Hvor får jeg tak i dette kabelhuset til tåkelysa? Problem LØST!

Anbefalte innlegg

Jeg har OMSIDER fått tak i S3 tåkelys :klapp:

 

Vedkommende som solgte meg disse var svensk.. så han hadde en nokså uortodoks måte å ta ut pæra på... : dum :

Som man kan se.. har han kappet ledningene FØR koblingen til pæra.. : eek :

DSC00514.jpg

DSC00516.jpg

Dette er slik de SKAL se ut inni.. :

0831297-1.jpg

0831297-2.jpg

 

 

Noen som har peil på HVOR jeg får tak i et slikt kabelhus?

Det er jo "standard" pære og derved sikkert et standard kabelhus/sokkel som mangler her hos meg..

 

Jada.. jeg skjønner jo at det sikkert drøsser av disse langs veiene i Sverige, men siden jeg ikke skal ligge i rennestenen der denne sommeren... : rolleyes

 

Har Veng, Mekonomen, Møller eller Hella noe slikt liggende tro?

 

Eller er det en eller annen som har avdanka (knuste) tåkelys liggende?

jeg trenger nok kun kabelen MED sokkel/kabelhus (eller hva i all verden den derre greia der heter..) : klø :

 

-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

By a long shot..

OM du har ELFA-katalogen så kanskje det står der. Du kan også sjekke http://www.elfa.se/no

 

GOD idé !! :)

Skal sjekke.. (om jeg bare visste HVA jeg skulle søke etter så..: klø : )

 

Holder de fortsatt til i Sandakerveien i Oslo tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at pæra's sokkel heter PX26d..

 

SÅ da er det jo bare å finne tak i en "hunn-sokkel-holder" til PX26d : rolleyes

 

he he...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge delekatalogen får du ikke engang kjøpt bakstykket med kabel som en løs del, kun komplett tåkelykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du ikke bygge om til xenon da?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du ikke bygge om til xenon da?:)

 

Eh.. joooda..

Og det blir sikkert billigere enn å kjøpe hele lykter til 1.400,- pr.stk hos Møller..

 

Hva skal til da?

Koster ?

Jeg skal jo ha meg facelift lykter foran, etterhvert.. så det blir sikkert ikke feil.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge delekatalogen får du ikke engang kjøpt bakstykket med kabel som en løs del, kun komplett tåkelykt.

 

Ser det i ETKA'en ja..

Og den koster 1.400,- pr stk...

 

Hverken Møller, Veng, Thorshov eller Biltema kunne hjelpe.. :(

 

Men..

Jeg fant en løs sokkel til H4 lysa hos Biltema.. til 16,- kroner.. :)

Det MÅ jo finnes løse sokkler til H7 også?

 

Ellers er jo muligheten å tråle huggeriene etter ødelagte tåkelys.. trenger jo kun en sokkel.. eller 2 da..

Hvilke andre lyskilder bruker H7 pærene?

 

Bør da være enkelt å finne ødelagte lampehus, plukke av ledningen eller bare sokkelen..

Resten fikser jeg jo selv.. : rolleyes

 

 

10 kroner i finnerlønn fra meg ! :D

Minst !

-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange biler bruker H7-lamper. Man får kjøpt løse kontakter fra VW/Audi også, det er t.o.m. en egen "katalog" i delekatalogen for alle mulige kontakter, men det står jo ikke hvilken som passer til H7-pæren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H7 pærene kan du jo bare bruke noen kabelsko på isåfall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kabelsko rett på pæra kan man selvfølgelig bruke ja, hadde trolig gjort det samme selv, faktisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange biler bruker H7-lamper. Man får kjøpt løse kontakter fra VW/Audi også, det er t.o.m. en egen "katalog" i delekatalogen for alle mulige kontakter, men det står jo ikke hvilken som passer til H7-pæren.

 

Møller gutta ga opp å finne noen.. : bråk :

Jeg har søkt nettet også, så jeg tror man må VITE hva man leter etter..

Generelt søk ga ingenting.. :(

 

H7 pærene kan du jo bare bruke noen kabelsko på isåfall?

 

Jepp! : ja :

Har dét som nødløsning..

Men.. vil jo helst ha det LITT mindre hjemmesnekra.. : rolleyes

 

-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du klarer å skaffe en slik H7-plugg så står sannsynligvis delenummeret på den (med mikro-skrift). Da kan du skaffe nye, med nye ledninger med nok slakk til at du kan trikse dem til. Det kan til og med være at du finner delenummer på den pluggen som står igjen i baklokket til lampa, og at du dermed kan erstatte denne også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du klarer å skaffe en slik H7-plugg så står sannsynligvis delenummeret på den (med mikro-skrift). Da kan du skaffe nye, med nye ledninger med nok slakk til at du kan trikse dem til. Det kan til og med være at du finner delenummer på den pluggen som står igjen i baklokket til lampa, og at du dermed kan erstatte denne også.

 

Fant no nummer der ja.. får se hva jeg finner.. :)

 

Valeo er vel kanskje ikke enkle å få i tale, men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har liggende sånne H7-koblinger som jeg tok fra noen kasserte hovedlykter, sånne kunne greit loddes rett på ledningene der og passe rett på pæra. Du kan se om du kan få lov å rote i ee-avfallet til noen å se om det ligger noen lykter du kan "slakte"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har liggende sånne H7-koblinger som jeg tok fra noen kasserte hovedlykter, sånne kunne greit loddes rett på ledningene der og passe rett på pæra. Du kan se om du kan få lov å rote i ee-avfallet til noen å se om det ligger noen lykter du kan "slakte"

 

Fabeltastisk !! : ja :

Om du finner slike til meg hadde det vært flott! :klapp:

 

Jeg har "satt av tid" til å besøke høgger'ne i Oslo, men spørs vel om det ligger noen der nå når jeg kommer.. : klø :

 

Skal lodde dem på nye ledninger ja! :)

 

Se dét..

Masse gode tips og alltid en løsning her inne! :)

 

Send meg en PM om du vil kvitte deg med de koblingene, så sender jeg deg kroner om du ikke skal ha all verden for dem.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isolerte kabelsko er det du trenger! Garrantert bedre enn en godt brukt gammel holder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville også gått for kabelsko Frode.

Ikke noe mer hjemmemekk det enn en sånn holder igrunn. Sålenge det blir lys så er du vel fornøyd ? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H7 pærene kan du jo bare bruke noen kabelsko på isåfall?

 

Kabelsko rett på pæra kan man selvfølgelig bruke ja, hadde trolig gjort det samme selv, faktisk.

 

Isolerte kabelsko er det du trenger! Garrantert bedre enn en godt brukt gammel holder..

 

Jeg ville også gått for kabelsko Frode.

Ikke noe mer hjemmemekk det enn en sånn holder igrunn. Sålenge det blir lys så er du vel fornøyd ? ;)

 

Hmmm.. ser ut som at folket har talt.. : rolleyes

 

Nå hender det jo at jeg går MOT strømmen da, men.. :rolleye:

Når billigst ER best.. er det vel ikke noe å knote mer med..

 

Det er vel ingen "farer" jeg kan støte på her?

 

Det er jo bare et kabelhus.. ingen spes isolering mhp varmeutvikling osv..? : klø :

Surt å miste forsikringen OM noe skulle hende...

 

Tips til type H7 lamper?

  • De billige på Biltema
  • De dyre hos f.eks Møller
  • De blå
  • De extra blå

 

Jeg har jo ikke xenon lamper (og får det nok ikke heller).

Men jeg skal ha meg enkle facelift lamper (ikke angeleys) etterhvert..

 

Tonen/varmen i tåkelyspærene bør ikke skille seg veldig ut fra hovedlysa (som er de gamle.. med enkle, vanlige pærer (H4 eller H7 der?))...

 

Men samtidig vil jeg jo gjerne oppdatere med et blåere/hvitere/klarere lys.. på begge steder..

 

Hva sier de lærde? ::tilber:

 

-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket om H4 sokkelen passer på H7 pæra? Kan jo være at den passer på de 2 stikker'a du skal bruke ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket om H4 sokkelen passer på H7 pæra? Kan jo være at den passer på de 2 stikker'a du skal bruke ;-)

 

Jepp..

Testet det.. :)

H4'en er "bredere" i polene..

 

Kjøpte t.o.m H4 huset, for å vise til de forskjellige sjappene jeg er innom.. :)

Enklere å betale 16,- enn å forsøke å forklare HVA jeg er ute etter.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sier de lærde? ::tilber:

 

Det eneste jeg har å si til valget av pærer er, hold deg til 55 watt. Sterkere pærer kan ødelegge lampene dine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vår kjære Lokallagsleder her i Oslo stod frem som en reddende engel ! :tilber:

 

Ørjan kappet rett og slett av H7 kontaktene inni sine gamle lykter (som inntil dét fungerte utmerket) og GA meg pæreholderne til H7 lampa! : eek :

 

Fabelaktig service!!

Og utrolig snilt gjort!!

 

Han stilte også garasje til disp for Mikael og meg i hele kveld, slik at vi skulle få satt senkesett på Mikaels bil!

 

Og.. når vi trengte hjelp.. stilte han opp meg muskelkraft og idéer!

 

Makan!! :tilber:

 

Pluss at han fikk gjort LITT på sin egen bil ved siden av... :rolleye:

Dét skal han få vise frem selv! : ja :

 

Tusen takk for ALL HJELP Ørjan !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vår kjære Lokallagsleder her i Oslo stod frem som en reddende engel ! :tilber:

 

Ørjan kappet rett og slett av H7 kontaktene inni sine gamle lykter (som inntil dét fungerte utmerket) og GA meg pæreholderne til H7 lampa! : eek :

 

Fabelaktig service!!

Og utrolig snilt gjort!!

 

Han stilte også garasje til disp for Mikael og meg i hele kveld, slik at vi skulle få satt senkesett på Mikaels bil!

 

Og.. når vi trengte hjelp.. stilte han opp meg muskelkraft og idéer!

 

Makan!! :tilber:

 

Pluss at han fikk gjort LITT på sin egen bil ved siden av... :rolleye:

Dét skal han få vise frem selv! : ja :

 

Tusen takk for ALL HJELP Ørjan !!

 

Bare hyggelig å kunne hjelpe til vet du. En annen gang er det jeg som trenger hjelp(igjen:p ) så da vet jeg hvem jeg kan løpe til;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne hjelpe til vet du. En annen gang er det jeg som trenger hjelp(igjen:p ) så da vet jeg hvem jeg kan løpe til;)

 

JEPP !!

 

Jeg er her jeg!! : vinke :

 

Takk igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.