i det siste :P galskap er smittsomt

ser ikke så alt for ille ut i forhold til pris da.

Spørsmålet er vel hvor mye har du tenkt å dra utav motoren. : klø :

Er nok mange som har god peilling om hva som trengs ved oppgradering

 

her er tilbud jeg fikk fra 034 på overhalligs deler med "lett" forsterkning

 

COATED ROD BEARING SET FOR THE 20V I5 116.00 116.00T

COATED MAIN BEARING SET, AUDI 20V 15 138.00 138.00T

ARP HEAD STUD KIT FOR 20V I5 175.00 175.00T

AUDI ARP MAIN STUD KIT 155.00

144MM RODS FOR AUDI I5 PER SET 1 550.00 550.00T

MULTI LAYER STEEL AAN HEADGASKET, 1.6MM COMPRESSED 1 95.00 95.00T

AUDI I5 OIL PUMP 1 295.00 295.00T

ARP FLYWHEEL BOLT SET FOR I5 ENGINES, SHORT LENGTH 1 78.50 78.50T

AUDI BLOCK CHECKVALVE 1 35.00 35.00T

INTAKE MANIFOLD SPACER, 8MM PHENOLIC 1 42.00 42.00T

INTAKE MANIFOLD GASKET FOR AUDI 5 CYLINDER 20V ENGINE 2 6.00 12.00T

M8X35MM ALLEN BOLT FOR 20V INTAKE MANIFOLD SPACER 10 0.75 7.50T

AUDI 20V PHENOLIC INTAKE MANIFOLD SPACER 61.50

AUDI 20VT PISTON RINGS STANDARD BORE 5 3.638 18.19T

USPS GLOBAL EXPRESS SHIPPING 1 148.00 148.00T

alt i alt $1,865.19 (ca 10000 nkr + moms)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg veldig lite kunnskap på dette feltet , men har sjekket en del priser selv i det siste :P galskap er smittsomt

ser ikke så alt for ille ut i forhold til pris da.

Spørsmålet er vel hvor mye har du tenkt å dra utav motoren. : klø :

Er nok mange som har god peilling om hva som trengs ved oppgradering

 

her er tilbud jeg fikk fra 034 på overhalligs deler med "lett" forsterkning

 

alt i alt $1,865.19 (ca 10000 nkr + moms)

 

Hehe... du veit, har man først begynt å dra utav motoren... så stopper det ikke med det første :evil: (dvs er lommeboka som bestemmer). Men sånn i utgangspunktet hadde jeg som mål oppimot 350 (uten å ha peil på hvor mye og hva som må gjøres) : klø : Men tenker om at grunnlaget blir lagt nå, når motoren allerede må opp i biter pga toppakningen... så slipper jeg å gjøre det senere liksom.. (er min teori).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg ba 034 om pristilbud så var det med sikte opp i mot 400 hester.

men i tilegg kommer jo , turbo, grenrør , downpipe, eksos , bremser ++ ++ + +

så fant ut at horna ble krympa litt da enn så totalsummen for alt tilsammen :P , ,men men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg ba 034 om pristilbud så var det med sikte opp i mot 400 hester.

men i tilegg kommer jo , turbo, grenrør , downpipe, eksos , bremser ++ ++ + +

så fant ut at horna ble krympa litt da enn så totalsummen for alt tilsammen :P , ,men men.

 

hehe... ikke sant, men man må betale for å ha det morro ;)

I utgangspunktet så er jeg fornøyd med 300, men på sikt så blir det jo større turbo og morroa som følger med det : smil :

Jeg skal nå surre innom etpar plasser til for å høre hvordan ståa er :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få vekk automaten før du tenker på trimming, det er nå min mening.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få vekk automaten før du tenker på trimming, det er nå min mening.. ;)

 

hehe... jeg visste den kom :P leter fortsatt etter donor-bil. Har du en ekstra i garasjen vidar ? ;)

Men fra spøk til revolver, jeg må gjøre noe med motoren nå før sprengkulda setter inn, siden jeg ikke har en varm og tørr garasje og sette bilen i. Og i utgangspunktet så får jeg vell ikke mere ponnyer selv om jeg bytter ut delene i motoren ? Ponnyene kommer vel ikke før turbo og chipping ? Og opp til 300 gamp skal auto-trego-maten takle presset :) (håper jeg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jadda... tiden flyr og penga flyr enda fortere. Har fått fiksa toppakning på vikhammer autosenter... luringene skreiv regning med gaffel. Så ble litt dyrere enn planlagt. Dem klarte å vri av noen bolter og styr, som måtte borres ut. Toppen havna hos tore på nyhavna. Godknall service. "ferdig dagen etterpå". (dog bare planing og bytting av "ventilting".). Skal flytte om ikke så lenge og dermed ble porting utsatt.

 

Men når alt var skrudd sammen, så oppsto problemet med at bilen gikk dårlig, fusket ved pådrag/belastning og "jaget" på tomgang.

Tomgangsregulatoren ble bytta for å se om det hjalp, uten positivt resultat. Og etter flere søvnløse netter på diverse forum og "enkle" tester. Så ble det bestillt nye coiler fra 034 :)

Og idag kom dem i posten :D

 

 

DSC00138.jpg

 

DSC00141.jpg

 

Noen som har montert sånne ? Evt. vet om noen triks som dem har oppdaget ?

Eller er det virkelig så "enkelt" at det er "plug`n`pray" ?

 

Snart sommerferie og flere mil på veien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :

på grensa til å gi opp nå....

Har vært plaget med ujevn tomgang og "juksing" ved pådrag/belastning.

tomgangsjaget er så og si borte... men er jo ikke artig å cruise rundt uten å kunne dra på litt :o

 

Har;

-byttet tomgangsregulator

- nytt bensinfilter

-rengjort luftfilter

-nye coiler

-nye plugger

-ingen feilkoder iht. v.a.g-kom

 

Noen som har noen andre ideer evt. løsninger ? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.