Ålesund : Bio-diesel pumpe på Bunker Oil Gåseid

Anbefalte innlegg

Skal åpnes ei pumpe med biodiesel på Gåseid idag.....god nyhet for oss med dieselbila her i området. Kommer nok til å begynne å fylle der ute sjøl ;) Den bio-dieselen som e på pumpa der ute no er 100 % rapsolje. Lukta skikkelig godt av eksosen da ;)

 

Her er liste over Audi og VW som kan evt. ikke kan kjøres på biodiesel :

 

VW : http://www.nrk.no/contentfile/file/1.1825180!volkswagen.pdf

 

AUDI : http://www.nrk.no/contentfile/file/1.1825085!audi.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit du pris pr. liter på denne Pål? Høres spennande ut, spesielt om det er en del billigare også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare spare ekstra peng å kjøre bilen på gammel frityrolje? heheh Så dette på Mythbusters at det funka som f... : ja :

Fins jo nok av sjapper som bytter ut i chipskokerne sine..: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit du pris pr. liter på denne Pål? Høres spennande ut, spesielt om det er en del billigare også. :)
Kosta 8,88 kr litern når e va å fylte der istad

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare spare ekstra peng å kjøre bilen på gammel frityrolje? heheh Så dette på Mythbusters at det funka som f... : ja :

Fins jo nok av sjapper som bytter ut i chipskokerne sine..: haha :

Samboern til bruttern e restaurantsjef på MøkkaDonalds på Moa Gård så e kan sikkert ordne litt frityrolje derifra : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje verst! Er litt billigare i det minste :)

Må prøve det ut etterkvart.

 

Kosta 8,88 kr litern når e va å fylte der istad

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje verst! Er litt billigare i det minste :)

Må prøve det ut etterkvart.

Får ei ganske spesiell lukt av eksosen på bilen også hehe e fylte istad da hadde e halv tank med diesel. Allikevel så blei det den "biodiesel-lukta".......lukter nesten litt grill av eksosen. Må oppleves ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er min A4 '97 avant 1,9 tdi quattro mulig å kjøre med på biodiesel? Veit ikke hva "koda" for den er jeg, veit bare at det er en B5 :) Og hva er A6'96 2,5TDI 140hk (uten quattro)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekje det bare nyere bila som kan gå på sånt da? Tvila på min hadde likt det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekje det bare nyere bila som kan gå på sånt da? Tvila på min hadde likt det..
Passat ifra 97 kan kjøre med det......såfremt den ikke har Webasto eller lignende dieselvarmer. Audien din kan sikkert kjøre med det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man bytte filter etter en tank på den diseln der? Slik som man bør/må på den fiskeslo diseln.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat ifra 97 kan kjøre med det......såfremt den ikke har Webasto eller lignende dieselvarmer. Audien din kan sikkert kjøre med det

 

I have Webasto.. Men den ekje så mykje brukt i disse sommerlige dager,hehe

 

Hvis Passat kan bruke det så kan vel jeg også.. Samme motoren går jeg ut ifra. Hmmm... prøve : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I have Webasto.. Men den ekje så mykje brukt i disse sommerlige dager,hehe

 

Hvis Passat kan bruke det så kan vel jeg også.. Samme motoren går jeg ut ifra. Hmmm... prøve : ja :

Caravelle har en bryter hvor man kan slå av den,kanskje du har det samme ?? E har 130 hk pumpedysemotor,du har vel 115 hk ? I og med alle Passat ifra 1997 kan fylle det uten problem så skulle e tro du også kan ;) artig lukt av eksosen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både '97 A4 TDI og '96 A6 TDI er godkjent av Audi AG for biodiesel. Enkelt og greit. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 Spørsmål:

 

Er det effekt tap når ein kjøre på bio diesel og er det meir slitasje på pompe osv sånn som enkelte bil fabrikanta seie ( kan ikkje skjønne det er no ein feitare olje enn dieselen)?

 

Ka som må gjerast med frityr oljen for å kunne kjøre på den?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 Spørsmål:

 

Er det effekt tap når ein kjøre på bio diesel og er det meir slitasje på pompe osv sånn som enkelte bil fabrikanta seie ( kan ikkje skjønne det er no ein feitare olje enn dieselen)?

 

Ka som må gjerast med frityr oljen for å kunne kjøre på den?: klø :

 

Jeg har ikke merket noe til effekttap ihvertfall. Når det gjelder slitasje osv så hadde jeg ikke tenkt så mye på det - så lenge VAG har sagt at de opprettholder garantier osv ved tanking av godkjent biodiesel så bør det jo ikke være noen forskjell. Frityrolje teller vel neppe som godkjent ;)

 

En ting å merke seg er at biodiesel har en lett rensende effekt slik at en del avleiringer i systemet kan løsne. De aller fleste anbefaler vel skifte av drivstoffilter på 1ste og 2/3-dje tank.

 

Morsomt at eksosen lukter så annerledes etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å skulle fylle på Gåseid isted........prisen har gått opp til 11,88 kr for literen. Så da dro e heller til Shell på Lerstad å fylte vanlig diesel til 12,05 kr litern. : rolleyes Så da blir det iallfall slutt fra min side å fylle biodiesel når prisen har gått opp så mye. Ingenting å spare på å kjøre på biodiesel lenger når det skiller så lite. I og med biodiesel bruker litt mere så blir kostnaden på å fylle vanlig diesel faktisk litt mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo ekstrem økning!! Dreiv å fylte litt der tidligare når eg var i ålesund og den kosta 8.88kr. Så såg eg den gjekk opp til 9.88 og då var det ikkje så store vitsen lenger. Men 11.88 var jo ekstremt i forhold til 8.88.

 

Trur dei mister samtlige kunder på den pumpa no!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka bensinprisane ligg på heime no da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo ekstrem økning!! Dreiv å fylte litt der tidligare når eg var i ålesund og den kosta 8.88kr. Så såg eg den gjekk opp til 9.88 og då var det ikkje så store vitsen lenger. Men 11.88 var jo ekstremt i forhold til 8.88.

 

Trur dei mister samtlige kunder på den pumpa no!

Mista iallfall meg som kunde.......sist e fylte kosta den 9.88 kr litern. Samboern som fylte sist gang,ho huska ikke prisen den gangen. Nå er iallfall tanken på Passaten full av fossilt drivstoff igjen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 12,04 eller no for bensin, og 12.14 for diesel på Statoil Hatlane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har merka en ting å det er at motoren har litt hardere gange nå når den blir kjørt på ren diesel. Hadde ikke så hard gange på biodiesel......men det er kun når motoren er kald,på varm motor maler den like fint som på biodiesel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.