S2/S4-ratt på Typ 81 = umulig?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vil bytte ut mitt nåværende ratt med et S2/S4-ratt da disse ser mye bedre ut. :) Men snakket akkurat med en på telefon som sa det nærmest var umulig å få det til å passe på min 1985 Audi 90. Vedkommende hadde prøvd å få S2-rattet til å passe på 90 sedan og coupe gt uten hell. Noen som har samme erfaringer? Hva må evnt gjøres for at det skal passe?

 

Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være umulig å få det til å passe? Det sto et S2 ratt i CQ'n min da jeg overtok den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være umulig å få det til å passe? Det sto et S2 ratt i CQ'n min da jeg overtok den:)

 

Hmm...Det gjorde det ja! Er vel noe forskjell på de eldste rattene uten airbag vs de med kanskje? Måtte du ha noe nav imellom eller passer det rett på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da ikke umulig... Bare å skaffe rattnav som passer, f.eks. fra Jamex, som jeg brukte.

 

Trunken034Medium-vi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...Det gjorde det ja! Er vel noe forskjell på de eldste rattene uten airbag vs de med kanskje? Måtte du ha noe nav imellom eller passer det rett på?

 

Var ikke airbag i det jeg hadde. Jeg tror det stod et annet nav på det ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde et slikt ratt i den siste 80q'n min. Den tappen som drar blinklyset tilbake når du har svingt ferdig sitter på feil side på S2 rattet.

Bare kappa av den og dro blinklyshendelen tilbaken manuelt når jeg hadde blinka ferdig. Vanesak.

Ellers passa bosset fra S2 bra. Rattet blir sittende litt lenger mot fører enn orginal rattet, men jeg synes det faktisk var bedre å kjøre med.

P6020191.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det bare å fyre løs hvis jeg ordner riktig nav med andre ord! Takker for kjapp respons gutta! Da blir det forhåpentligvis kjøp allikevel da. :)

 

Hva er forskjellen på boss og nav forresten? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er forskjellen på boss og nav forresten? :P

 

Det er det samme, bare to forskjellige uttrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det samme, bare to forskjellige uttrykk.

 

Skjønner. Tror du jamex selger riktig nav enda ell? Evnt andre steder man får tak i passende? Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har ikke, Jamex vet jeg ikke om fører dette lenger. Ta en telefon til Bema i Grimstad, de importerer Jamex. Det er der jeg kjøpte mitt nav for ca 3-4 år siden. Pass på at du spør etter riktig årmodell, da navet til en Type 89 ikke passer. De rotet fælt for å finne til min bil, nemlig.

 

Forøvrig, når jeg tenker på det, så passer nav fra Luisi (som selges på Mekonomen) også, men det leverte jeg tilbake, fordi det ikke skrudde av blinklyset på min bil. Nav fra Dino og Nardi burde også passe, det er Nardi som har laget dette rattet, hvis jeg ikke husker feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Momo og Raid har samme boltsirkel som nevnte Luisi. Dermed er utvalget av nav enda mer utvidet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men Luisi- og Jamex-nav har dobbel boltsirkel. Momo-nav har ikke dette, og vil ikke passe mot et Audi-ratt. Jeg har prøvd ;)

 

Jeg har ikke prøvd nav fra Raid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men Luisi- og Jamex-nav har dobbel boltsirkel. Momo-nav har ikke dette, og vil ikke passe mot et Audi-ratt. Jeg har prøvd ;)

 

Jeg har ikke prøvd nav fra Raid.

 

Oha. Det var ikke dobbel boltsirkel på Luisi-navet jeg kjøpte hos Pedersens racing til vinterbilen i alle fall. Samme kan det være - det passa 1:1 på Raid-rattet mitt i alle fall. Og boltsirkelen var helt lik som på Momo.

 

Det er tydelig at man må fysisk holde delen i hånda før man kjøper noe;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi, Dino, Nardi har boltene plassert (se for deg urskive) 1-3-5-7-9-11 i forhold til TOP-merket, mens Momo og kanskje Raid har boltene 12-2-4-6-8-10. I tillegg ser det ut til at sistnevnte boltsirkel er en anelse mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det mao Luisi og Jamex som passer. Får stikke på Mekonomen imorra å høre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra hvis du får noen pris fra Mekonomen, Kristian. Så slenger jeg kanskje ut igjen harryrattet med en gang. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra hvis du får noen pris fra Mekonomen, Kristian. Så slenger jeg kanskje ut igjen harryrattet med en gang. ;)

 

Hehe! Sender deg en sms imorgen jeg!

Ja det hadde blitt godt å bli kvitt harry-rattet du kjøpte for 2 dager siden ikke sant? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er også interresert i dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Luisi-nav på Mekonomen igår, kosta ca 590 kr. MEN, såvidt je klarer å sjå så passer ikke dette på S2-rattet. Så nå vet jeg ikke hva jeg gjør, bytter inn det jeg fikk i håp om at dem gav meg feil nav!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen måneder siden sendte jeg mail til Custom autocraft og spurte om han hadde s-ratt til min typ85.

Jeg fikk dette til svar:

The steering wheel I offer will only work on the later Audi's but this is because of

the hub. Do not worry I have a solution to solve this problem around August.

 

Ser ut som han holder på å fikse eget nav. kanskje vi kan fikse et gruppekjøp når dette blir tilgjengelig?

 

Har sendt han mail med forespørsel om når dette vil bli tilgjengelig nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Luisi-nav på Mekonomen igår, kosta ca 590 kr. MEN, såvidt je klarer å sjå så passer ikke dette på S2-rattet. Så nå vet jeg ikke hva jeg gjør, bytter inn det jeg fikk i håp om at dem gav meg feil nav!

 

Du fikk det ikke på i det hele tatt? Hm. Kom hit med det, så prøver vi på Momo-navet mitt. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen måneder siden sendte jeg mail til Custom autocraft og spurte om han hadde s-ratt til min typ85.

Jeg fikk dette til svar:

 

 

Ser ut som han holder på å fikse eget nav. kanskje vi kan fikse et gruppekjøp når dette blir tilgjengelig?K

 

Samme beskjed fikk jeg. Tror ikke gruppekjøp er nødvendig, egentlig! I en tidligere tråd på forumet var det mange som mente han leverte fort og rimelig til enkeltpersoner. Da jeg var i kontakt med ham sist for ca en måned siden eller noe, fikk jeg denne prisen som VACN-medlem:

 

1 RS Steering wheel.....................80,00 Euro

shipping (Norway).........................19.50

total.............................................99.50 Euro

 

Det er antagelig uten evt. nav, riktignok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fikk det ikke på i det hele tatt? Hm. Kom hit med det, så prøver vi på Momo-navet mitt. :P

 

Supert Richard!

 

S2-rattet glir lett på uten nav, men da kan man ikke svinge for det går itte rundt. Så nav er nødvendig. hehe

 

Hovedproblemet er å få S2-rattet til å passe på navet...Noe det ikke gjør i natta sånn som det ser ut nå. Får hverken festa rattet eller la det "gli nedi sporet" på navet så er like langt som før je starta. Vanskelig å forklare men kan prøve å slenge ut bilder imorra og sjå om noen skjønner av det da. Kanskje Per Lindgren har noe lurt å komme med? Peeer? PER??! :P

 

Og Sindre! Ifølge Per Lindgren passer IKKE Momo-nav da det ikke har dobbelt boltsirkel. Han har prøvd det skriver han. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd momo nav, men jeg vet at Momo ratt bare har feil boltsirkel, og jeg vet fra den gangen jeg monterte et Momo ratt og Momo nav i en kompis' Corrado at det bare har feil boltsirkel i forhold til Audi (Nardi) rattet. Det Luisi-navet jeg prøvde, men leverte tilbake, hadde riktig eller begge boltsirkler.

 

Hvorfor det Luisi-navet du har fått ikke sklir inn på rattstammen vet jeg ikke, trolig har du fått feil type.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd momo nav, men jeg vet at Momo ratt bare har feil boltsirkel, og jeg vet fra den gangen jeg monterte et Momo ratt og Momo nav i en kompis' Corrado at det bare har feil boltsirkel i forhold til Audi (Nardi) rattet. Det Luisi-navet jeg prøvde, men leverte tilbake, hadde riktig eller begge boltsirkler.

 

Hvorfor det Luisi-navet du har fått ikke sklir inn på rattstammen vet jeg ikke, trolig har du fått feil type.

 

Håper jeg har fått feil ja. Men på bildene på side 1 her ser det ut som S2-rattet går rett på, for det kommer veeeldig langt ut hvis je bruker Luisi-navet imellom. Merkelig langt ut.

Og en annen ting er at det er mange umbraco-hull på Luisirattet men kun 2 umbracohull på S2-rattet.

 

Men jeg spurte om alle Luisi-nav var like, ja sa han bak disken. Dermed finnes det ikke noen andre derfra som skal passe da? :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.