Gjelder dette ikke 5-års regelen?? (Reklamasjon)

Anbefalte innlegg

Har nå Passat'en min inn på verksted for å bytte hevebryter/giver til lyktespylerne..det er et kjent fenomen at disse ryker på Passat fra 2000 og oppover!

Bilen er solgt og vil såklart ha dette iorden. Ble oppdaget på siste service for 3 uker siden. Symptomene er at det lekker spylerveske fremfor venstre forhjul og at det tappes ganske kjapt i tanken..og den irriterende pipelyden av tom beholder../&/&=(#/&=( arg..

 

Mener å ha tro at disse skal vare i minst 5 år..men ikke alle er enige ser det ut for. Blir nok par tusen her å påkoste. Noe overstyrt garanti (5-års regel) er det ikke gitt fra fabrikken..og gadd ikke krangle mer på dette..men synes at dette er lumpent altså!

 

Noen som har måttet skiftet denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm, har muligens samme feil på min, ihvertfall så forsvinner spylerveska på merkelig vis relativt kjapt. Men jeg har aldri brydd meg med å finne utav problemet :) Hvordan kan en sjekke om den er defekt? Jeg har foresten 99 modell, sikker det bare gjelder 2000 og nyere :rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Hmmmm, har muligens samme feil på min, ihvertfall så forsvinner spylerveska på merkelig vis relativt kjapt. Men jeg har aldri brydd meg med å finne utav problemet :) Hvordan kan en sjekke om den er defekt? Jeg har foresten 99 modell, sikker det bare gjelder 2000 og nyere :rolleyes:

 

Ja da er det nok trolig den! Trodde at det var noen av spylerdysene..men det skal mye til for at de går istykker. Tenkte jeg skulle skifte den selv,men fikk ike tid. Delen koster 431 kr og er enkel å skifte. Må av med fangeren,men det har du sikkert gjort før (ligger link på forum). Jeg tok av nedre del og bort med gitter+ plasthetta på venstre side under bilen. Så med engang hvor det kom fra. Dette skjedde i vinter da det var så kaldt og jeg brukte dysene mye..hmm..

 

Er vist ikke kun 2000- mod da nei.

 

Håper du finner ut av det Tord!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare T-stykket som deler spylevæske til hver dyse som lekker? Eller må du bytte dysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars Mæhle

Er det ikke bare T-stykket som deler spylevæske til hver dyse som lekker? Eller må du bytte dysene?

 

Er nok en hevesylinder som gjør denne jobben.. denne pumper og fordeler får jeg høre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg skiftet dørlåsen på bilen fikk jeg beskjed av møller at det ikke ble dekket av garantien og at det koster over 3000.

Jeg ringte til Hovedkontoret til Møller i Oslo. Der fikk jeg bekreftet at det det gikk på garantien intill 5 år /150 000 km.

Jeg fikk alt gratis og dem som ikke ville ordne det på garantien fikk en lite hyggelig tlf fra hovedkontoret.

 

Dette er jo en annen sak, men jeg ville ringt til hovedkontoret å hørt vedrørende lyktespylerene dine. Der får du ihvertfall riktig svar om det er ja eller nei :)

 

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av espen andersen

Når jeg skiftet dørlåsen på bilen fikk jeg beskjed av møller at det ikke ble dekket av garantien og at det koster over 3000.

Jeg ringte til Hovedkontoret til Møller i Oslo. Der fikk jeg bekreftet at det det gikk på garantien intill 5 år /150 000 km.

Jeg fikk alt gratis og dem som ikke ville ordne det på garantien fikk en lite hyggelig tlf fra hovedkontoret.

 

Dette er jo en annen sak, men jeg ville ringt til hovedkontoret å hørt vedrørende lyktespylerene dine. Der får du ihvertfall riktig svar om det er ja eller nei :)

 

Lykke til :)

 

Heisann..nettopp hentet bilen og hevesylinder ok! Ringte de på hovedkontoret imorges og kunne fortelle at man kunne reklamere på dette..dørløsene mine er også skiftet,men dette er noe som fabrikken dekker! Slike ting som hevesylinder er en reklamasjonsak. Tror ikke jeg gidder å føre sak på dette men..hmm..IRRITERENDE!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.