Anbefalte innlegg

Noen som gidder å beskrive hvilke punkter kam aksel,

veivaksel og skal

stilles opp mot hva for å sette på kamremmen på

en 83m. 1,5 golf:rolleyes:

 

Boka viser abselutt ingenting:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er likt som på min 1,8 GTI...

 

På DX-motoren er det i hvert fall som følger.

 

Reimhjulet på veiva har et merke som skal stå mot et merke på hjulet til oljepumpe og fordeler.

 

Deretter sjekker du merket på kamhjulet. Dette merke sitter på baksiden av hjulet og skal flukte med toppen av toppdekselet.

På kamhjulet kan det være et merke foran på hjulet også som ikke nødvendigvis stemmer med det på baksiden, det er derfor viktig at du bruker det på baksiden.

 

Før du setter på plass registerreimen sjekker du at stempel 1 står på topp og at ventilene på samme sylinder er lukket.

Monter registerreimen og sjekk igjen at alt er riktig...deretter sjekker du ennå en gang.

 

Når du har montert sammen igjen dreier du motoren et par ganger rundt slik at du er sikker på at ikke noe tar i noen plasser.

 

Dette er på min motor, kan evt. sjekke boken hvis det er noe spesielt du lurer på eller vil ha mer info om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal merket på kam drevet stå ca rett opp. eller mot noe merke

 

+

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står over...skal flukte med toppen av toppdekselet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.