Anbefalte innlegg

Heisann en kamerat av meg har en audi 100 stv.

det er framhjuls trekk i den. han har vist kommet over en komplett s2 motor og komplett s4 understell.

passer understellet rett opp?

tenkte på mellom aksel og sånn siden den han har nå er fwd hvordan er det med tunnel til akselen og sånn på denne bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Umm, hvilken type 100 er det, en C3 (83-91) eller C4 (92-94)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg ikke helt sikker på.tror det er den nye, men ikke sikker. mener at han ga 100 tusen for den hvis det hjelper noe med hvem modell. er rekke 5 uten turbo hvertfall i den nå.

170hk ca tror jeg.

kan finne ut hvem det er i morra da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett om det er den nye eller gamle, hvis det er en rekkefemmer i den så er det bre 136 hk på det meste, da 2.3-20V som har 170 hk ikke ble levert i denne bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. kannsje det er 136hk i den ja. husker ikke helt. men skal finne ut av hvem modell. men passer det på den nye utgaven ell den gammle og bygge om til s4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet den nye, men skulle tro det går på den gamle varianten også, femmer er vel femmer? Noen andre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men fwd og quattro er ikke det samme...det er vel det han spørr om i utgangspunktet her? Motoren kan vel brukes på den org. kassa med fwd.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjedelig med fwd og masse hk da..

er understellet jeg lurer på ja..

om det f.eks er plass til mellom aksel under der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mellomaksel er ikke noe problem, skallet er det samme på fwd og quattro. Bakaksel derimot.... Der må det sveises inn innfestninger. Det mest vanlige å gjøre er å sveise inn bakpart (bunnen) fra en quattro, men det er "litt" jobb. Når det gjelder motor regner jeg med at den skal gå på kassa som sitter der, men sikker er jeg ikke. Jeg har 10v kasse og understell til min 20v motor og det var "bolt-on"

Kort sagt: det å bytte motor er en liten jobb i forhold til å bygge om til quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.