Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal montere konfilter og har et spørsmål i den forbindelse.

 

Hvis jeg skal få plass på den "naturlige" plassen (på venstre side foran radiatoren) må jeg lage nye fester slik at radioatoren flyttes 3-4 cm (i hvert fall) bakover.

 

Det andre alternativet er å legge en slange foran radiatoren over til andre siden å montere filteret der.

 

Spørsmålet er da om det har noen negative effekter å få litt lengre (ca. 1,5 meter) luftvei?

 

Motoren er forøvrig ellers original med unntak av større spjeldhus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller ingen rolle bare diameteren på slangen er stor nok, slik at ikke luftmengden reduseres. Fordelen er jo at du får kaldere luft inn og at du slipper å lage avskjerming til filteret pga. varmen.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter en slangestuss i bunnen luftfilterboksen som er 60mm. Fra denne går det jo en plaststuss inn i frontplaten...kan ikke tenke meg at jeg får mindre luft slik jeg har tenkt det...får prøve.

 

Skal lage varmeskjold også...enten støpe i epoksy eller karbon etter form eller lage et i aluminium.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.