Herverk, helvette....(to bilder)

Anbefalte innlegg

Ja, så var ulykkes-spiralen kommet til meg.

Var på fest i går (7. juli) og havnet i litt munnhuggeri med en annen på festen. Kjenner navn og lokasjon, så alt sånn sett i orden. Hvertfall: jeg ba ham om å fjerne seg fra et område som festdeltakere ikke fikk lov å oppholde seg på av de som hadde festen, og det hele endte med en masse sand på bilen min, en trapp av alle ting OPPÅ bilen, et dekk på felg på panseret, noen dekk til under bilen, alle skilter slitt av og kastet veggimellom (vet ikke hvor de er) og antennen er borte. Har snakket med politiet, skal snakke med dem igjen i morgen.

Av hensyn til saken foreløpig så vil jeg ikke oppgi annen info her, men det kommer nok noen bilder med tiden.

Det er så jeg får lyst til å rote frem en gammel herdet 2x2 og knuse noen knær......: mad :

Hvis saken blir henlagt uten noen som helst følge for han som står bak, vet jeg godt hva som kommer til å skje. Ingenting straffbart selvfølgelig, vil jo ikke komme i klemme selv, men han skal få lære at Lance er ikke en man kødder med!!

 

Og jeg som er avhengig av den bilen hver dag, og begynner igjen i jobb på mandag etter ferie...det blir jo kjekt med tanke på at skiltene mine er borte!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meld skiltene tapt til politiet, få noen til å kjøre deg til nærmeste vegstasjon, hent prøveskilter og bestill nye.. Kjedelig med hærværk, husk å melde økonomisk krav om du anmelder en spesifik person i denne saken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal høre med politiet i dag hvordan vi skal gjøre dette med skiltene, om vi skal hente vedkommende og få ham til å leite etter dem eller anmelde for tyveri, og få fatt i nye.

Dette blir på en spesifikk person ja, så økonomisk krav skal det bli.

Kommer tilbake med mer når jeg har snakket med politiet, kanskje bilder også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja, dette var litt av en kveld/morning: sove :

Kommer bare ikke over hvor latterlig barnslig det de har gjort er: dum : I stedenfor at de i det hele tatt turte å se Lance i øynene så går de henn og fucker opp bilen når han har dratt fra stedet! Nei off: klø :

 

Må få snakket med indianerene og lagt ut noen bilder snart da!:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei de er tøffe langt i fra men langt fra tøffe:D

Bilder kommer, er like rundt hjørnet at jeg ringer til politiet igjen no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd at det er sånne idioter som ødelegger andres eiendom på den måten. Jeg håper vedkommende får en straff som svir skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det håper faktisk jeg og. Siden skiltene også er borte, så blir jo ting litt mer alvorlig med en gang...

Uansett bærer det på politihuset i morgen, og på biltilsynet for å ordne prøveskilt, og på forsikringen for å ordne ting der.

Etter å ha tatt litt flere bilder var vi tre veltrente (*kremt*) karer som løftet av trappen, og vi slet skikkelig...så de har nok vært fire eller flere i natt for å få den opp slik på bilen.

 

Legger ved to bilder jeg tok i natt med mobilen, mindre enn halvtimen siden ting skjedde.

DSC00454.jpg

DSC00460.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det er mulig! Herrejøsses ass...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får beskjed fra politiet at saken er henlagt, kan du jo si til de at du vil gjøre det samme mot gjerningsmannen, siden det ikke er "straffbart" å drive hærverk. Kan jo være interessant å høre svaret deres da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det skal være mulig, håper du får gjort no med saken.

MEN, er jo standar at saken blir henlagt da.. sånn som alt annet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får beskjed fra politiet at saken er henlagt, kan du jo si til de at du vil gjøre det samme mot gjerningsmannen, siden det ikke er "straffbart" å drive hærverk. Kan jo være interessant å høre svaret deres da.

Det der tror jeg faktisk at jeg skal ta å gjøre:)

 

Når det gjelder balltre og 2x2 og 2x4 takker jeg for støtten, men jeg tror jeg skal ta dem med kjeftamentet mitt. Tok en tåsk på den måten for noen år siden, og han kom og unnskyldte seg big time etter noen uker og spurte meg rett ut om hvorfor jeg ikke slo ham ned istedenfor å begynne å slenge drit:p

 

Men ja, dette er "voksne" mennesker tidlig i tjue-årene. Fatter ikke hva de tenkte på.

 

Kan legge til en artig opplysning: en tjommi snakket med han jeg mener 90% sikkert står bak, på MSN tidligere i dag. Tjommien min har tatt bilde av Caddyen med trappen på og lagt ut på face, og han viste bildet til han tåsken. Han svarte med hehe, og på spørsmål om han visste hvem som kunne gjort noe slikt, svarte han igjen med hehe. Men når så tjommien min skrev at jeg var fly forbannet og hadde anmeldt hele opplegget til politiet, svarte han med jeg må stikke og logget tvert av!!: rolleyes

 

Sånn sett har han frist til i morgen med å ta kontakt og beklage seg. Gjør han dette går jeg fremdeles til politiet og avlegger forklaring, men signerer ikke anmeldelsen. Slik har jeg noe å presse med slik at han betaler meg det en ny antenne vil koste, og det prøveskilter og nye skilter vil koste. Så hvis han da ikke betaler, er det bare for meg å signere, så sliter han bra.

 

Og er det noen som vet hva straffen er for tyveri av kjennemerke på bil? Er ikke det nesten det samme som identitetstyveri?: klø : HVIS det er, så vet jeg hvertfall at JEG kommer til å storkose meg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der tror jeg faktisk at jeg skal ta å gjøre:)

 

Sånn sett har han frist til i morgen med å ta kontakt og beklage seg. Gjør han dette går jeg fremdeles til politiet og avlegger forklaring, men signerer ikke anmeldelsen.p

 

Hei. Jeg så spørsmålet på offtoppic og gir litt råd ut ifra en parallell sak for noen år siden.

Med mindre gjerningsmannen skjønner alvoret, finner igjen skiltene og blar opp for resten, bør du snarest anmelde saken. Det kan hende politiet må henlegge den, men anmeldelsen gjør det enklere for deg å få dekket skaden (kanskje uten egenandel) og er også nødvendig for å få nye skilt på bilen.

Vær klar over at du kan få helt nye numre på bilen: Tyveri av skilt er unntaket fra at skiltnummeret er "evigvarende" på den enkelte bil. Det kan jo hende noen andre nå kjører rundt med det og passerer bomstasjoner uten å betale....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du den...

Ting blir anmeldt i morgen, så den siden av saken er grei.

Blir ting henlagt så står det over her hva jeg skal gjøre;)

 

Får jeg nytt skiltnummer skal jeg jaggu søke om å få noe spesielt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg såg for meg en mindre trapp. vel, no kommer du deg ivertfall opp på taket uten å stige på hjulene :P mye lakk skader?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkens tilstand ukjent, skal gi Gjendisige beskjed. Har time hos Møller Nesttun i morgen, så da sender de nok en takstmann opp for å se på ting.

Trappen er bra den:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkens tilstand ukjent, skal gi Gjendisige beskjed. Har time hos Møller Nesttun i morgen, så da sender de nok en takstmann opp for å se på ting.

Trappen er bra den:p

 

ja der har ve den nye slengbemerkningen. trappen e bra den ;) høhø.. vel.. du får beholde trappen.. noen ville jo gi den til deg.. samme gjelder felgene som låg rundt forbi.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy søren.... Beklager å måtte si det, men visse folk på denne øyen eier ikke skam.... at det er mulig...

Håper virkelig purken tar vedkommende som har gjort dette, og at han må dekke alle skadene og tapene dine lance.... Skjønner ikke at det er mulig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

wow.. helt sykt : bh : Håper det ordner seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje på tide med en oppdatering her?:)

Jeg har gått over lakken i dag, og jeg har ikke funnet noe som ikke var der fra før av. Trolig kan jeg takke Auto Glym sin våtvoks for dette, med tanke på beskyttende hinne på lakken som holdt sanden vekke.

 

I dag fikk jeg nye skilter i posten, med den nye teite fonten på bokstaver og tall, men SELVFØLGELIG uten det blå feltet:p Synes de gamle skiltene mine var tøffere...

 

Uansett så står anmeldelsen like sterkt, jeg skal ha tilbake alt utlegget jeg har hatt i denne saken, samt tapt arbeidsfortjeneste.

 

Slik står saken foreløpig, men jeg er ganske sikker på at dette har løst seg innen en to ukers tid;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk og oppdater med ka som skjer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke lenge til noen moderatorer sletter en del innlegg her og gir alle med "balltreløsning" en advarsel... men for all del... en henleggelse er jo nesten en oppfordring til å ta saken i egne hender...

håper det ordner seg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først, det er sinnsykt irriterende at folk ikke kan la annen manns eiendom være ifred og håper at det løser seg for trådstarter...

 

Men en ting som irriterer meg ENDA mer er disse wannabe torpedoene som faen dundre meg ikke tør å gå ut når det er mørkt engang sitte her å lire av seg hvor tøffe de er...

 

Dere klager på bilforumet? Ja, dette er jo akkurat det samme og jeg sier bare som det er sagt lenger opp i tråden her MODERATOOOOOR...

 

God bedring...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke lenge til noen moderatorer sletter en del innlegg her og gir alle med "balltreløsning" en advarsel... men for all del... en henleggelse er jo nesten en oppfordring til å ta saken i egne hender...

håper det ordner seg...

Samt quote fra Håkon

 

Får svare for min egen del i hvertfall.

Jeg mener ikke på noen som helst måte det jeg skrev seriøst, bortsett fra at dette er noe som provoserer meg enormt. At jeg brukte "balltre" var bare et forsøk på å vise hva jeg følte i det øyeblikk jeg skrev innlegget. Jeg kunne like gjerne ha skrevet "Sånne ting er veldig irriterende", men føler at en tråd fyllt opp med sånne kommentarer blir veldig kjedelig i lengden. Vi som kommenterer får jo uansett ikke gjort noe fra eller til, annet enn å komme med velmente råd og støtteerklæringer.

Det beste (og eneste som bør skje) er jo selvfølgelig at politiet tar fatt i saken og gir vedkommende en (passende) straff.

 

Forøvrig er jeg ikke redd for å gå ut i mørket Håkon :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ryddet opp i tråden:

 

Det skal ikke under noen omstedigheter oppfordres til ulovligheter på forumet.

 

Om det er ment som en spøk/følelse eller noe annet spiller ingen rolle.

 

Mvh

John-Arild Martinsen

Admin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.