Fjerning av mailing/beis fra lakk!

Anbefalte innlegg

Da har jeg hatt max uflaks idag.Naboen har malt/beiset huset sitt og mitt panser og hø.forskjerm og fordør ser ikke ut.Panser er full av røde flekker og skjerm og fordør har STORE mailings flekker.

 

Hva kan jeg gjør for å få jævelskapen bort??

Naboen har sett på sitt arbeidsverk og skal ta sitt ansvar.

Regner med at denne jobben er noe man ikke selv gjør,men lar fagfolk ta seg av.

 

Har aldri hatt sansen for røde biler,og nå har jeg en bil som er sølv metallic og dekorert med rød beis.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

clay kit burdte gjøre susen.. evt whitespirit\rødsprit..

Hadde det vært meg som hadde gjort det på min egen bil ville det vært oppskriften..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler med deg Ove, utrolig kjipt, nesten ny bil å greier :(

 

Legg inn bilder så vi får se sorgen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay kit funker fint, hvis det sjedde nylig greier du å spyle det av med 90 grader på en høytrykk steamer sammen med kraftavfetting som du legger på 4-5 ganger, så vanlig alkalisk såpe for så å steame det av.. Tok en passat forrige helg som HELE sida var hvit av malingen dem bruker på å lage linjer på asfalten... Det gikk fint.. Svart Passat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått i nesten samme fella selv. Har masse små oransje flekker på bilen min. Bilen stod på jobben og da vi skulle fjerne grafitti fra en tilhenger med høytrykkspyler og kjemikalier, har små biter av grafittien blitt løst opp og festet seg til bilen min istedenfor.. whitespirit/rødsprit ødelegger altså ikke lakken?

 

Hvor får man tak i clay kit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått i nesten samme fella selv. Har masse små oransje flekker på bilen min. Bilen stod på jobben og da vi skulle fjerne grafitti fra en tilhenger med høytrykkspyler og kjemikalier, har små biter av grafittien blitt løst opp og festet seg til bilen min istedenfor.. whitespirit/rødsprit ødelegger altså ikke lakken?

 

Hvor får man tak i clay kit?

 

Ca 250kr på BilExtra ved fremvisning av VACN kort. Meguairs Quick Clay. Inkluderer Quick Detailer, som brukes som "Clay-Lubricant" Denne kan du også bruke for å få "nypolertshine" etter vask.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder av min nymalte bil

IMG_0894.JPG

IMG_0900.JPG

IMG_0898.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta er ikke noe problem med en skikkelig steamer og kraftavfetting, eventuelt bruke clay litt hvis du ikke er tøff nok til å stå tett nok på lakken for å få malingen til å slippe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde noe sånt på min bil. Tok alt med leire. Kreves litt tålmodighet da, men blir bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tålmodighet og sterilt rein bil, så man ikke drar med seg masse småstein og dritt inn i clayen, unngår man det får man ett kjemperesultat... Hadde helt ny touran når en kamerat av meg lagde hvite malingsprikker over hele bilen, kjempeartig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.